Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15721 til 15740 af 40685
-
Hvorfor ser dansker mange muslimer i et dårlig lys?
ForumindlægHej, jeg skriver dette indlæg for, at få nogle ideer/responds/debat omkring "Hvorfor ser dansker muslimer i et dårlig lys", dette skal bruges til en Samfundsfagsrapport omkring religiøse/kulturelle sammenstød. Jeg ser en tendens i Danmark til at folk dømmer muslimer/etniske unge pga... -
Matematik A - Htx - et spørgsmål
ForumindlægHej.....jeg er en pige som gerne vil starte på htx efter sommer.....ville bare lige høre om nogen kunne fortælle lidt om hvad man laver og hvad man lærer på htx hvis man har matematik på A-niveau.... tak -
SSO - ingen kontrol?
ForumindlægJeg kan se der ligger et par emner allerede om sso, men ikke helt med den her tvist. Jeg lånte en god ven hele min analyse af en bog her før jul, til hans SSO. Regnede med at han ville bruge den til lidt inspiration. Men han afleverede tilgengæld hele opgaven som jeg havde lavet den. Endda uden ... -
adgangskrav
Forumindlæghej! passer det virkelig at der er adgangskrav til gym nu på 8.5? håber da ikke at det passer..! passer det? <3333 -
Hvornår fik piger adgang til gymnasiet?
ForumindlægI min historie opgave skal jeg skrive om gymnasiepiger, og jeg ved godt hvornår piger fik adgang i universitet (1875), men så kom jeg til at tænke på gymnasiet... Er der nogen der ved hvornår piger fik adgang til gymnasiet? -
Fag på "nabo"skole
ForumindlægJeg har hørt, at såfremt ens eget gymnasium ikke tilbyder et bestemt fag har man mulighed for med rektors tilladelse at få det på "nabo"skolen. Er der nogen som kender reglen og evt. den bekendtgørelse, som den står beskrevet i ? -
SRO: Samme emne som i 2g?
ForumindlægMå man gerne skrive om den samme emne i SRO som man gjorde i 2g? Her tænker jeg på en uddybning af emnet med et eksperiment og noget hypoteseopstilling (bio/mat). -
spørgsmål!
ForumindlægFår man pluspoint af at inddrage citater fra den læste tekst, i et referat? -
METODE?
Forumindlæger redegørelse en form METODE i den samfundsfaglige del? hvad er metode egentlig i den samfundsfaglige del? -
Opgave 5
ForumindlægHej søde folk er der nogen kan hjælpe mig med den opgave,der jeg ikke kfandt ud af. på forhånd tak. -
A-fag
Forumindlægjeg skal snart til at vælge fag, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Problemet er lidt at jeg allerede nu har 4 A-fag, dansk, historie, mat, og spansk. på den ene side ville jeg rigtig gerne have engelsk A men ved ikke om det bliver for meget med 5 A-fag. Nogen der kan sige om de A-fag jeg h... -
Opgave uden hjælpemidler?
ForumindlægHvordan i al verden løser jeg følgende opgave uden lommeregner? (ln(4)+42)-(ln(2)+22) -
hvordan er htx ????
ForumindlægHeeej jeg går i 9. klasse, og skal overveje hvilken gymnasiale uddannelse, jeg skal tage jeg vil spørge alle HTX-elever, hvordan det er at gå der? hvordan var jeres karakter i folkeskolen, og er den steget eller faldet i gymnasiet? evt. nogle gymnasier der kan anbefales ??? :)))) -
Hvilket slags gymansie er bedst for programmering?
ForumindlægJeg undrer mig over om jeg skal tage på HTX eller et andet gymnasie (Jeg ved endnu ikke om der er andre gymnasier der tilbyder programmering til nogle der gerne vil være programmører) -
Vejledende eksamensopgaver 5008 og 9026!
ForumindlægHar brug for hjælp til disse to opgaver især 5008. På forhånd tak:) -
IBB eller almindelig?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge som ungdomsuddannelse - enten en såkaldt 'Global studies' linje der sætter fokus på international handel, turisme, samt sprog ELLER en såkaldt IB der omhandler det samme, men hvor undervisningen hovedsageligt foregår på engelsk. Jeg er god til... -
Hjælp til udregning af Magnetisk flux?
ForumindlægSpolen i kortlæseren har 1000 vindinger og er kvadratisk med kantlængde 0,20 mm. Magnetfeltet i områderne på kreditkortet har størrelsen 0,10 T. De enkelte områder i magnetstriben har længden 0,40 mm. a) Bestem den maksimale magnetiske flux gennem spolen. Følgende figur viser placeringen af... -
Retorik og bioteknologi i SRP
ForumindlægHej alle Jeg har overvejet at skrive SRP i retorik c og bioteknologi A - men jeg er simpelthen på bar bund over, hvad jeg skal skrive om. Nogen der har ideer? (har selv overvejet depression) -
Uretfærdig fysiklærer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den uheldige situation at jeg har en fysiklærer der har en meget alternativ karaktergivning, i løbet af min tid på gymnasiet har mine standpunktskarakterer varieret i alt fra 02-12. Lige nu har jeg 12 i skriftligt og 02 i mundtligt...og der er flere i min klasse der har fået... -
Hjælp til matematik A opgave
ForumindlægDen her opgave driller mig en hel del Please hjælp På forhånd tak
