Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15701 til 15720 af 34042
-
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
Statistik og sandsynlighed
ForumindlægHej, Matematik A eksamen nærmer sig og jeg er gået lidt i stå ved noget statistik og sandsynlighedsregning, for hvordan skiller de to sig helt præcist ad? Jeg skal i et af mine spørgsmål komme ind på statistisk behandling af et grupperet observationssæt. Men hvad er helt præcis forskellen på et g... -
Cosinus og sinus.
ForumindlægHej allesammen, jeg er en meget begavet 8.klasses tøs, som godt kan lide "udfordringer" og altid parat til at lære noget nyt og få noget ny viden ;D. Også tænkte jeg på om nogen ville forklare mig hvad cosinus og sinus er? Hvad kan man bruge det til (ved godt indenfor matematik!) Nogle ... -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik b, men har fået dette irriterende spørgsål som jeg ikke fatter en skid af.. har sat med det i flere dage uden at komme videre: Differentialregning Du skal gøre rede for hvad der forstås ved en differentialkvotient. Desuden skal du gøre rede ... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
Lineærs funktions nulpunkt m.m
ForumindlægHejsa :-) Jeg står og er i ret stor knipe! Jeg skal til mundtlig prøve i matematik i morgen og har fået stillet et spørgsmål der lyder således: Fortæl om den lineære funktions nulpunkt, aflæsningen af det samt beregning gennem f(x)=0. Fortæl også om løsning af andre ligninger af første gr... -
Bestem integrale
ForumindlægHej. Jeg skal til skr. matematik eksamen i morgen. Så det er ved at være vigtigt, jeg får styr på tingene! Jeg er kommet i tvivl om, hvordan det nu er man bestemmer integraler, håber der er nogen som kan hjælpe mig! Mit stykke ser således ud: integraletegn med grænser 1 (øverst) og 0 (nederst) ... -
Dumpet????
ForumindlægHej folkens! Jeg har et spørgsmål, jeg har gået rundt og har tænkt på i et stykke tid nu. Jeg var op til matematik A mundtlig her i går, og desværre fik jeg kun 02, derfor vil jeg lige hører om man er bestået eller dumpet i faget? Jeg fik 02 i årskarakter (skriftligt) og 00 i årskarakter (mundtli... -
Lektiehjælp ydes
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 18 år, har en studentereksamen (STX) og er nu studerende på AAU (arkitektur og design). Jeg tilbyder lektiehjælp til biologi (C), matematik (A), kemi (B), fransk (A), engelsk (B). Normalt når jeg hjælper, er timelønnen på 100 kr., men dette kan sagtens varieres. Jeg give... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går på gymnasium i Århus med ret gode karakterer. Jeg går i 3.g og vil gerne tilbyde lektiehjælp både på folkeskole- og gymnasieniveau. Ynglingsfagene er matematik, fysik, kemi og samfundsfag :) Men på folkeskoleniveau kan jeg nok - lige med undtagelse af tysk - hjælpe me... -
Hvad ville du gøre hvis du var mig?
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til 9.kl efter sommerferien og jeg ville virkelig total forandre mig, altså tage skolen seriøst og virkelig blive klog . Jeg er en der snakker i nogle bestemte fager, og er ikke så god til tale flydende tysk og engelsk. Jeg er også virk... -
Hvilken uddannelse skal jeg tage?
ForumindlægHej jeg går på HTX(Teknologi og Design linjen), og det er mit 2. år. Jeg er god til programmering og designe hjemmesider: www.musical.sceu.dk (Jeg har selv lavet hjemmesiden til skolens musical event). Jeg kan programmere i HTML/CSS, og er i gang med at lære PHP. Jeg er god til Matematik og Eng... -
Litteratur, SRP: Biologi/MAT; Epidemier
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en SRP i december måned, men jeg skal allerede nu vælge mit emne. Jeg har valgt fagene matematik A og biologi B, og mit emne er epidemier med fokus på kønssygdomme (tror det bliver aids/HIV). Er der nogen af jer, som muligvis kender til noget godt litteratur mht. matemati... -
Hjælp med linjensligning...
ForumindlægHej Studienet. Har en matematik aflevering nu her til kl 23:59 og manger en opgave jeg er meget forvirret over. Opgaven lyder: B) Linjen n går gennem punkterne (-2;1) og (q;-3) og er parallel med linjen som har ligningen 2*y=3*x-2. Du skal først bestemme q og dernæst en ligningen for linjen n.... -
Reducér udtrykket (a+b)^2 - a(a+2b)
ForumindlægReducér udtrykket (a+b)^2 - a(a+2b) Af én eller anden grund sidder jeg en smule fast i min matematik aflevering, hvilket er en smule spøjst, da jeg ikke har siddet fast i de 5 andre opgaver. Hvis der var en venlig sjæl der kunne vise mig hvordan, kan jeg godt lige give løseren en Netflix bruger ... -
Kan du hjælpe med at læse op til terminsprøve ? SÅ SKRIV!
ForumindlægHej derude ! :) I næste uge (ja, er sent ude) skal jeg til terminsprøve i mat B. Min årskarakter afhænger MEGET,faktisk RIGTIG MEGET, af den karakter jeg får til prøven. Jeg har lidt svært ved matematik og den type der måske liiige skal have det forklaret en ekstra gang ! Jeg kunne godt tænke mig... -
Dumpe et fag?
ForumindlægHej Studieportalen. Har lige et hurtigt spørgsmål mht. til eksamen. Jeg går i 2. på HHX, og klarer mig rimelig godt med 7, 10, 12 i alle fag, undtagen matematik B hvor jeg får 02. Jeg er helt 'lost' i alt det satans differentialregning og alle de andre emner. Tænkte på, hvis jeg nu træ... -
Hvem kommer først fra løbe turen?
ForumindlægHej, har brug for hjælp til den her opgave. Jeg har prøvet og regne det ud. Men er lidt usikker, Jeg har sagt at de begge hold kommer på samme tid. Opgaven er ned under. To løbere A og B starter samtidig på den samme løbetur, hvor de skal ud at runde et træ og så tilbage igen. A løber hele turen... -
Mundt. mat, C : Bestem a og b i en eksponentiel vækstmodel
ForumindlægHjælp,. (: Jeg er ved at læse op til mundtlige matematik eksamen på C niveau, og der er noget jeg mangler som jeg håber jeg kan få hjælp til herinde.. Dette er spørgsmålet jeg sidder og makker med: Gør rede for den eksponentielle vækstmodel y = b * ax Du skal bl.a. komme ind på betydningen af t... -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk...
