Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16001 til 16020 af 26896
-
Største kastelængde
ForumindlægVedrørende forsøget om "Det skrå kast". Jeg leder efter et bevis for, at kastelængden for en fast værdi af v0 bliver størst for α = 45º. Hvis der er tilhørende forklaring, ville det være kanon, da jeg meget gerne vil forstå det. Og lige pt. er jeg på bar bund. På forhånd tak!! -
Reaktionskinetik -Temp.
ForumindlægHejsa! Jeg skal holde et oplæg omkring Reaktionskinetik, mere nøjagtigt, temperaturs rolle i dette emne. Jeg ville høre om i havde lyst til at komme med et par stikord eller nogle ideer til områder jeg kunne berøre. Uddybbende forklaringer er ikke nødvendige, bare lidt stikord eller lign. vill... -
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
Polaritet
ForumindlægHejsa :) Er der en der vil være sød at forklare mig noget om polaritet ift. følgende: 1) Syre og base? - en syre er polær, en base...? eller? Og hvorfor egentlig? 2) positivt og negativt ladet? Negativ ladning er .... og positiv ladning er? Forklaring? Håber, der er en, der har tid... -
Eksamenspørgsmål
ForumindlægJeg har et spørgsmål som hedder: Gør rede for lineære funktioner f (x) = ax + b . Herunder skal der gives en forklaring af, hvordan formlerne for a og b udledes ud fra to punkter på grafen for f (x) . Gør endvidere rede for lineær vækst. Jeg forstår ikke helt hvad gør rede betyder. Skal je... -
Tid - uafhængigg variab.
ForumindlægHey, hjælp mig med denne opgave, er gået fuldkommen i stå, takker på forhånd. Opgave 1) GIv et eksempel på een funktion, hvor den uafhængige variabel = tiden Opgave 2) Vis den afledede funktion og forklar hvilken betydning denne har Håber nogen vil hjælpe og give et fyldesgørende svar med f... -
Radioaktivitet-forsøg
ForumindlægHej Her lavet et forsøg med radioaktivitet, hvor jeg har målt tælletallet for NaCl, KCL og Seltin ( i 20 min ). Resultat: NaCl = 816 KCl = 3850 Seltin = 2108 Jeg skal nu give en forklaring for udfaldet, hvilket jeg ikke lige kan gennemskue. Nogle der kan hjælpe. På forhånd tak. -
elektrisk kredsløb som børn kan forstå
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at forklarer et elektrisk kredsløb som børn lige fra de kan læse skal kunne forstå. opgaven lyder: Lav en forklaring på hvad der sker i et elektrisk kredsløb med forskellige komponenter, når der går en strøm i det.. Er der nogle der kan hjælp? ved ikke hvad jeg skal br... -
Forstørrelse 141% dobbelt så stort A4 til A3
ForumindlægVi skal aflevere imorgen og mangler kun en opgave som jeg selvfølgelig ikke kan finde ud af. Håber i kan hjælpe mig. Opgaven lyder sådan: En kopimaskine sættes til at forstørre fra A4 til A3, der er dobbelt så stort i areal. Der står på displayet, at maskinen forstørre 141%. - Giv e... -
PLEASE , dansk historie
ForumindlægEr der nogle herinde der kan give mig en forklaring på hvorfor folk egentlig flyttede ud fra københavn ud til forstæderneengang i 1960'erne??? Hvorfor var det lige indvandrerene der flyttede ud til forstæderne, som så senere blev til ghettoer som bl.a. Brøndby og Tåstrup?? Kan simpelthen i... -
Hvilken betydning har spændingsrækken for redoxreaktioner?
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal forklare spændingsrække og fortælle, hvorfor den er vigtig i forbindelse med redox kemi. Jeg forstår nok, hvad spændingsrækken er, og hvorfor bestemte metaller vil optage og afgive elektroner, men jeg ved ikke, hvorfor dette er så vigtigt for redox ke... -
Essay om realisme
ForumindlægSå har jeg fået til opgave at skrive et essay om realisme i kunst og litteratur, hvor jeg skal tage udgangspunkt i Herman Bangs opfattelse af realisme i: Lidt om dansk realisme. Problemet er, at vores dansk lærer bare har kastet os ud i det uden at give en forklaring på, hvordan et essay skal skr... -
Anaerob og aerob træningsadaptioner
ForumindlægHej, Jeg skal til min teori del af idræt B eksamen imorgen. Både min lærer har nævnt anaerob og aerb træningsadaptioner er vigtige at have styr på, men det har jeg desværre ikke. Vi har fået udleveret to tabeller, hvor de fortæller hvad der sker, men ikke hvorfor. Håber der er en som kan komme... -
Ioner - Hjælp!
ForumindlægHej folkens :-) Jeg har aldrig rigtigt fået styr på de ioner, så håber på, at der er én, som kan komme med en god og forståelig forklaring på dette: Hvorfor hedder sulfationen So4--, og hvorfor hedder ammonium ionen NH4+? Det jeg ikke forstår er, hvordan man ved, hvor mange tal der skal stå... -
Beskrivende statistik
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave der lyder således "Du skal gøre rede for beskrivelse af et datamateriale af numeriske variable. Du skal bruge begreberne median, middeltal, kvartilsæt, spredning, boksplot, grupperede data og sumkurver" Hvordan gør jeg rede for beskrivelse af et datamateri... -
Iltoptagelse
ForumindlægHej! Jeg sidder lidt fast et spørgsmål. Jeg synes ikke jeg kan finde noget om det nogle steder... ''En forklaring på hvordan iltoptagelse foregår og hvorfor musklerne skal forsynes med ilt og fx glukose og aminosyrer'' Håber nogen kan hjælpe!! :) -
Gør rede for aldehyder og ketoner
ForumindlægJeg skal til kemi eksamen snart på b-niveau og er ved at lave mine dispositioner. I et af eksamenspørgsmålene skal jeg gøre rede for aldehyder og ketoner, sam deres kemiske egenskaber. Jeg har forklaret hvordan er aldehyd og et keton ser ud, men kan ikke helt finde ud af hvad de kemiske eg... -
Asymptoter
ForumindlægHej alle, jeg har lige en opgave der driller, for er ikke så stærk til differentialregning og alt tilhørende det emne. Der er 2 opgaver: 1. Angiv en regneforskrift for en polynomiumsbrøk f, hvis graf har netop 2 lodrette asymptoter. 2. Angiv også en regneforskrift for en polynomiumsbrøk g, ... -
Vandløbet som økosystem
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lidt fast i noget omkring vandløb osv. Jeg har 4 spørgsmål jeg bare ikke kan finde svarende på, så håber nogen måske kan hjælpe.. 1. En overordnet beskrivelse af hvordan vandets strømningsmønster i et naturligt vandløb skaber varierede levesteder? 2. En forklaring på hvorda... -
Psykologi i AT - HJÆLP
ForumindlægHej, jeg er i gang med at forberede mig til AT, hvor jeg bl.a. har valgt emnet psykologi. Jeg skal til min mundtlige del, have givet en forklaring på rygning ved hjælp af de forskellige psykologiske retninger. Mit spørgsmål er så, er det nok at give en kort præsentation af fx adfærdspsykologien o...
