Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16061 til 16080 af 119569
-
Er mat A noget ligesom det i folkeskolen
ForumindlægHej alle sammen, mit navn er Andreas. Jeg er 20 år gammel og har asbergers. Jeg skal til at tage en stx her lige om lidt, og jeg bliver smidt direkte ind i mat a. Jeg har aldrig været så god til matematik da jeg er blevet flyttet rundt i andre skoler meget. Jeg ville høre om der er nogle steder s... -
hjælp! til Kemi/matematik - reaktions 0 og 1 ordner samt halveringstid
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, som jeg har svært ved at finde ud af. Opgaven lyder: - Lav en matematisk redegørelse for hvorledes nulte og første ordens reaktioner kan genkendes og hvorledes halveringstider bestemmes Er der nogen, som kan hjælpe??? -
sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej:) Jeg sidder her og skal op til mundtlig matematik i morgen. Jeg tænkte på om der var nogen der kunne forklare (eller henvise til enforklaring) om sinus- og cosinusrelationerne. Jeg er ikke specielt skarp når det gælder til matematik, så helst ikke for mange psykopat-fagudtryk og sådan noget,... -
Held og lykke med skr. eksamen
ForumindlægTja, held og lykke til jer andre som også skal op i mat A skr. i morgen. lad os håbe at opgaverne er lette og der ikke er så mange af de irriterende forklaringsopgaver samt statistik-opgaver - kedeligt!! nåh, men knæk og bræk. -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
irrationelle tal
ForumindlægHej.. jeg søger nogle personer som kan hjælpe mig med SRP.. det kommer højst sandsynligt til at handle om irrationelle tal? -
Funktioner
ForumindlægHej jeg skal op i matematik.. Og min lærer opgivet emne "funktioner". Men jeg kan ike rigtig forstå det..Så jeg ville lige spørger om der var nogen der havde noter om emenet.På forhånd tak..... :) -
Enigma - kommunikation, matematik (A) og religion (C)
ForumindlægHej, Jeg skal til AT-eksamen på tirsdag. Men jeg er stødt på et problem i forhold til at flette tilstrækkeligt matematik ind i besvarelsen af mine underspørgsmål. Jeg har valgt emnet Enigma, altså den chiffermaskine tyskerne benyttede under 2. verdenskrig. Mine underspørgsmål lyder: 1. Hvad ... -
Mangler hjælp til HTX Matematik A (3-4 afleveringer, jeg betaler over 1000 kr!!)
ForumindlægHey alle.. Jeg har brug for hjælp til nogle matematik a afleveringer på 3. år af HTX.. Jeg er villig til at betale over 1000 kr for hjælpen! Det haster virkeligt!!! -
Mundtlig Matematik: Vurder fordele og ulemper ved forskellige observationssæt
ForumindlægHej. I forbindelse med at jeg har en mundtlig matematik fremlæggelse i morgen, skal jeg fremstille og vurdere fordele og ulemper ved forskellige observationssæt. Jeg skal altså opfinde min egen opgave der viser at jeg har styr på det.. det er altså en af målene. Jeg forstår bare ikke helt hvilke... -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægLektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer Kontakt: [email protected] Sted: 2100 København Ø Dato: Lørdag, 05 november 2011 23:34 Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnas... -
eksamens hæfte
Forumindlæghej :) Jeg skal skrive en dansk stil ud fra et eksamens hæfte vi har fået udleveret. Hæftet er selvfølgelig blevet væk for mig, så mit spørgsmål er om opgavehæfterne fra studenter eksamen kan findes et sted på nettet? -
Matematik Maple det bestemte ingrale? Hvad går galt
ForumindlægHej folkens - jeg brugte maple til at regne ud hvad det bestemte integrale var. Men da jeg prøvede at udregne det hvert for sig og så trække det fra så får jeg ikke det korrekte svar? Selvom jeg anvender maple Har først løst den ved hjælp af det bestemte integrale Hvorefter jeg udregner hve... -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
SRP Hjælp med emner i Matematik(A) og Fysik(A)
ForumindlægJeg folkens :) Jeg skal til at forberede mig på 3.g'ernes højdepunkt, nemlig SRP. Jeg beskæftiger mig i fagene Matematik A og Fysik A. Mit overordnede emne er eksistens, og jeg vil skrive om kunstig intelligens under eksistens. Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg kan få kunstig intelligens u... -
Erfaren lektiehjælper til SRP (i historie og matematik) søges akut
ForumindlægLektiehjælper med erfaring i SRP søges. Det er meget akut. Af personlige årsager er søgningen på sådan en hjælper meget forsinket. Det har selvfølgelig panikket den studerende endnu mere som nærmest er handlingslammet. Derfor håber jeg på at én af jer erfarne derude vil hjælpe denne studerende me... -
Datalogi - Hvad lærer man om?
ForumindlægJa som overskriften siger, hvad lærer man om i datalogi? Overvejer lidt at skifte mit matematik b ud med to c-niveau fag. Så gad godt vide hvad man lærer i datalogi og hvilke redskaber osv man bruger? -
b) Bestem en regneforskift for den eksponentielle udvikling f(t) der kan beskrive overstående data.
ForumindlægNogen der ved hvordan man løser opgave B?? Se vedhæftet fil -
Eksamen på fredag - 1000 kr i dusør!
ForumindlægJeg har søgt ind på et studie som kræver matematik B. Jeg har fået tilbudt at gå til eksamen i fuldt pensum på fredag (STX 4-timers eksamen) og har naturligvis sagt ja tak. Der er bare det "lille" problem, at jeg ikke har åbnet en matematik bog i mere end 20 år og derfor nu har indset a... -
Økologi, biologi og matematik - Størrelse form og funktion
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op til min økologi eksamen, men jeg har lidt svært ved at forstå et tema omkring størrelse form og funktion, overflade volumen forhold osv. Så jeg håber lidt der er nogen som kan hjælpe. :) To algearter, som lever i ferskvand, er cylindriske og ensdannede, dvs. de har de...
