Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15901 til 15920 af 26896
-
Procent- og rentesregning, HJÆLP!
ForumindlægHar to spørgsmål, fra en opgave jeg håber i kan svare på.. 1) hvordan foretager man forskellige procentberegninger? herunder må i meget gerne forklarer mig hvordan formlen fremkommer og hvad den kan bruges til 2) hvordan renteformlen Kn = K0 * (1+r)n fremkommer og hvad den kan bruges til Benyt ... -
Hjælp, helst hurtigt
Forumindlæghej. jeg er i gang med en opgave og jeg kan ikke finde noget på nette om "hvordan fotosyntese og respiration hænger sammen" og "hvordan de forskellige celler får energi" og en god forklaring på " respiration" jeg ville blive rigtig glad hvis der er nogen der gider at... -
beder desperat om HJÆLP
Forumindlæghej jeg er en pige på 13 år. jeg er i gang med en opgave og jeg kan ikke finde noget på nette om "hvordan fotosyntese og respiration hænger sammen" og "hvordan de forskellige celler får energi" og en god forklaring på " respiration" jeg ville blive rigtig glad hvis d... -
Poisson fordeling
ForumindlægHejJeg er ved at gennemgå pensum til en snarlig eksamen - og er kommet til poission fordeling.Jeg har fattet, at fordellingen ikk er normalt fordelt, men derefter er jeg også ret lost.Nogle kan komme med en kort forklaring af den ?På forhånd tak.VH Kath.Bioproces ing. 2. semestre -
Solceller og Spectrum
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde noget omkring emnerne; Forklaring på Halogens spektrum, sammenlign evt. med solens og med den information; Diskuter om man kan bruge halogen lamper til at teste solcelle? Solcellers virkning og effektivitet, her med fokus på hvilket spectrum de virker bedst i og evt. bøl... -
Hjælp til to opgaver!
ForumindlægHar brug for lidt hjælp til disse to opgaver: 1. Bestem den procentvise nedgang i antal enheder, når prisen forhøjes med 20%? Hvor f(x) = 1195,9 * x^-0,84 2. Bestem x, så f(x) = 100? Hvor f(x) = 1000 / (1 + 5*e^(-0,09*x)) Gerne forklaringer så jeg kan komme til at forstå det! :) -
Hjælp til to opgaver om funktioner!
ForumindlægHar brug for lidt hjælp til disse to opgaver:1. Bestem den procentvise nedgang i antal enheder, når prisen forhøjes med 20%?Hvor f(x) = 1195,9 * x^-0,842. Bestem x, så f(x) = 100?Hvor f(x) = 1000 / (1 + 5*e^(-0,09*x))Gerne forklaringer så jeg kan komme til at forstå det! :) -
Skal bare lige være sikker på noget til eksamen.
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og skal lige være sikker på noget angående sandsynlighed og statistik. Jeg er ikke helt 100% sikker på det der med grupperet og ugrupperet observationssæt. Grupperede opservationssæt er når observationerne står i intervaller, og ugrupperet er når observationerne stå... -
opløselighed af kaliumnitrat
Forumindlæghey derude, Kaliumnitrat er vel et letopløseligt i vand, netop fordi nitrat er det. Men hvordan vil dens opløselighedsdiagram se ud? - og kan i komme med en forklaring på hvorfor den ser sådan ud? I må meget gerne lave en skitse i paint, hvis i vil, og vedhæfte den herinde. jeg håber virkelig... -
Hvad afgør om det er positiv eller negativ ladet?
ForumindlægJa, som spørgsmålet lyder "hvad afgør om det er positiv eller negativ ladet?" :D - på det periodiske system er grundstofferne da neutrale, da de har lige mange protoner og elektroner? Men på ion form? Hvad skal man kigge efter? Jeg ved godt at metaller har (+) og ikke-metaller har (-) ... -
Ang. Elektrolyse af HCL
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål om elektrolyse af HCL. Kan man putte phenolphtalein for at fremme effekten? Så den basiske del i elektrolysekaret bliver rød? Og det er vel? H2? Men i dets beholder kommer der jo kun luft? Og klor Cl2 i den anden? hm, og kan i hjælpe mig med begrebet "titring... -
One Flew Over the Cuckoo's Nest
ForumindlægHvordan ville i tolke titlen? min umiddelbare tolkning er, at patienterne bryder ud af Nurse Racthed's fængsel(nest) og dermed på en måde "overgår" hende? nogle bud?Jeg er nemlig ikke stødt på en forklaring af titlen, og vi har heller ikke snakket om det i vores engelsktimer!på forh... -
strøm og spænding
ForumindlægJeg skal forklare, hvordan man kan måle strøm og spænding forskellige steder i kredsløbet, men jeg kan ikke rigtigt finde en forklaring på det. Jeg har sat nogle mål på, så spændingen er målt til 0,34 i starten. Men jeg kan ikke huske, hvorfor jeg har målt lige netop der. Se den vedhæftede fil, h... -
Samfunds-lexikon?
ForumindlægHeyHar hørt en lille fugl synge om at der findes et leksikon til brug i samfundsfag mht. forklaring af forskellige samfundsfaglige begreber etc.Nogen der kan bekræfte at det findes og i så fald hvad det evt. hedder, så jeg kan smutte på biblo og låne det?Hvad er jeres erfaring med det, er det bru... -
Enzym, reaktionshastighed og pH
ForumindlægJeg forstår ikke helt hvorfor enzyms reaktionshastighed afhænger af pH?... I Kemi 2000 - A niveau 2, er der en forklaring hvor man kigger på proteiners opbygning, men jeg sys at det er meget forvirrende, så jeg forstår ikke meget af det... måske findes der nogen hjemmesider jeg kan glo på? -
Folkeviser, digte og/eller Reklamer 9. klasse
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til eksamen i dansk på fredag og er lidt bekymret for både digte, folkeviser og reklamer :( Jeg har søgt på en masse, men finder ofte frem til noget som er langt over mit niveau og det ender bare med, at jeg bliver mere forvirret. Er der nogle, som kan komme med en hurtig lille... -
funktioner...
Forumindlæghvad skal man gøre i sådan en opgave: bestem a og b således at grafen F for funktionen f(x) = (ax+4)/ (x-b) går gennem punkterne A (2.-9) og B (-4.3) tak på forhånd...lille forklaring må gerne medfølge da det jeg skal beruge det i en eksamen i morgen. -
Potentiometrisk titrering
ForumindlægHvis man nu skal lave potentiometrisk titrering af et ukendt stof. Så skal jeg give en forklaring på hvorfor jeg netop har valgt den syre til at udføre en potentiometrisk titrering.Er der nogen der kan forklare mig hvorfor?Sagt på en anden måde hvilke syrer kan man udfører en potentiometrisk titr... -
Jetstrømme danner lavtryk
ForumindlægNu er jeg blevet helt bidt af at prøve at forstå alt, hvad der står i vores bog om klimatologi.Her er dog uden forklaring bare nævnt, at jetstrømme i 5-10km's højde danner lavtryk ved jordoverfladen... Er det så simpelt, at der ikke er grund til at forklare det nærmere???Jeg kan i hvert fald ... -
Spørgsmål vedr. bøjning
ForumindlægHvis man fx skriver i en engelsk stil om en familie hedder det så følgende: "The Watsons lives a normal life" eller "The Watsons live a normal life" og hedder det: The Watsons want to create their own lives/life Ville være taknemmelig hvis nogen af jer kunne komme me...
