Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 16061 til 16080 af 39386
-
Novo Nordisk - Gældsrente
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder med en SRP-opgave om Novo Nordisk og er ved at regne deres gældsrente ud. Jeg er ikke sikker på jeg gør det rigtigt ved at tage de finansielle omkostninger * 100 / gennemsnitlige gældsforpligtelser? Jeg får gearing til at have været følgende: 2007 = ... -
potensfunktion a og b
ForumindlægHej alle sammen, Hvilken betydning har a og b for grafens forløb når det kommer til en potensfunktion? På forhånd tak :) -
Geometrisk >< organiske former
ForumindlægHej :) Hvad er forskellen på geometriske og organiske former (fx i en skulptur) - deles det således op, at geometriske former er firkanter osv og organiske former mere snørklede linjer? -
En sætning skal oversættes. Hvordan siger man............
ForumindlægHej. Hvordan siger man " han beslutter sig for ikke at give efter sin vrede" PÅ ENGELSK -
Saltindhold i smør
ForumindlægOpgaver til blandinger Side 114, opgave 78 På smørmejerier tilsætter man salt NaCl til smør. Opgaven viser hvordan saltindholdet kan bestemmes ved titrering. I et forsøg afvejes 0,257 gram smør i et 10ml bægerglas. Der tilsættes cirka 5 ml demineraliseret vand. Blandingen opvarmes i et... -
Nogle ideer til projekt
Forumindlæghej sidder lidt fast... har projektuge og mangler ideer til kreativt produkt. mit tema er Uddannelse... pls hjælp -
ENGELSK
ForumindlægHvordan oversættes dette til engelsk: Den unge pige er hellere ikke så moden. Hun er ikke i stand til tage sig af et barn. Dels fordi hun tager på pubben efter arbejde, og fordi hun ryger, selvom hun ved, at det vil skade barnet. -
navngivning
Forumindlæghttp://peecee.dk/upload/view/133130 Vil de navngive de her forbindelser, så jeg kan komme videre med min rapport? :) Jeg ved ikke rigtig hvad de hedder. Håber på hjælp. :) M... -
AT-eksamen kvindebevægelse
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at lave synopsis til min AT-eksamen. Overemnet er kampen om det gode liv, og jeg har valgt at skrive i dansk og psykologi omkring 1970'ernes kvindebevægelse. Jeg ville høre om der var nogen, som havde ideer til hvordan jeg skal besvare mine delspørgsmål, eller... -
Det kommer ikke mig ved!!
ForumindlægPå engelsk! Hvordan vil det lyde?? -
Axis mundi
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan forklare mig hvad axis mundi begrebet betyder eller hvad man bruger det til i en analyse ? :) Tak på forhånd -
En sætning?? - hjælp
ForumindlægHan spiller moderne musik i sin udsendelser, knevrer løs i en vital stil, hvor han ikke kun nøjes med platte vittigheder - Hvordan ville I oversætte det? -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej. Jeg vil høre om i vil hjælpe og komme med gode råd omkring følgende eksamensspørgsmål, som jeg skal gennemgå imorgen: Vis sammenhængen mellem arealfunktionen og stamfunktionen. Du skal gøre rede for bestemmelse af areal af punktmængder afgrænset af to funktioner. Det første vil jeg lave bev... -
hvor mange pauser?
Forumindlæghej. taktart: 4/4 Når jeg starter med en ottedelsnode, hvor mange pauser, og hvilke skal der så være, for at den næste node rammer slaget 2-og? og hvilke nodeværdi, skal noden der rammer 2-og have for at udfylde de 4 slag? -
Mundtlig Dansk 9. Klasse
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i mundtlig dansk (9. klasse). Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har på bagrund af det valgt at arbejde med "frøkenen" af Herman Bang. Jeg er i gang med at analysere den, men er gået lidt i stå. Jeg ville derfor høre, om der er nogle af jer, som har a... -
oversæt to ord.
ForumindlægHvordan oversætter jeg : nyde og yde ? Her tænker jeg på : Han vil nyde, men ikke yde! På forhånd tak :) -
Tema i "They can only hang you once" HASTER :)
ForumindlægHej jeg er meget i tidsnød og skal til eksamen om meget kort tid, så er jeg så heldig at der er en der har læst teksten og forstået den og kan sige mig hvad temaet er, jeg har hurtigt skimtet teksten og arbejdsark til teksten, men jeg forstår stadig ikke handlingen og temaet, så ville være vildt ... -
Privatejet virksomhed og selskabsejet virksomhed forskelle
ForumindlægHej jeg er kommet i et problem, jeg er ved at lave en Erhvervs Økonomi opgave. Der er så et spørgsmål der lyder: Forklar følgende forskelle på at opstille et regnskab for et selskab og privatejet virksomhed. - Ejers løn - Selskabsskat - Egenkapitalen og dens opbygning Er der måske nogle der ka... -
Begrebsliste til oldtidskundskab?
ForumindlægEr der nogle der ligger inde med/ved hvor man finder en god begrebsliste indenfor oldtidskundskab? På forhånd tak :) -
Forbdring
ForumindlægHej, jeg har spansk på A niveau på gymnasiet, jeg klarer mig udemærket lige nu med 7 i mundtlig og 7 i skriftlig. Er der nogle der har nogle gode tips her i ferien som jeg kan arbejde på, som vil få mig op på 10 eller i bedste tilfælde 12? Det skal siges at jeg starter i 3g, og ikke har mulighed ...
