Søgning på: tysk disposition. Resultater: 15921 til 15940 af 18462
-
hvordan oversætter man....?
Forumindlæghvordan oversætter man følgende sætninger til dansk.har glemt min ordbog i skolen, så er der evt. nogen der kan hjælpe mig med at oversætte?tysk:1. Und wie er auftaucht´ vom Schlunde.2. Da war er müde und alt.3. Sein Schifflein das lag im Grunde.4. So still war's rings in die Runde.5. Und übe... -
Haster med Hjælp
ForumindlægHeej alle sammen.. jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad dette betyder, Teksten handler om en mor og far der har byttet sin bestemme rolle med børnene Anna og Moritz: jeg har ikke fået skaffet mig en ordbog på Dansk-Tysk og Tysk-Dansk og jeg kigger hele tiden i nettet men kan ikke finde noget der ... -
installation af ordbog
ForumindlægHej...Jeg har sat en tysk cd-ordbog ind i computeren. Der popper et eller andet op om at jeg skal angive hvilket "katalog" jeg vil installere den i. Når jeg så bare trykker på "fortsæt" siger den "subscript out of range" ved ikke helt hvordan jeg skal forstå det. Hvo... -
Hjælp - erlkönig
ForumindlægHej studieportalen! Er der nogle af jer der har læst og analyseret det tyske digt "der Erlkönig?" Jeg skal nemlig skrive en aflevering om selve stemningen i digtet. Så jeg tænkte på om der var nogle af jer der kunne give mig nogle ideer til hvad jeg kan skrive om. Jeg skal kom... -
Tyskstil rettelse
ForumindlægDa jeg har brugt rimelig lang tid på at lave min tysk stil på 900 ord, er jeg bange for hvor mange fejl der er. Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen gad rette den :-) Stilen kan sendes til din email, da jeg har hørt at nogle lærer på min skole, bruger tid på at fange elever. Stilen skal ... -
Oversættelse hjælp
ForumindlægHvordan oversætter jeg denne her Her ligger et hus Jeg finder et hus Jeg fandt et hus Jeg ser et hus Jeg så et hus Han ser en mand Han ser en dame Vi ser et barn Vi så et barn Jeg betalte en is En dame giver faderen blomsterne Jeg giver en kat mælken Håber mange gange i ... -
Dornröschen - skrevet af Jens Sparschuh
ForumindlægHejsa alle..Jeg sidder med den her tekst til i morgen, men jeg har mega svært ved at forstå den.. Jeg synes, at den er ret svær : ( Den hedder Dornröschen og den er skrevet af Jens Sparschuh.. Jeg ved ikke om der er nogen der har læst den og måske kan give et resume af den? Teksten er også at fin... -
HTX 3 g - Antal eksamener? hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg er virkelig forvirret angående mine eksamener her på tredje år. Jeg har følgene fag: Dansk A Mat A Teknik A Fysik A Engelsk A Tysk C Og tidligere har jeg været til mundtlig prøve i: Samfundsfag (1 år) Teknologi Biologi Teknologihistorie Når jeg tæller sammen giver det 4 mundlige, ... -
Oversættelse af ét ord og én sætning
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål til en tyskaflevering! Jeg skal bruge ordet "reaktionsdannelse" (forsvarsmekanismen) på tysk, men kan ikke finde det i nogen ordbøger, så jeg vil høre om der er nogen der ved hvad det hedder?? Desuden skal jeg oversætte sætningen: "Ofte er det unge me... -
Problemer med forståelse af tekst...
ForumindlægHej....Jeg skal have læst en hel historie på TYSK til imorgen som jeg ikke fatter en hak af...Derfor vil jeg høre omder er nogle af jer der havde læst en historie fra bogen Ansichten ved navn:Um 11 Uhr bist du aus der Disco zurück...jeg har nemlig nogle konkrete spørgsmål som jeg netop også skal ... -
Hans / Hendes
ForumindlægHey guys! Jeg har lidt problemer med nogle tyske sætninger. Håber i kan hjælpe. *Hans* Hände im Schlaf zittern. Hvordan siger man "hans" i den ovenstående sætning? En evt. forklaring ville hjælpe. Dafür baut er eine Bretterwand um *sin* Garten. Hvordan siger man "sin" i oven... -
Optagelse på Gym
ForumindlægHej derude.. Mine karakterer fra 8. da jeg ikke har fået karakterer i 9. endnu. Dansk - læsning/retskrivning/skr.fremstilling/mundtlig. 4,7,4,4. Matematik - færdighed/problem/mundligt. 02,4,02 Engelsk - skriftlig/mundlig. 4,4. Tysk - skriftlig/mundlig. 4,7. Fysik/kemi - praktisk/mund. 7. J... -
Passer denne sætning?
ForumindlægKan man godt sige dette på tysk, er lidt i tvivl? Kunne være rart hvis nogen gad at hjælpe (Hun husker tilbage på sin tidligere udvisning af landet som hun fik på sin 18. årig fødselsdag, og siden da vil Medina ikke fejre sin fødselsdag længere) Sie erinnert sich an ihre früheren Ausweisu... -
Formuleringsproblem i tyskoversættelse
ForumindlægHej!Har et mindre fomuleringsproblem i en tyskoversættelse. Jeg skal skrive at: "Dengang da jeg var 8 år gammel, spurgte mine forældre om jeg ville have en lillesøster eller en lillebror og om jeg ville med ud at flyve." Især den sidste del bliver kludret, så jeg tror det bliver uforstå... -
AT-eme
ForumindlægAT-emne* Hej folkens! Nu sidder jeg i en situation, hvor jeg virkelig har brug for forslag til AT, som omhandler emnet "katastrofer" Jeg har fagene His, Dansk, mat og engelsk på A Bio, fys, kem, tysk på B Samf, drama og idræt på C Fag jeg ikke vil ar... -
Hypotetisk konjunktiv HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal skrive en tysk afleving omkring hypotetisk konjunktiv, hvilke er et problem, for jeg er ikke 100% sikker på hvad det er... ??? Jeg er klar over, at det er en måde at bøje et udsagnsord, men i hvilken form kan man oversætte det på dansk? Nutid, datid, what ?? Derudover, når man sk... -
1 sætning
ForumindlægGodaften.\n\nJeg har blot lige en kort sætning, som jeg har siddet og kludret lidt med. Den skal helst være så ordret som muligt.\n\nDansk:\nNu har det været weekend og i morgen skal vi have tysk.\n\nTysk:\nJetzt ist es Wochenende gewesen und Morgen werden wir in Deutsch unterrichtet.\n\nPå forhå... -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
Meget svær tekst, hjlp! :-(
ForumindlægJeg sidder med Teskten Die Statsi-Ballade af Wolf Biermann og har 3 tilhørende spørgsmål som jeg skal have besvret, men at fortolke en sangtekst, især når sprogbruget er så kompliceret volder mig problemer og nej, jeg har som regel ingen problemer med tysk, men lige denne tekst! :S Er jo heller i... -
SSO - historie
ForumindlægHey Folkens !\n\nSkal skrive SSO om Østersøen 1945, med fokus på sænkningen af de tyske flygtninge skibe.\n\nEr der en venlig (og gerne historisk begavet) sjæl, der evt. kan give nogle brugbare henvisninger til litteratur (helst fagbøger, dvs. nådigst noget fra nettet).\n\nPå Forhånd Tak !\n\nJens
