Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 15741 til 15760 af 39570
-
spørgsmål !
Forumindlæghej alle Jeg skal op i historie på torsdag (trække onsdag) Men jeg har nogle enkle spørgsmål - skal man have en konklusion med? Det skal man vel :) og hvor længe vare selve eksamen + min fremlæggelse? De skal vel have tid til spørgsmål? -
Kan jeg nå det?
ForumindlægHej, Jeg skal til dansk mundtlig eksamene i morgen, men er ikk erigtig startet på det - har faktisk kun lavet synopsen. Og ville lige høre om det er muligt at blive færdig til i morgen formiddag? -
terminsprøve
ForumindlægHeej med jer allesammen . jeg skal op i terminsprøve i næste uge og vil virekelig gerne vide, hvordan det var eksamen i sommers . Ville også gerne hvordan det var i Bioglogi, geografi og Matematik . på forhånd tak :D -
hmm, AT-film??
ForumindlægHej På vores skole gik der rygter om at de ville vise eleverne en film hvor man kunne se hvordan en AT-eksamen foregår (eller skal foregå!) - er der nogen der har har hørt noget om det eller kender noget til det? Det kunne være meget nyttigt.. -
Sirenenvögel
ForumindlægHej, jeg har trukket en tysk tekst til eksamen der hedder "Sirenenvögel" af Winfried Bruckner. Det ville være super hvis der var nogle der havde nogle noter til denne tekst som i kunne sende til mig :) -
Figur
ForumindlægHej :) Er ikke så god til at se hvad der menes med figurer, er der nogle som kan hjælpe mig med at forklare denne figur http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-6-1.pdf under nr. 7. -
Hjælp med wordmat
ForumindlægEn pige jeg kender skal til eksamen i matematik i morgen. Hendes Wordmat virker ikke rigtigt. Det kan godt addere, men ikke addere. Hvad kan der være galt? Jeg har geninstalleret Wordmat. Word er fra Office365. -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægJeg skal redegøre for denne trigonometrisk funktion: f(x)=a•sin(bx+c)+k Hvad kaldes funktionen, og hvad kan man fortælle om den? Skal op til matematik A eksamen , haster. -
Idealisme og realisme - hvad er mest rigtigt?
ForumindlægHej. Sidder i skrivende stund med min 3.g SRP opgave om Cubakrisen og er nået til diskussions delen. Her lyder min problemformulering som følger: "Diskutere hvorvidt den realistiske tankegang er mere rigtig end den idealistiske. Diskuter hvilken af de to, der prægede Cuba Krise... -
HJÆLP! Har brug for hjælp i historie
ForumindlægJeg håber virkelig der er nogen som gerne vil hjælpe mig hurtigst muligt, da jeg skal snart alfeverer opgaven (om 4 dage). Jeg er ikke god i historie, så derfor synes jeg, at det er svært. Håber der er nogen, som kan hjælpe mig med at forstå det bedre, og måske hvor jeg kan finde svarene på s... -
Kildekritik SSO
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg forholder mig til ovenstående. Jeg har fået pfattelsen af, at man skal være lidt forsigtig med hvad man skriver, men at det omvendt er vigtig at få kildekritikken med? Jeg skriver SSO vedr. et lokalhistorisk emne, og de kilder jeg har er primært jubilæumsskrift... -
Spørgsmål om gennemsnit til videregående uddannelse
ForumindlægHej, Jeg står i en situation, hvor jeg søger noget vejledning vedr. min fremtid på en videregående uddannelse. Sagen er den, at jeg pt. går på STX, og har netop afsluttet 2.g. Mit nuværende snit er ikke noget at prale af - jeg har brugt for meget tid på fester og det sociale liv i gymnasiet, i s... -
mmh! Godkendelse af indsendte opgaver på studieportalen.dk
Forumindlægmmh, Jeg har sendt en af mine opgaver ind som jeg ville dele og syntes er vildt god, hvorfor er den ikke blevet godkendt??? noen der ved det?? -
Jeg vil gerne være ingeniør på STX men hvad linje vælger jeg?
ForumindlægHej jeg har i rigtig lang tid gerne ville være ingeniør, først overvejede jeg HTX da det for mig er det mest normale. Men så så jeg på STX og det lød meget bedre i min optik fordi der er så mange forskellige fag at vælge mellem. Dog er mit spørgsmål hvad linje skal jeg vælge for at blive ingeniør... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Al den hjælpsomhed ?
ForumindlægGodaften Studi's.Endnu en aften sidder jeg forundret og sluger til mig af al den viden, den hjælpsomhed og alle de rettelser af afleveringer, der hver aften bliver slynget ud i dette forum. Og hver gang stiller jeg mig dette spørgsmål:- Hvorfor i alverden gør de det?Er det en hobby? Er folk n... -
Studieretningsopgave for 2.g'ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g'ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil... -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der nogle som har skrevet en studieretningsopgave ? For kunne godt tænke mig og se én, med hvordan de har stillet den op og sådan. -
Hjælp - projektuge med overemnet 'ANSVARLIGHED'
ForumindlægHej med jer. På min skole er vi så småt begynt at tænke på emner til projektuge, hvor over emnet er ANSVARLIGHED, og vi har nogle underemner, men vi synes ikke det virker som noget spændene. Så vi vil gerne høre om i har nogle god ideer til hvad underemnet kunne være? -
Hvem er "først"?
ForumindlægGodmorgen folkens (8 Vi havde en debat forleden, som lød føldende : Hvem/hvilken gruppe skal være første prioritet i dette samfund? Jeg var lidt naiv og sagde, de syg og de svage. 1. Fordi de er dem der har brug for hjælp, så det kan komme op og stå (vi har trods alt en socialdemokratisk velfærd...
