Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15961 til 15980 af 48880
-
Foreslag til problemformulering
ForumindlægVille lige høre om, der ikke var en venlig sjæl, der kunne komme med nogle forslag til, hvad jeg kunne arbejde med i fagene Dansk og Naturgeografi? Det skallige påpeges, at emnet altså er Energi -
David Meinke - Perker Perker
ForumindlægEr der nogen der har lavet en analyse af denne tekst? Har svært med at komme i gang.... øv Det er én af novellerne i bogen Pære Perker Dansk, og den er skrevet af David Meinke -
Film reklame afgangseksamen
ForumindlægHej, Jeg er en 15-årig dreng og jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen i film reklamer Jeg har trukket Film reklame. Er der nogen der har ideer til en Film reklame som jeg kan bruge? -
Terminsprøve
ForumindlægHej. Jeg går i 8.klasse og skal til Terminsprøve imorgen. Jeg skal op i dansk, skriftlig fremstilling. Jeg er en smule nervøs. Er der nogen som kan fortælle hvordan det foregår og hvilke hjælpemidler man må bruge osv? -
Disposition
ForumindlægJeg skal op til FSA i dansk imorgen.Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan en disposition til denne eksamen kunne se ud. Altså i engelsk er det jo let nok - lytteøvelse, læsetekst, perspektivering. Men dansk? Dér er jeg helt i tvivl. -
Ubestemte kendeord.
ForumindlægHej jeg har 2 spørgsmål? :) 1. Hvordan sætter man navneord i bestemt form på dansk? 2. Hvad er forskellen på dansk og tysk brug af bestemt og ubestemt kendeord? på forhånd tak :) -
Chat- og SMSsprog
ForumindlægHvordan kan den øgede brug af e-mail, chat og sms kan påvirke andre skriftsproggenrer som fx avisartikler, læserbreve og det skriftlige arbejde i skolen?\n\nNogen som har nogle ideer? -
Hjælp til retten
Forumindlæghej Folkens. Det vil være en stor hjælp hvis i gider rette den. Tusind tak.. Als Peter schreibt dass früher gebraucht er Taschengeld in Internetcafes. Meine Erfahrung ich auch Früher können willen Chatte und einst Zwischen nehmt ich auch in Internetcafe mit Freunde. Heute benutze ich das Intern... -
forstår ikke hendes points er der nogen der fortælle mig hvad hun mener
ForumindlægLaura Gilliam har i bogen De umulige børn og det ordentlige menneske (2009), hvor hun særligt interesserer sig for etniske minoritetsbørn i den danske folkeskole. Gilliam finder, at skolen, hvor børn og unges formning af identitet og habitus finder sted, udstikker en "meget smal sti at gå på... -
Gymnasiet
ForumindlægHej, efter 9. klasse skal jeg i en privat 10. klasse. Efter 10. klasse vil jeg gerne ind på STX eller AGS dermed sagt læse medicin i fremtiden. Ville hurtigt spørge om, 10. klasse er noget skidt, om det kommer til at trække ned på nogen punkter, om det virkelig hjælper en med at løfte karaktern... -
Jeg har et spørgsmål ang. eksamen
ForumindlægJeg går i 2.G, og jeg har været oppe i fuld pensum sidste år(i både biologi og kemi) de andre slap, og fik de to fag overført.Spørgsmålet er så :Skal de så ikke op i flere eksamner end mig i år ?(jeg har været oppe i 2, de har været oppe i nul)Håber jeg får et svar! -
lyder det alt for negativt?
ForumindlægMå der godt stå følgende på ens opg. som konklusion? det lyder vel ikke for negativt? Og ja, konklusionen ska’ indeholde personlig holdning. ... Dansk partis mangel på ideologi, mangel på kommunikation og totalt undervurdering af enhver person med hjerne giver mig kryb.... hvordan kan man forbi... -
Please vurdere =(!
ForumindlægHej, jeg var lige op i dansk A, og jeg ved ikke hvorfor, men det var som om jeg slet ikke kunne fokusere. Jeg får normalt 7 i dansk skriftligt, men i dag kunne jeg som sagt slet ikke kommme i gang.. Jeg er meget skuffet over min prestation, og vil gerne hører om der var en sød person, som lige ku... -
SSO/Projektopgaven
ForumindlægJeg skal til at skrive den spkaldte 3. års opgave. Jeg har jævnligt fulgt debatten herinde, men har ikke rigtig fundet noget der interesserer mig. Som I nok ved er der kommet nye valgmuligheder. Disse har jeg taget til mig, og regner med at skrive "Projektopgaven"... Den skal skrives i ... -
Religion i det senmoderne samfund.. 3 enkelte spørgsmål..
ForumindlægHej.. Nogen her som vil hjælpe med at besvare de 3 spørgsmål, da jeg er gået helt i stå med opgaven. Jeg synes det er svært at skrive noget ned ud fra tabeller, når der ikke er en tekst man kan argumentere ud fra.. 1. Karakteriser danskernes holdning til og brug af religion ud fra de statis... -
Danmarks Besættelse
ForumindlægHej Alle ! -Jeg er godt i gang med at skrive en større opgave i historie, men der er desværre nogen oplysninger jeg ikke helt kan finde, hverken i bøger eller på nettet. Jeg håber nogen af jer kan henvise til nogle gode kilder (Helst internet, da jeg skal aflevere fredag) de to ting er følge... -
Oversættelses Maskine.
ForumindlægJeg har megen Fransk fam. og grundet min 12 årlige lave alder ville jeg meget gerne have en maskine. Jeg har søgt, og søgt, og søgt, på nettet, men ingen som jeg finder indkludere mit krav på både Dansk og Fransk oversættelse. Da det gik galt med google's eng. oversættelsesmaskine vil jeg nu ... -
Hvor lang tid??
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om, hvor lang tid man har til de forskellige eksamner (jeg går i 9. klasse). Skriftlig matematik - 30 time til færdighed, men hvor lang tid til problem? Dansk stil Diktat og læseprøve Biologi skriftlig Derudover skal jeg op i kristendom mundtlig, hvor man jo... -
Haster!!!
ForumindlægVigtigt!!!dansk-engelsk oversættelse Dette handler om Irak efter det Osmanniske rige til og med krigen med Iran. Jeg er bl.a. kommet ind på, hvornår Saddam Husseins første politiske mord var. Saddams kup mod Abdel Karim Qasim, som mislykkedes, og Saddams flugt til Syrien, derefter til Egypten. H... -
Evt. en journalist/skriver som vil rette min artikel?
ForumindlægHey alle derude, jeg har skrevet en artikel om mit ophold i Jerusalem. Længden er en side. Aritklen skal trykkes i en avis og derfor ville jeg høre om der er nogen derude som vil have noget imod at rette den for mig? Personen/personerne skal selvfølgelig være forholdsvis god til dansk skriftligt....
