Psykologi

Psykologi i AT - HJÆLP

18. juni 2016 af salma1307 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej, jeg er i gang med at forberede mig til AT, hvor jeg bl.a. har valgt emnet psykologi. Jeg skal til min mundtlige del, have givet en forklaring på rygning ved hjælp af de forskellige psykologiske retninger. Mit spørgsmål er så, er det nok at give en kort præsentation af fx adfærdspsykologien også forklare sammenhængen med rygning. Eller skal jeg også forklare pavlovs hunde, straf og belønning osv. 


Brugbart svar (2)

Svar #1
18. juni 2016 af BechHohen88

Du skal huske på, at AT er en metodeeksamen; eksaminator og censor er derfor ikke interesserede i at høre en redegørelse for forskellige psykologiske retninger. Fokusér på de psykologiske teorier/teoretikere, der specifikt er relevante for dit projekt. I stedet for at fokusere på redegørelsen for alle mulige teorier, kan du måske forklare hvordan din teoretiker arbejdede (hvis vedkommende udførte et eksperiment). 


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. juli 2016 af klotte (Slettet)

du skal forklare hvordan dine teorier lærte noget- hvordan de forskede og undersøgte noget - hvilke metoder de brugte.


Skriv et svar til: Psykologi i AT - HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.