Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15661 til 15680 af 29671
-
Mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa, jeg er ved at forberede min mundtlige eksamen, og tænkte på en indledning, der er lidt anderledes end den kedelig: I would like to begin with a presentation of the text. Afterward I would like to compare this with the text .... Altså noget lidt mere fancy -
Rentabilitetsanalyse
ForumindlægHej, jeg har problemer med at forstå teorien omkring rentabilitetsanalyse. Jeg har læst kapitlet om og om igen, men synes ikke, bogen forklarer det godt nok. Er der nogen, der kan forklare mig, hvad nedenstående ting betyder, og hvad de skal bruges til? Afkastningsgrad Overskudsgrad På forhånd... -
etos, patos... Sokrates apologi
ForumindlægJeg har siddet og læst de andre tråde igennem og prøvet af få hold på begreberne patos, logos og etos. Grundlæggende forstår jeg godt hvad de betyder, men når jeg skal finde eksempler i Sokrates apologi, kan jeg simpelthen ikke se mig ud af det!! Er der nogen herinde der har nogle eksempler fra ... -
Integralregning please hjælp
ForumindlægHvordan dælen løser jeg denne opgave? -
perspektiveringstekster !? Har brug for inspiration, NU!
ForumindlægHej alle.. Min eksamenstekst i dansk, er "ulven og fårene" af martin andersen nexø. Hvis der er nogen, der har læst den, vil jeg gerne hører forslag til perspektiveringstekster. Har selv tekt på "lønningsdag - en idyl" af samme forfatter, fordi der er også er dele af "opg... -
Gode råd til skriftlig årsprøve i dansk
ForumindlægHej alle. Jeg skal om få dage til skriftlig årsprøve i dansk. Jeg er rigtig spændt, da det er første gang. Jeg plejer at bruge mange dage på at skrive en stil, så er spændt på om jeg kan nå det hele på 5 timer. Har I nogle super gode råd? Tak på forhånd :-) -
Statistik, hvilken test?
ForumindlægHej jeg har 2 datasæt jeg vil sammenligne for statistisk ensartethed/forskel. der er 9 tal i hver række, lad os sige at det er prøve resultater der er målt et indhold i, hvor der er afprøvet 2 forskellige pH værdier, nu vil jeg gerne påvise at der ER forskel, eller der IKKE er forskel. Hvilke s... -
Spansk grammatik!!
ForumindlægHej :)! Jeg sidder her med dette spørgsmål i spansk: "Oversæt 'Jeg interesserer mig for mobiltelefoner' (brug: interesar) og forklar ud fra verbets konstruktionsmulighed forskellen på dansk og spansk." Jeg har oversat sætningen til dette "Me intereso por el teléfon ... -
Doping i Biologi og idræt
ForumindlægHej folk Jeg skal til at skrive mit studieretningsprojekt i 3g på gymnasiet. min problemformulering er ikke helt færdig, men kommer til ligne noget i den her stil: Hvad er doping? og hvornår er det doping? Hvad er de mest brugte stoffer, hvordan virker de på kroppen og hvilke vil man kunne se br... -
Sin Bin or Lucys heart
Forumindlæghejsa. Er der nogle der ligger inde med et resume af teksten Sin Bin or Lucys heart? (gerne på engelsk) I så fald hvad er plottet i historien så? Hvis du kunne hjælpe mig, ville jeg blive meget glad <3 -
FSA - Mdt. Dansk
ForumindlægHej, Jeg går i 9. klasse og skal på fredag op i mundtlig dansk. Hvad er vigtigt at bruge sin tid på inden prøven? Foreløbig har jeg læst referater af de opgivne tekster til pensum. Jeg har også skrevet temaer og genre ned, da jeg skal kunne perspektivere, og da jeg tror, det vil være mig en ford... -
Eksamen i kom/it
ForumindlægHej Jeg har lavet en planche som mit produkt i kom/it. Da jeg skal op til eksamen i dette fag, skal jeg forklare mine detaljeret valg om, hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. Er der ikke nogen, som har nogle gode råd? evnt. nogle ord som dækker inde for faget kom/it? Hilsen Mike -
Læse til eksamen
ForumindlægHey, jeg sidder og skal til at begynde med at læse til eksamen i Old. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal læse op til det, er der noget specielt jeg skal lægge vægt på når jeg læser teksterne? Og skal jeg gøre andet end at tage noter til teksterne når jeg læser dem igennem? -
Fransk begynder A - god eller dårlig idé?
ForumindlægJeg skal snart til at vælge gymnasie, studieretning og så videre, og går ud fra at jeg i ansøgningen også skal vælge 2. fremmedsprog. Har haft tysk i 3 år, og må indrømme at jeg ikke har lyst til at lære mere om sproget og landet når jeg går ud af 9. klasse, da jeg ligesom synes at jeg har fået... -
DESPERAT, PLS HJÆLP - PROBLEMFORMULERING OG PROBLEMSTILLINGER
ForumindlægNu prøver for tredje gang. Jeg skal skrive en synopsis indenfor temaet: vælgerens politiske meningsdannelse. Min problemformulering er: Hvilke faktorer påvirker vælgerens politiske meningsdannelse? Mine problemstillinger: 1. Redegør for begrebet vælgeradfærd 2. Undersøg hvilken betydning de p... -
hjælp stil.
Forumindlæghej.. jeg skal bygge videre på min stil.. håber i kan hjælpe mig,. pleas.. har virkelig brug for hjælp.. sender det jeg har skrevet og har ingen anelse om hvad jeg kunne skrive videre.. hjææælp. tak for hjælpen de af jer der ville hjælpe. tak tak -
Første gang- engelsk mundtlig
ForumindlægJa så skal jeg op til en lille engelsk termin- en mundtlig en af slagsen. Jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår, men det jeg ved er at: jeg får en tekst ( ved ikke hvilken :S), jeg får 10-15 min til at øve den og så ved jeg praktisk talt ikke mere... Eer der ikke nogen der kan komme lidt, næ... -
Spørgsmål ang. eksamen!
ForumindlægSproglig studentereksamen i old, gammel reform! 1. Hvis jeg trækker Herodot, får jeg så udleveret et stykke fra en specifik historie, eller skal jeg mere forklare overordnet om Herodot og hans skrivemåde? 2. Min klasse har valgt at komme op i et ukendt billede, men får jeg det med ind i forbere... -
Hjælp!
ForumindlægHvad skal en tekstanalyse indeholde? Det er engelsk en "short story"! -
satyr
Forumindlæger det ikke bare en ung mand med horn i panden?
