Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 15981 til 16000 af 27765
-
ABSTRACT 10 linjer
ForumindlægJeg skriver SRP i fagene TYSK OG HISTORIE. (Hitlers vej til magten) VIL høre om der er en der har lyst til at se på mit abstract? Hilsen Pernille :-) This assignment describes and explores how Hitler gained supremacy of Germany, with a recapitulation of Hitler’s rise to power, along... -
Eksistere Gud?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil spørge om Guds eksistens, hvordan kan man bevise at gud eksister? og hvordan kan man modbevise guds eksistens? tak.. -
Hjælp mht. klage
ForumindlægHej. Jeg er i den uheldige situation, at jeg skal klage. Mit spørgsmål: Vi har flere gange fået afvide, at vi har ret til at se et tidligere eksamensspørgsmål eller noget, som ligner et eksamensspørgsmål. Mit problem er bare, at jeg gerne vil kunne understøtte denne påstand med en henvisning ti... -
ludvig holberg?
Forumindlægjeg har fundet et digt, der hedder "om egen drys, samt hans kærlighed og forvandling", digtet skulle være skrevet af Ludvig Holberg, men jeg kan ikke finde nogen oplysninger om digtet og når jeg søger på "Ludvig Holberg" så kan jeg ikke finde teksten noge steder. :s og jeg fo... -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
SSO opgave
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive en større skriftlig opgave og jeg overvejer at skrive om samfundsfag B og psykologi C. Jeg har talt lidt med min lærer og han siger jeg lige så godt kan nøjes med at skrive om samfundsfag B, men da jeg så gerne vil skrive om socialisering el. lignende, er jeg bange f... -
Eksamen!!!!! Arghhhhh
ForumindlægHej alle sammen.Jeg har dette problem. Jeg skal til eksamen på mandag (mat), men jeg føler at kommer til at gå i frys (gå i stå altså) i mens jeg lave min skriftlig matematik aflevering.Jeg har ellers ingen problemer med de andre eksamer. Men når jeg høre matprøve bliver jeg helt skræmt. Det er i... -
Finde synspunkter.
ForumindlægHejsa, Jeg er fuld i gang med AT og jeg er nu kommet til et punkt hvor jeg er gået en lille smule i stå. Det drejer sig om hvad de forskellige partier synes om overvågning. Min vejleder siger, jeg skal finde synspunkter fra partier og derefter forklare hvorfor partierne mener som de mener ved a... -
hjælp til fransk oversættelse
ForumindlægHej, jeg vil meget gerne have rettet i grammatikken. Tror den er hel gal..Da vic var lille, sendte hans forældre ham ofte på en feriekoloni i de franske Alper, Der tilbragte han en del af sommerferien. Engang for han vild i en stor skov. Han var bange for ikke at blive fundet. Pludselig hørte han... -
Videregående uddannelse på engelsk?
ForumindlægHej folkens, Jeg er i den situation at jeg skal påbegynde erhvervsøkonomi til sommer på AU. Jeg er sikker på at det er denne linje jeg vil tage, men er meget i tvivl om hvorledes jeg skal vælge at studere HA eller den engelske Business Administration, BSc. Mit spørgsmål til Jer, hvis der findes... -
Tysk-Årsprøve/eksamen - Tips?
ForumindlægJeg skal til tysk årsprøve her d. 8/6.. Jeg går i 1.g.Jeg er ikke god til tysk.. fik 5 i årskarkter :(.. Men det er simpelthen fordi jeg ikk siger nok i timerne.. Men det gør jeg i hvert fald næste år!!Men altså, er der nogen der har nogle tips til en tysk årsprøve i 1.g ? Jeg mangler stadig lidt... -
Skifte gymnasium/placering efter opstart. HJÆLP?!
ForumindlægHej folkens, jeg sidder i den situation at vi om et halvt år skal flytte til København. Jeg skal d. 10 Aaugust starte på HTX i sønderjylland. Jeg er super nervøs for at skifte til en storby hvor jeg ikke kender særlig mange, og bange for at undervisningen bliver anderledes mht. bøger. Jeg ha... -
Hvilke STX fag skal man have for at kunne tage en psykologi uddannelse?
ForumindlægHej SP, jeg er lige begyndt på 1.g på STX, og jeg har et mål om at viderestudere psykologi, når jeg er færdig med mit gymnasie. Men jeg er i tvivl om hvilke fag jeg absolut skal vælge, hvis jeg skal videre på f.eks Århus Uni for at studere psykologi? Jeg er i tvivl om jeg skal gå fra Matematik C... -
Spørgsmål til Ha.jur.
ForumindlægHej Alle... Jeg er pige, der skal påbegynde studie i år og er lidt i tvivl om, hvilket studie jeg skal vælge... Først og fremmest overvejer jeg at læse Ha.jur. på CBS. Nu ser jeg ikke mig selv, som værende det største matematiske geni, og er måske på forhånd lidt bange for, at studiet kunnne gå... -
Spørgsmål til Ha.Jur.
ForumindlægHej Alle... Jeg er pige, der skal påbegynde studie i år og er lidt i tvivl om, hvilket studie jeg skal vælge... Først og fremmest overvejer jeg at læse Ha.jur. på CBS. Nu ser jeg ikke mig selv, som værende det største matematiske geni, og er måske på forhånd lidt bange for, at studiet kunnne gå h... -
Implicit eller eksplicit?
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med at forstå, hvornår en fortæller er implicit, og hvornår en fortæller er eksplicit. Hvad vil I fx. sige denne fortæller er: Af og til går mennesker over gården. Hun kender dem alle sammen. Det er konerne fra ejendommen, der har været på indkøb og skal ... -
Vigtigt: Ungdomsuddannelse
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 16 år som går i 10. klasse. Vi har så fået et stykke papir med, hvor vi skal vælge hvilke prøver vi vil op i til 10. klasse afgangsprøve. 1. Der er dansk skriftlige og mundtlig, matematik skriftlige og mundtlig, engelsk,tysk det samme. + mundtlig fysik. Så er jeg... -
Mord i USA?
ForumindlægHejsa\n\nJeg har undret mig lidt over følgende:\n - Hvorfor er der over 11.000 mord pr. år i USA?\n\nEr det pga. de mange skydevåben, for hvis det er, hvorfor afskaffes de så ikke? - Pga. den store industri?\n\nEr det pga. deres voldelige historiske baggrund? - Men tysklands baggrund er da heller... -
forvirret :S admit/accept
Forumindlægheeey..jeg er lidt forvirret og bange for at jeg misforstår ordbogen, hvilke oversætttelse er korrekt og har I evt. en bedre ?\n\nat blive optaget på en skole:\nto get accepted at a high school\nto get admitted at a high school\n\nendnu en ting..hvordan oversætter man "folkeskole". jeg ... -
Oversæt? Hjælp?
ForumindlægNogle som er go til Tysk og kan oversætte dette for mig? Så ville det bare være super??\n\nPå forhånd tak.. :)\n\n---------------------------\n\nSkolen er 25 år. Der undervises i gamle, ombyggede bygninger. Skolen er lille, overskuelig. Der er 24 klasse. 480 elever. 20 elever pr. klasse; de 20 el...
