Søgning på: spansk noter. Resultater: 15641 til 15660 af 20423
-
Reformulering af Balancen - Spørgsmål til en svær post
ForumindlægHej jeg skal reformulere en balance - Jeg har en post jeg ikke aner om det er en drift forpligtelse eller en finansiel forpligtelse. Det drejer sig om en post der hedder "Pensioner og ligende forpligtelser" som er en post på passiv siden. I noten står der at det er ydelsesbasere... -
Beregn volumen
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, hvor jeg ikke kan finde frem til hvad c er. Jeg har resultatet på det. Opgaven lyder på: 50 mL af kaliumchlorid opløsning blandes med en opløsning af sølv(i)nitrat, der har en formel koncentration c=0,0147 mol/L. Beregnd et volumen sølv(i)nitrat opløsning, d... -
Vekselstrøm forsøg - vindinger
ForumindlægJeg sidder og terper nogle af mine noter, nu da jeg skal op til afgangsprøve i fysik/kemi på fredag. Jeg har i løbet af året, åbenbart lavet et vekselstrømsforsøg med nogle spoler. Jeg har lavet et skema, hvor der er 2 dele. En med vindinger (sekundær og primær) og en med spænding (primæ... -
Hjælp til forberedelse i samfundsfag og religion
ForumindlægHej, jeg søger en hjælpe lærer, som kan hjælpe mig med at få lidt styr på samfundsfag og religion, da jeg skal afslutte det, her til januar. Da jeg er lidt bagud i skolen, især med religion og samfundsfag, har jeg brug for en der kan hjælpe mig, med lige at få styr på det, i hvert fald så jeg b... -
Energi og areal
ForumindlægHej jeg kiggede mine noter i fysik igennem den anden dag og jeg har lavet en opgave hvor jeg ikke kan genkende hvilken formel jeg har brugt, så det håber jeg der er en anden der kan. En vejrstation i ørkenen skal bruge 120 W for at fungere. Den skal drives af solpaneler med en nyttevirkning på 8,... -
Differentialregning
ForumindlægHej! Min gamle lærer brugte altid som tegn for tilvæksten af x, mens min nye lærer altid bruger h. Er det mere korrekt at bruge h? Min gamle lærer havde jeg til mat b, og nu har jeg mat A. Alle mine noter har jeg med , men hvis det er mere korrekt eller mere matematisk at bruge h, så ville jeg... -
helicobacter / systematisk bakteriologi
Forumindlæghej har systematisk bakteriologi skal beskrive Helicobacter efter følgende spøresgmål Hvilke egenskaber og karakteristika har de forskellige organismer: naturlige levesteder, naturlig levevis, biokemiske egenskaber, evt. indikatororganisme • Hvordan isoleres de? • Hvordan bestemmes... -
Integration (ved substitution)
ForumindlægHej derude! Jeg har nu siddet og tilsyneladende stirret mig blind på denne opgave: Bestem integralet ∫(2x-1)6 dx. Er det ikke integration ved substitution, eller? Hvis det er, så kan jeg ikke finde ud af, om t = 2x - 1 eller om det i stedet er t = x6 ??? Jeg har ikke haft vildt meget om det, ... -
opløselighed
ForumindlægHejsa. Jeg har problem med at se hvilken formel jeg anvender hvornår. Er der nogle der har nogle gode forklaringer på hvilke formler jeg anvender når det er vandig opløsning, når den er pH afhængig og når det er et komplex? Jeg kan se i mine noter at der er anvendt ved pH afhængighed 2 forskelli... -
Biologi B mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle studieportal-brugere! Jeg skal til biologi eksamen om 1 uge, og da vi ikke rigtig har fået noget konkret info om ting vi må medbringe osv., er jeg lidt på bar bund, og tænkte, at nogen af jer måske kunne svare på mit spørgsmål :-) - Må man tage sin computer med, hvis man har notate... -
Svingninger med og uden friktion
ForumindlægHej folk ! :) jeg er ved at skrive SRP om svingninger med og uden friktion, og jeg kan simpelt hen ikke komme videre, med kun 10 sider og ikke rigtig mere at skrive om synes jeg selv er det svært at komme videre. er der nogen der har nogle rigtige gode noter om Svingninger med og unden friktion d... -
hastighed
ForumindlægEr kørt helt fast i denne opgave, ved ikke lige helt hvilken formel jeg skal nruge til at regne det ud. Rød og blå løber står modsat af hinanden på en 400 meter lang bane. Hver side, A,B,C og D er 100 meter lang. Der er derfor 200 meter imellem dem. Rød løber med 12,7 km/t og Blå løber med 11,... -
Fysik eksamen
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen her efter juleferien, jeg tænkte på om nogen kunne hjælpe mig med dispositioner og evt. noter Detter er hvad jeg kan trække 1: Det sure, det salt og det basiske</o:p> 2: Jordens salte</o:p> 3: Jordens Skatte(metaller)</o:p> 4: Partikler med fart på(r... -
Udregning af højde i vilkårlig trekant
ForumindlægHej! Jeg skal snart til matematik eksamen og er ved at skrive nogle noter, der skærer tingene ud i pap. Jeg er her ved at lave en guide til mig selv om, hvordan man udregner højden i en vilkårlig trekant. Men jeg er simpelthen gået i stå ved det sidste punkt. Er der nogen der kan hjælpe mig det... -
hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg skal til NV eksamen prøve ting i morgen og jeg har trukket energi indenfor kemi. Jeg er helt gået i stå og jeg ville høre om det er nogen der har nogle noter eller noget i ville kunne skrive som hjalp mig i gang. Eller svaret kunne også være smukt ;-) 1) Gøre rede for forbrændings proc... -
Præpositioner
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med præposition, fordi jeg har nogen sætninger jeg simpelthen ikke kan se fejlen i: 5) I følgende sætninger er der anvendt en fejlagtig præposition. Ret fejlene (kun én fejl pr. sætning) 7. She was very flattered about her colleague&rsqu... -
Gode elever får dårlig karakter?
ForumindlægVi kender det alle sammen, de gode elever der altid hørte efter, tog noter og lavede lektier fik ikke de højeste karakter, og nogle af de mere sløsede elever, der havde stort fravær og ikke altid fulgte efter og sjældent tog notater fik 10 og 12 taller.. Hvorfor er der, der er nogle der b... -
Animal Farm - Napoleon
ForumindlægHej :) Er det nogle, som kan hjælpe mig med at besvare følgende spørgsmål? Det er et spørgsmål til det 7. kapitel i Animal Farm.. Why does Napoleon not want humans to know about the real conditions of life on Animal Farm? Jeg tænker selv, at det må have noget at gøre med, at han vil blive ved med... -
Vekselstrøm og jævnstrøm
ForumindlægHej Jeg er i gang med at tage noter af mine fysik ting, og faldt over jævnstrøm og vekselstrøm! Så, jeg evd at vekselstrøm er på, lad os sige 220V, så svinger den op til 325V, og ned på -325 og op igen, og de 50 hertz. Så jævnstrøm er billigere at transportere langt, end vekselstrøm, og h... -
hastighed
Forumindlægnogen der ved hvad resultatet er på denne opgave? Rød og blå løber står modsat af hinanden på en 400 meter lang bane. Hver side, A,B,C og D er 100 meter lang. Der er derfor 200 meter imellem dem. Rød løber med 12,7 km/t og Blå løber med 11,3 km/t Spørgsmål: Hvor på banen indhenter Rød løber B...
