Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 15721 til 15740 af 32066
-
Prøve uden hjælpemidler
ForumindlægFindes der et link, som viser hvilke emner, man kan komme op i til prøven uden hjælpemidler? -
Tage hf enkeltfag om
ForumindlægHar lige et spørgsmål. Er der nogen som ved om man kan tage hf enkeltfag om? Jeg har en hf eksamen fra tidligere, og har i de sidste halve år taget mat fra b til a via fjernstudie, mit spørgsmål er så, om man kan tage dette forløb om, hvis man vælger ikke at gå til eksamen, eller eksempelvis du... -
SRP-hjælp tilbydes. I samf og/eller historie
ForumindlægTidlig juleferie her :) Så har lidt overskydende tid til at vejlede / guide en enkelt eller et par stykker i SRP-sammenhæng. Særligt hvis I nu har et emne, der fanger lidt :)Hvis I har samfundsfag og/eller historie i spil - og gerne vil guides lidt af en relativt erfaren... Så smid en beske... -
opgave
Forumindlæghej -
Hurtig reducering mm.
ForumindlægEr der nogen der kan reducere/regne følgende udtryk? I må gerne have beregningerne med! 8a^3 * a * b^-2/(2b)^2 Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 Løs ligningen (x-1)(x^2-4)=0 -
danske værdier
ForumindlægHej. Jeg skal fortælle om de danske værdier i perioden Romantikken og idag? Altså sammenligne/forskellen på de 2 forskellige tidspunkter. Tak på forhånd. -
substitution
Forumindlægbestem arelaet af punktmængden M, afgrænset af grafen for f , koordinatsystemet og linjen med ligningen x=3: f(x)=kvadratrod(13 -x^2), hvor -kvadratrod(13)_< x_< 3. Det bliver sgu´noget rod med de her symboler, men _< betyder "mindre end- eller lig med" jeg kan godt noget af ... -
Lysstyrke og størrelsesklasse
ForumindlægHej folkens. Jeg ved at L er den absolutte størrelsesklasse og l er den tilsyneladende. M er den absolutte lysstyrke og m er den tilsyneladende. Er der en sammenhæng mellem de 4? På forhånd tak :) -
TAFE
Forumindlæg"Technical and Further Education" i Australien Har nogen prøvet? eller ved hvordan det er. fx med penge osv??? meget taknemlig for respons.. -
At kigge efter...
Forumindlæg...noget der irriterer mig gevaldigt!! Hvorfor kan folk ikke lave deres egne lektier? I folkeskolen var der så stort et gruppepres på mig, at jeg gav folk lov til at kigge efter mig, indtil jeg kom i 9. og fik en ny klasselærer. Og det var helt væk, da jeg startede på gym. Lige indtil idag!!... -
blodtype i den danske befolkning :)
Forumindlæghar skrevet en rapport om blodtypebestemmelse og har skulle sammenligning fordelingen af blodtyper i klassen med den danske befolknings. Disse tal stemmer ikke helt overens og jeg skal beskrive hvorfor afvigelser her er mulige? Jeg kan ikke umidelbart se nogen grund til at der skulle være en sær... -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven? -
mig igen .. bestem ligning
ForumindlægBestem ligning for linjen gennem punkterne P(-2,7) og Q(3,2) er der nogen som vil forklare mig hvordan jeg skal beregne dette? på forhånd tak. -
integral
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med de 3 opgaver? vi er lig begynd på integral ved ikke helt hvad det handler om.. a. A force of 1200 N compresses a spring from its natural length of 18 cm to a length of 16cm. how much work is done in comressing? b. an electron has a 1.6 * 10^-19 C negative cha... -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
Partikel fysik
ForumindlægHvordan kan det være det hedder partikelfysik, når det burde være partikelkemi. Har fysikerne ikke stålet denne gren fra kemikerne? -
Vægt af karakterer på STX
ForumindlægHvis man tager f.eks. Mat A som selv-studium er det så både mundtlig og skriftlig eksamen der er garanteret? Og når der ikke er årskaraktere, kan det så umuligt komme til at tælle mere end 2, mod 4 hvis man tager det som regulært fag? -
To ligninger
Forumindlæg4x+6=3x+6 2(x-3)=3(x+1) Hvordan løser man dem? -
Vektorer
ForumindlægHej! Jeg skal lave en aflevering, men kan ikke rigtig forstå hvordan det skal laves, derfor har brug for hjælp, tak. Opgave 1. i et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a =(-1,2) b =2*a-a^ (det er vektor a) a) Bestem vinklen mellem vektor a og vektor b. b) bestem koord...
