Samfundsfag
Arbejder flygtninge?
Jeg skal skrive en opgave om flygtninge, men kan ikke rigtig finde svar på mine spørgsmål.
Arbejder flygtninge? Hvilken slags job har de?
Jeg håber i vil svare på mine spørgsmål :)
Svar #1
09. juni 2015 af OnceUponATime (Slettet)
I Danmark eller hvad?
Altså mange har jo allerede en uddannelse fra deres hjemland, som de kan komme herop og bruge..
Endnu andre kan ikke få arbejde, fordi der ikke er jobs, så de påtager sig noget andet arbejde, ligesom enhver anden dansker.. f.eks. arbejder som rengøring, eller i mcD eller i en kantine..
Endnu andre vælger at åbne deres egen butik, f.eks. en grønthandler eller et pizzaria.
Men du har ikke sagt noget om, hvor du spørger om? Her i Danmark, eller mens de flygter eller hvad?
Og det er jo egentlig kort tid efter, at de kommer hertil, at de kan få en midlertidig opholdstilladelse. Så hvad mener du præcist? Før eller efter opholdstilladelsen?
Før opholdstilladelsen er de jo nærmest lige kommet ind i landet, så her er ikke særlig mange jobs at finde endnu.
Men efter den midlertidige opholdstilladelse plejer de at finde et arbejde, så de kan tjene nogle penge.
Svar #2
09. juni 2015 af Hej123456788 (Slettet)
Jeg mener når de kommer til Danmark. Jeg ved ikke lige hvor lang tid det tager for dem at få opholdstilladelse, men hvis det tager lang tid kan de jo sagtens arbejde i mens. Måske ikke lige inden for al slags erhverv, da de jo helst kan kunnne snakke dansk :)
Svar #3
09. juni 2015 af OnceUponATime (Slettet)
#2 Hmm.. ja det kan de da sagtens, men hvis ikke de har opholdstilladelse befinder de sig vel ulovligt i DK, og betaler vel ikke skat? Så det bliver sorte penge de tjener? Og dermed, burde de ikke arbejde i realiteten. Og det tror jeg ærligtalt heller ikke at de gør..
Skriv et svar til: Arbejder flygtninge?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.