Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 16041 til 16060 af 34067
-
Jura-studiet
ForumindlægHej Studi...Jeg er lige blevet færdig med 3.g og vil til at læse jura næste år. Men ved ikke hvilket universitet det er bedst at studerer på. Vil tro undervisningen på jura er tilpas regelret til at undervisningen er nogenlunde ens, passer det?Kom gerne med hints fra jurastudiet.../Casper -
digt
Forumindlæghej der ude jeg sidder og skal analysere en digte og jeg skal forklar hvorfor forfatteren har skrevet et digt om emnet i stedet for en novelle eller en avisartikel ? tak -
Store begivenheder
ForumindlægStår og skal skrive en stil om en stor begivenhed, som er sket i tidsrummet fra 1999 til nu. Der er jo 11.sep 01 og tsunamien, men det er jo noget alle tager og skriver om ;) så hvis i kan komme med nogle gode forslag, så vil det være niice :D -
m¨
ForumindlægMurstenene stables på kvadratiske paller med siden 46 cm Stenene anbringes i syv lag, og der er 112 sten ial på sådan en palle - Tegn en skitse, der viser, hvordan det nederste lag sten kan være anbragt på en palle. Hvordan gør jeg? jeg har fundet ud af sten pr lag: 112:7 =16 sten pr. l... -
Det smukke ved Danmark er..
ForumindlægHeeij.. :D Ehm er der nogen der kan hjælpe med mit essay, ? Jeg ved ik hvordan jeg skal komme igang.. Det skal være en indledning, meget kort og præcist.. :/ -
Louis Pio og hans taler
ForumindlægJeg skal have fundet en af Louis Pios taler på tekst helst inden lørden. men jeg har haft meget svære ved at finde en end jeg havde forventet så jeg spørger nu alle jer derude om i ikke kan henvise mig til en hjemmeside eller sende mig et dokument med en af hans taler. jeg har allerede "Maal... -
Coca cola
ForumindlægHej. Er der nogen der har skrevet noget om coca cola? Da jeg skal skrive en opgave om coca cola, også skal bruger mange forskellige oplysninger. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Kender i disse censorer?
ForumindlægJeg skal om i Oldtidskundskab, Engelsk og Dansk og til disse mundtligeeksaminer har jeg følgende censorer: Old C: Anne-Grete Rovbjerg-Hansen - N. Zahles Gymnasieskole Engelsk B: Asger Ødum Berg - VUC Nordsjælland Dansk A: Stig Wørmer - Sankt Annæ Gymnasium Er disse nogle i kender? Hvis ja, hv... -
Læseprøve
ForumindlægHej allesammen! I næste uge har vi terminsprøver (9.klasse) og der skal man have en læseprøve, som man skal nå at lave på en halv time !! kort tid!! Er der nogle der kan komme med råd til hvordan man kunne sætte sit tempo lidt op? gættede alt på de to sidste sider.... På forhånd tak! :-D -
Dansk stil. (Vurdering og hjælp).
ForumindlægJeg har fået 00 for denne stil. Min lære var mere eller mindre forarget over indholdet, og mente ikke den var mere værd. Jeg mener derimod ikke, at min egen holdning burde have nogen effekt på karakteren, så længe argumenterne er i orden. Iøvrigt har mange mennesker samme holdning vedrørende ... -
BNP
ForumindlægHej, Hvis man nu kender et land, som UK's GDP (eller også på dansk: BNP), både fra flere 100 år siden og fra i dag, hvad kan man så bruge det til ? - altså hvad kan man få at vide ud fra det.. på forhånd taak :) -
Tysk Disposition (meine Familie)
ForumindlægDisposition: 1. Warum habe ich dieses Thema gewählt? Ich habe das Thema gewählt, weil meine Familie sehr viel für Mich bedeutet. Ich habe eine sehr grosse Familie auf meine Vaters Seite. Aber meine Mutters Seite ist nicht so gross. Ich will in diese Disposition über meine Familie erzählen. 2. Me... -
Ungarns historie
ForumindlægHej alle sammen sidder med nogle spørgsmål om Ungarns historie der skal afleveres på fredag men har brug for lidt hjælp! :) Hvorfor blev Ungarn kommunistisk efter 2. verdenskrig? Hvilke ligheder og forskelle er der på forholdet til Tyskland i henholdsvis Danmark og Ungarn under 2. verde... -
Are you ready boots - engelsk
ForumindlægVed i Hvor man kan finde teksten.. "Are you ready boots?"... venter svar hurtigst muligt -
Næsten intet nyt til den mundtlige eksamen - er jeg på røven?
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i AT på mandag, og jeg er begyndt at bekymre mig en smule. Da jeg for et par måneder siden afleverede min synopsis, var den meget grundig og ærlig talt virkelig god. Den fyldte dog 5-6 sider, hvilket giver mig problemer nu. Det er jo meningen at man skal bygge videre på ens ... -
Slaget om Frankrig
ForumindlægHej! Er der nogle der kan fortælle mig hvordan og hvem der vandt slaget om Frankrig? Bare lidt kort. Synes ikke jeg kan finde noget brugbart på nettet, som siger det kort og simpelt. Tak på forhånd! -
Hvad importere Sydafrika?
ForumindlægHej, Jeg har ledt ret lang tid på nettet. For at finde ud af hvad Sydafrika importere af varer. Det eneste jeg indtil videre har kunne finde er olie. Tak på forhånd. -
Mat A STX skriftlig eksamen 21.maj 2019
ForumindlægNogen der har været oppe til eksamen i mat A idag? hvad synes i om sættet? -
EU og USA
ForumindlægGoddag i kloge hoveder.Er der nogle, som tilfældigvis har skrevet en opgave om forholdet mellem USA og EU før, under og efter Irak-krigen??Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der var en sjæl, som kunne hjælpe mig!På forhånd tak! -
Historie årsprøve
ForumindlægJeg skal til årsprøve i historie på mandag, men er ikke rigtig med på hvordan sådan en foregår. Er der nogen som har været oppe til enten årsprøve eller eksamen så vil fortælle lidt om det ? Altså hvad skal jeg ligge vægt på når jeg læser, og hvordan kan spørgsmålet lyde, og alt det der.Håber nog...
