Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15861 til 15880 af 20599
-
hjælppp!!!
ForumindlægHej alle sammen nu har jeg en spansk afl. for til torsdag . Jeg skal oversætte nogle sætninger .Jeg har lavet de fleste sætninger men mangler to og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe dem ad, nu har jeg selv prøvet så mange gange men jeg kan ikke få det til at passe.Kan i hjælpe mig ... -
Es dificil ser joven?
ForumindlægHeeeej :D Jeg mangler lige hjælp til en sætning i en spansk oversættelse: En af Vanesas veninder har lovet hende at spørge sin onkel om hun vil kunne arbejde for ham. Jeg har lavet denne oversættelse: Una amiga de Vanesa le ha prometido preguntar su tío sí ella podr&a... -
2 sætninger, hjælp
ForumindlægHej, er der nogle som er gode til spansk, som liiiiige vil kigge disse to sætninger igennem og rette dem igennem? :D - Da Spanien kom til Mexico og Mellemamerika havde indianerne allerede en civilisation Cuando España llegó a México y Centroamérica tenían los indígen... -
Drivkræfter til den europæiske ekspansion
ForumindlægHej alle. Jeg har siddet med spørgsmålet om drivkræfter nedenfor. Er der nogle som har deres bud på drivkræfterne? Har svært ved at forstå de sider i bogen. Håber der er flere som har et bud og grundlag for det. Den europæiske ekspansion når sit højdepunkt med imperialismen – den hvide ma... -
Hvilke fag til dette AT-projekt?
ForumindlægHej, Jeg skal have valgt en sag (emne) og to fag til i morgen i AT. Jeg har tænkt mig at vælge Alzheimers eller kønsskifte som emne - men jeg er meget i tvivl om hvilke fag der vil passe til disse. Hvilke metoder vil jeg kunne bruge i hvilke fag? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe nogen a... -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej SP, Jeg er igang med en spansk oversættelse hvor jeg er løbet ind i en sætning, som volder lidt problemer. Jeg skal oversætte følgende sætning: "Vidste I ikke hvad I skulle gøre som bandemedlemmer?" Jeg har oversat det til: ¿No lo sabíais que teníais que hac... -
Børnefattigdom i Spanien - Økonomi
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en større opgave omkring børnefattigdom i Spanien, og skal naturligvis derfor komme ind på den spanske økonomi. Jeg har læst mig frem til, at Spanien er det land i Europa som har den 2. højeste børnefattigdom, men samtidigt har verdens 12. største økonomi, hvilket jeg ik... -
Omskrive direkte objekt til personligt pronomen PLACERING??
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave i spansk, hvor jeg skal omskrive et direkte objekt til personligt pronomen. Det har jeg gjort, men jeg er bare lidt i tvivl om placeringen; 1. ?Compras la fruta hoy? --> ?La compras hoy? 2. Hemos visto a Jaime. --> Hemos visto a lo. 3. Compro los regalos hoy. ... -
præteritum og imperfektum
Forumindlæghej, jeg har en spansk aflevering for til lige omlidt. Jeg er dog meget usikker på forskellen på imperfektum og præteritum... jeg har søgt på google og mine noter og hverken den ene eller anden hjælper. Det er ikke så meget fordi jeg ikke kan sige hvad forskellen er (tror jeg) jeg er måske bare ... -
Forskel på Gymnasie og HF?
ForumindlægHey alle!Hvad er forskellen på gymnasiet og HF? jeg kan forstå at det primært er det samme, men der må vel være nogle forskelle?Tak,Nicholas -
Vil læse medicin!
ForumindlægHej alle :) Jeg er en pige på 17 år, som rigtig gerne vil læse medicin! Lige nu går jeg i 2.g, men jeg ved ikke om jeg kan nå at forbedre mit gennemsnit. Jeg fik rigtige gode karakter i 1.g, men mine karakter er dalet rigtig meget ned her i 2.g, især pga. sygdom. Jeg vil bare spørge, om det k... -
Optagelse på psykologi studiet - kvote 2
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for et par gode råd her. Jeg har det brændende mål at komme ind på psykologi studiet, da jeg bare brænder for faget og alt hvad videnskaben bringer med sig på det plan! Desværre har jeg ikke altid vidst det, hvad mine karakterer fra HF desværre afspejler (Har de adgangsg... -
At lære latin
ForumindlægJeg er ved at lære latin, men det er en anelse uoverskueligt, hvor hovedfokus skal ligge i begyndelsen af indlæringen. Latin er meget grammatisk med dets mange ordstammer (deklinationer) og seks kasus, hvoraf vokativ og ablativ ikke er kendt på dansk, men kan det betale sig at gå i krig med gramm... -
opskriv hastighedsudtryk
Forumindlægnu er vi jo som bekendt gået i gang med srp, så ville jeg høre om der var nogen som kunne give mig nogle hints til denne opgave.. Opskriv hastighedsudtrykkene for de to reaktioner for omdannelsen a --> b ... -
"Genbruge" af fodnoter
ForumindlægJeg vil gerne vide om det er muligt at genbruge fodnoter. Jeg sidder og skriver SRP og har i en biografi en hel masse information fra samme sted - så for at undgå, at de første 6-7 fodnoter refererer til det samme, er det så muligt, at gøre det sådan, at al den information refererer til samme fod... -
Den finansielle krise i Danmark
ForumindlægHJÆLP! Jeg sidder og skal skrive min SRP opgave. Jeg skal starte med at redegøre for finanskrisen i Danmark. - altså, udviklingen af krisen, og hvilke faktorer har gjort vi er endt her i dag. Boligmarkede, udlån osv. men hvordan startede det og historien bag krisen . ( gerne med brug af begreber)... -
Eng/psyk Hooliganisme
ForumindlægHej alle.. Jeg har urgently brug for vise ord og gode råd.. Jeg sidder midt i min SRP-skrivning og jeg er gået lidt i stå;;; Hvilken litteratur og/eller hvilke socialpsykologiske teorier er brugbare for at analysere og forstå Hooliganismen i England??? Al hjælp er mere end velkommen!! Mvh Th... -
Differentialligninger
ForumindlægJeg skal i mit SRP gøre kort rede for differentialligninger og deres løsninger. SKAL jeg nævne seperation af variable?? Vi har kun arbejdet med diff ligninger hvor y' er givet ved y alene. Argh, ved bare ikke hvor meget jeg skal have med. Skal jeg nævne gøre prøve? Er der forskellige løsninge... -
Cubas økonomi 1960
ForumindlægHej alle, jeg er igang med noget informationssøgning til mit SRP-emne, problemet er jeg ikke rigtigt kan finde nogle diagrammer og statistiker af cubas økonomi op igennem 1960. Hvis nogle af jer som har nogle gode links eller bare ved hvor jeg kan finde noget. Vil jeg blive meget glad Ta... -
Amerikanske præsidentvalg
ForumindlægHej. Lige fået problemformuleringen til min srp (Samf-engelsk). Jeg skal indrrage forskellige teorier om vælger - og partiadfærd. Jeg kender til Downs model og Molins model. Molins model er ikke aktuel da den passer til de skandinaviske systemer. Derfor vil jeg høre om nogen kender til andre mode...
