Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15901 til 15920 af 18649
-
Htx hvor mange fag må man rykke op?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har et spørgsmål, som meget gerne må besvares hurtigst muligt! Jeg skal snart have sendt min uddannelsesplan ud, hvilket vi gør ved hjælp af vores UU-Vejleder (går i 9.klasse) Men jeg har lige nogle spørgsmål: Hvor mange fag må man rykke op, vi snakkede med nogle til ... -
Energi omdannelse og energikvalitet.
ForumindlægJeg har været så heldig at skulle op i fysik, jeg har nu 24 timer til at finde ud af noget om Energi kvalitet og omdannelse. jeg har ne super god bog, men i forhold til energikvalitet er jeg lidt i tvivl, der er tale om mikroskopisk orden, noget med molkekylerne bevæger sig: 1)samme retning 2) ... -
Ideer til gode gymnasier i nærheden af søborg
Forumindlæghej Jeg skal snart ud i 9.klasse, og jeg er meget i tvivl om, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Jeg ved jeg skal vælge min linje, som er mat A, bio A, Fysik B og kemi B. Kan I hjælpe mig med at komme med nogen gode gymnaiser, fordi jeg er meget i tvivl og er lidt bange for, om det gymnaisum jeg ... -
Eksamensform i kemi c
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi om et par dage. Min sidste eksamen :D.. Jeg ved bare ikke, hvordan eksamen forløber. Vi har fået udleveret nogle titler, og har 24 min forberedelse og 24 min eksamen, tror jeg. Det jeg ikke ved er, om vi får nogle spørgsmål udleveret eller om vi bare skal snakke om en af d... -
brydningsindeks.hvorfor fra luft til glas i det ene tilfælde og glas til luft i det andet??
Forumindlæghej søde mennesker! jeg sidder her med en fysik opgave, med lysets brydning. Vi har lavet nogle forsøg i klassen, med en prisme og laserstråle, hvor vi er nået frem til nogle forskellige resultater. MEN spørsgmålet lyder: lyset bliver sendt fra luft til glas til luft - lige meget hvordan prisme... -
Halveringstykkelsen for bly
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik rapport vedrørende halveringstykkelsen for bly, men pludselig blev jeg helt i tvivl. Jeg ved, at tælletallet aftager eksponentielt med den tilbagelagte vejlængde gennem materialet (her bly) - dette udtrykkes: T = T0 · (1/2)x/x½ (1) Når jeg så tegner en g... -
SRO: Irans atomprogram
ForumindlægJeg har valgt at skrive om Iransatomprogram i Fysik og Samfundsfag. Lige nu prøver jeg at skrive problemformuleringen til opgaven og i samfundsfag har jeg tænkt mig at gøre kort rede for Irans atomprogram og den store internationale opmærksomhed osv.. Men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om... -
Eksamen i morgen, hjælp!
ForumindlægHej Alle ! Jeg skal op i fysik i morgen og fremlægge "Det moderne verdensbillede" Jeg har få spørgssmål, som jeg håber nogen af jer kan og vil svare på. skal jeg have udregninger med i min fremlæggelse, eller det fint med nogle teorier og diagrammer? Forklaring af rummetd udvidelse?... -
BRYDNINGSLOVEN!
ForumindlægHej. Sidder her med noget fysik, og vil gerne have bevist brydningsloven : sin(i)/sin(b) = v1/v2 Jeg ved videre hen, at jeg skal bruge formlen: sin(i) = (v1*t)/(x) og sin(b)=(v2*t)/(x) Men jeg forstår ikke hvor jeg har udregningerne fra? Hvorfor skal det divideres med x(grænsevinkl... -
Elasticitetsmodul
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive lidt om træ egenskaber mv. i et teknologiprojekt og er nået til træs elasticitet. Jeg skal fremlægge materialet for min klasse og mine teknologilærer er meget fokuseret på om vi har materialets elasticitet med i fremlæggelsen. Men jeg må ærlig sige jeg synes det er ret i... -
Bølger og gitterligningen
ForumindlægJeg sidder og skal til fysik-eksamen i morgen, men der er simpelthen noget omkring gitre jeg ikke forstår? Hvordan kan det være at alle farverne opstår når man sender lys fra en overheadprojektor gennem gitter og linse? Og hver gang jeg ser gitterligningen står der d, men jeg kan ikke forstå og... -
Hvad skal jeg skrive om i OSO??
ForumindlægJeg står og skal skrive OSO lige om lidt. Problemet er, at jeg virkelig ikke aner, hvad jeg skal skrive om? Jeg har ingen ide om det overhovedet. Jeg er et meget livligt og energisk mennekse. Jeg elsker at skrive, læse, rejse, tage billeder osv. og vil gerne arbejde med andre mennesker og gerne ... -
Dem der ikke er go til skole?
ForumindlægHej, jeg har taget 10 klasse, og det gik fint, gennemsnit på lidt over 8 (gammel reform). Jeg tog så på gym, men her er det gået ned af bakke. Mine årskarakter er næsten alle 02, og det samme med eksamen, udover fysik som jeg dumpede i idag. Jeg vil så gerne vide hvad mine muligheder er. Jeg er... -
Radioaktivitet
ForumindlægER DER PLEASE EN DER KAN HJÆLPE MED DENNE OPGAVE, SKAL AFLEVERES OM FÅ TIMER?? Jorden bliver angrebet af rumvæsener, men en tapper fysiker har fundet en hemmelig formel, som kan sætte jordens befolkning i stand til at forsvare sig. Et af rumvæsnerne rammer ham, mens han er ved at skrive den hem... -
opgave
Forumindlæghej jeg har en lille opgave som jeg ikke kan komme videre med en lille pige står ved foden af en kælkebakke. Forklar på baggrund af din fysik-viden, hvorfor det er bedre for pigen at blive ramt at sin bror der kommer farende på en slæde end af sin mor. vis vha. en regnstykke i din vurderin... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej derude, sider fast i en fysik opgave: I 1979 besluttede Folketinget, at det danske jernbanenet skal elektrificeres. Elektrificeringen kræver, at der leveres elektrisk energi til togene mens de kører. Dette gøres ved at opsætte køreledninger på master over skinnerne. Til togene bruger man ... -
Hvad gør dig ullykkelig?
ForumindlægHej allesammen. Jeg fik lige lyst til at oprætte denne tråd. På en måde også for at dele nogle ting med andre. Hvad gør dig ulykkelig, hvad fortryder du i dit liv? Jeg fortryder at jeg ikke var engageret i folkeskolen i mange fag. Især gør det mig ulykkelig at jeg af den grund ikke har stor fors... -
klage af SRP karakter
Forumindlæghej. jeg overvejer kraftigt at klage angående min eksamenskarakter. jeg vil derfor gerne høre, om der var nogen der kunne vurdere hvorfor jeg fik givet den karakter?? jeg skrev i fysik og matematik. Jeg håber følgende kan lade sig gøre, før je... -
AT Alternativer
ForumindlægHej SP. Jeg står og skal vælge fag til AT på fredag. Jeg har nogen ideer, som jeg er meget interesseret i at høre jeres mening om: Kryptovaluta - alternativ til "rigtig" valuta (mat og samf) (mat og engelsk) Blockchains muligheder (mat og samf) P piller til mænd (kemi og evt samf/dan... -
Spørgsmål om salt
ForumindlægHej. Spørgsmålene handler om salts opløselighed, hvor man skal undersøge, hvor mange gram salt man kan opløse i 100 ml vand - det har fundet jeg ud af. De to første spørgsmål er dem, der hører allermest til selve emnet, hvor det tredje spørgsmål hører mere til salt i havbunden - den er også p...
