Søgning på: dansk reportage. Resultater: 15981 til 16000 af 41162
-
Direkte demokrati?
ForumindlægHvad er det? -
DF's energipolitik
ForumindlægHej. Jeg sidder og arbejder med energipolitik og er lidt i tvivl om hvorvidt DF's politiske ideologi kommer til udtryk? Kan nogen hjælpe med det? Eksempler. -
outline af dyrerettigheder/dyre i cirkus ?
Forumindlæghar i nogle råd til mig om hva jeg kab skrive i en outline om dyrerettigheder/cirkus dyr ? jeg håber i kan hjælpe mig senest idag, fordi jeg skal aflevere den senest idag 24.00!! hjælp miig '!! -
Rettelse af (lette) Tyske sætninger
ForumindlægHej....Håber der er nogle der gider at rette disse sætninger, jeg har gjordt det så godt jeg kan, så håber også i gør jeres bedste....Indsæt perfektumformer (førnutid) af sein, haben og werden i nedstående sætninger:1)(sein) Das Fahrrad ist kaputt gewesen.2)(haben)Ute hat einmal einen Freund geha... -
Hvad for en regering har vi nu?
ForumindlægEr det en Flertalsregering eller mindretalsregerin -
Engelsk metode
ForumindlægHej Skal jo op i AT, og i den forbindelse har jeg valgt engelsk som et af mine fag, men vil gerne være hundrede procent sikker på at jeg forstår at det er den korrekte metode, da det jo er vigtigt at have helt styr på. I engelsk, som er et sprogfag, benytter man overordnet den hermaneutiske me... -
Spørgersmål til samf.
ForumindlægDer var 2 slags "folketing" --- Landstinget og "folketingen". I hvilke af dem havde venstre flertal og i hvilke af dem havde højre?? Det er en pørgersmål min lærer har givet, og jeg aner ikke noget om det. For det første forstår jeg slet ikke spørgersmål, ( er det bare m... -
Er dette en god oversættelse?
ForumindlægObjektivt set - er dette en god oversættelse? Fransk:Aux trois journées de juillet 1830, dites les "Trois Glorieuses", qui liquident l'autocratie désuète de Charles X en installant la monarchie parlementaire de Louis-Philippe, Delacroix ne prit aucune part. Mais, romantique et libér... -
Kan man sige "das ist eine Hölle von viel Geld"..?
ForumindlægJa, overskriften siger det hele. Kan man sige "das ist eine Hölle von viel Geld" på tysk, eller er det meget galt? -
Arbejder flygtninge?
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om flygtninge, men kan ikke rigtig finde svar på mine spørgsmål. Arbejder flygtninge? Hvilken slags job har de? Jeg håber i vil svare på mine spørgsmål :) -
Præposition og adverbium? Hvad betyder de 2 ord?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til terminsprøve i morgen, og har derfor besluttet mig at øve mig. Det er angående sammensatte ord, reglerne osv... Men så har jeg de her 2 ord, præposition og adverbium. Hvad betyder disse 2 ord! Jo lettere det bliver forklaret og mere enkelt det bliver forklaret, desto b... -
Tysk brev
ForumindlægNIGODANNiels Finsensvej 4fDK 6100 HaderslevCréation Stummer 21/9-05Alstadt 26a, Postfach 86A-4010 LinzDeutschland Sehr geehrter Herrn PleschkoVielen dank für Ihre Brief von 15.09.95 Es ist eine gute Nachricht zu hören dass Sie die Service verbessern gemachen. Wir freuen uns über ihre neues S... -
urstof
Forumindlæghej er der nogen der ved hvad urstoffe betyder? jeg kan ikke finde det i ordbogen. -
grammatik og synonym ordbog
ForumindlægHej med jer...Jeg har windows xp, hvor der sådan en ordbog + grammatikkontrol + synonymordbog i Word. Andre, der har ladt mærke til det?Mit 'problem' er at jeg godt kunne tænke mig lignende program, bare på fransk. Er lige begyndt på fransk i gym, og vores lærer er ben hård, så kunne godt... -
Toulmins argumentationsmodel - "I have a dream"
ForumindlægHejsa Jeg har en AT-eksamen i næste uge, og et af kravene var at jeg skulle lave Toulmins argumentationsmodel på talen "I have a dream" af Martin Luther King. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Hvad er en artikel?? 30 sekunders hjælp =)
ForumindlægHej allesammen! Hvad er en artikel, ikke en artikel som er en historie, men artikel, som f.eks. substantiver er navneord, adjektiver er tillægsord! Hvad er artikel så??? HJÆLP DET HASTER -
einfach so
Forumindlæger der nogle der har lavet opgave 5 på side 56 i einfach so..? eller evt ved hvor der kan findes en løsning! -
Beinah vs beinahe (Hvad er forskellen?)
ForumindlægHej...! Jeg undrer mig over, hvad forskellen på beinah og beinahe er. Så vidt jeg kan læse mig frem til på Google, er beinahe enten en ældre stavemåde, ellers benyttes ordet hvis der skal lægges "tryk" på betydningen. Kan det passe? Og i så fald hvilken af forklaringerne? Min sætning... -
Hjælp til at komme igang med at skrive en opgave
ForumindlægHejsa\n\nEn opgave lyder\n\n"Redegør for det syn på integration som kommer til udstryk i bilag A og B"\n\nBillagene, som er 2 avisartikler, har jeg læst igennem, og kan godt se nogle af de udtryk der kommer til syne, f.eks.\n\n"religion skal latterligøres, da den dermed bliver norm... -
Latin
ForumindlægHej derude Jeg har lige et enkelt spg. som jeg håber i vil hjælpe med mig. Hvorfor er det egentlig vigtig at lære latinsk grammatik?
