Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 16041 til 16060 af 39512
-
større skrift. opgave i fysik
Forumindlæghej, så er det tid, hvor man skal vælge fag/emne i sso (store skriftlig opgave), jeg har bestemt mig for, at det enten skal være i matematik eller fysik. Så jeg vil gerne høre, hvad i har af ideér til emner, det er skal helst være emner, hvor der er mulighed for at få en god karakter (10+). I det... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej jeg skal til optagelses prøve på stx den 7. april. Alt er mundligt, Fysik kemi, matematik, dansk og engelsk. Jeg går i 10 klasse. det jeg undrer mig over er om jeg kommer op i noget jeg har arbejdet med i 9 klasse eller noget fra 10 klasse. Er prøverne svære? Jeg vil gerne vide alt om optagel... -
FSA 2002 maj-juni
ForumindlægHej ! Jeg ville spørge om der nogen der har FSA 2002 maj-juni problemregning, matematik tilrådighed - spørger netop fordi at jeg har lavet halvdelen af den og mangler noget inspiration og hjælp til resten (er en nød til matematik) min mail er [email protected] på forhånd!Anders :D -
Kan man trække et nummer som allerede er blevet trukket?
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål mht matematik eksamen. Der er nogle fra klassen som har været oppe til matematik eksamen idag, og jeg skal til eksamen imorgen. Mit spørgsmål er nu; kan jeg trække et nummer imorgen, som allerede er blevet trukket? Håber i vil hjælpe .. På forhånd tak :) -
Haster!!
ForumindlægHej.. Nu har jeg ledt alle vegner og jeg kan simpelthen ikke finde en sætning og bevis om "en parabeltangents skæring med parablens symmetriakse".. Hjælp hjælp jeg skal virkelig bruge det snarest!! (Matematik eksamen..) På forhånd tak.. -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHEJ JEG ER I 9.KLASSE OG SKAL TIL TERMINSPRØVE , MEN JEG VED IKKE HVORDAN JEG SKAL FORBEREDE MIG TIL PRØVEN , HAR I NOGLE IDEER OM HVAD JEG SKAL LÆSE ELLER LAVE TIL PRØVEN , OG DEN ER I MATEMATIK DANSK OG ENGELSK . TAK :) -
Newton Kepler
ForumindlægHey Jeg ville hører om der eventuelt var nogle af jer der kunne anbefale hjemmesider,bøger etc. der omhandler en mere dybdegående gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. mange tak :) -
Trigonometri
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver nogle øvelser i matematik og har sat fast i den vedhæftede opgave i noget tid. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på rette vej? På forhånd tak -
SÆLGER TI-nspire CAS
ForumindlægJeg er færdig med matematik så har ikke længere brug for min TI-nspire CAS. Den har kun været brugt til et par eksamener og er kun 3 måneder gammel. Pris: 800 kr. -
Gymnasiet
ForumindlægHej mennesker. Jeg er en pige der går i 9.klasse. Jeg har gået rundt, og har været virkelig stresset over noget. Jeg ved simpelthen ikke om, jeg skal tage HTX eller STX og, hvilken linje jeg skal tage. Jeg er så nervøs og stresset, over at tænke på det hele tiden. Derfor vil jeg gerne have råd, ... -
Tal
ForumindlægHvor mange aksiomer er der i matematikken? Hvordan bevises 3 - og 11 -prøven? Altså at tværsummen af et tal skal være deleligt med 3 hvis tallet er deleligt med 3. For tallet 11 gælder det samme bare den alternative tværsum. -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Skr. censur
Forumindlæg1) Hvor mange opgaver sidder en skr. censor normalt med? 2) Er den samme person normalt censor for flere klasser fra et gymnasium? 3) Hvor mange censorer er der ca. (i de store fag som dansk, engelsk og matematik)? Jeps, lidt atypiske spørgsmål... :) -
Rektorbrev?
ForumindlægHej. Jeg har både dumpet engelsk A og Matematik B i min eksamener. Nu har jeg fundet en uddannelse hvor det blod kræver af man har haft det på c niveau. Ved i om det er muligt af søge ind med et rektorbrev? eller hvad man ellers kan gøre? -
LinæreFunktioner
ForumindlægHej alle, Jeg går på 1,g i HHX og er ret god til alt matematik UD OVER LINGINGER, Og har fået en emne opgave for som jeg på ingenmåde kan finde ud af, nogen dejlige mennesker derude der kan hjælpe? -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
Besværlig ligning
ForumindlægJeg er ved at regne en opgave fra bogen ,Eksamensopgaver i matematik HF tilvalg. Opgave 1.44 volder mig dog en del problemer.opg. Tøndens rumfang V er bestemt vedV = Pi*h/15 (2D2 + dD + 3/4d2 )(hvor 2D og 3/4d er i anden!!)Jeg skal have isoleret D, da det er den ubekendte.V = 150 h= 8 d= 4 -
terminsprøver
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve i december, men vil gerne allerede begynde og øve mig nu. er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsnin...
