Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 16101 til 16120 af 32798
-
Statskundskab i Århus eller København?
ForumindlægHej Er i tvivl om jeg skal læse statskundskab i Århus eller København efter sommerferien. Jeg foretrækker Århus som by mere end København, men vil lidt hellere læse selve uddannelsen i København, da der her blandt andet er mindre økonomi og metode. Synes også at det er fedt, at universitetet... -
Må man!!!!!
ForumindlægNår man nu er elever der skal op af to dage! Kan man så trække de spørgsmål eleverne den første dag trækker, trække fra? sådan at de der skal op anden dagen har mindre spørgsmål at ku komme op i?? Håber på et hurtigt svar! Tak:) -
FREMTID, ØNSKE, LIV
ForumindlægHeeY folkens!;) Hva R det i ønsker mest i denNe verdN?! ElleR retteRe sagt hvordan en freMtid ønskeR i JeR?!:D BARE SPÆNDT:P -
Monotoni og ekstrema
ForumindlægNogen som kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven -
Mangler akut hjælp til SRP :(
ForumindlægHej, jeg mangler akut hjælp Jeg skal vælge et emne indenfor dansk A og fysik B (formidlingsopgave) snart Nogen der har nogle ideer eller en gammel srp liggende Det ville være verdens største hjælp -
Ideer til videregående uddannelse..
ForumindlægHej, Jeg skal "snart" søge ind på en videregående uddannelse, og jeg søger ideer til hvad jeg skal søge ind på.. Det er selvfølgelig svært for jer at sige hvad jeg skal søge ind på, men jeg har allerede nogle ideer til hvad jeg vil arbejde med, men det kunne være, at der også var nogl... -
Math KU
ForumindlægHej Hvor foregår undvisningen når man studerer en af de matematiske fag på KU? Mvh. -
Hejsa
ForumindlægHejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det.. -
Sproglig uden fortsætter sprog?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 17 som lige er started på gymn., på matematisk linie. Jeg har altid gerne ville på sproglig linie, og har altid ment at det ville være mest oplagt for mig (af flere grunde). Her er midt problem...:Jeg har haft problemer med fransk i folkseskolen, og har derfor ikke nogen f... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har følgende funktion:f(x)=3x^2Til denne funktion har jeg beregnet diffenrentialkvotienten til 6x.Nu skal jeg så opstille ligningen for en tangent til grafen, når den skal være parallel med den rette linje 12x-y-4=0 => y=12x-4.Hvordan griber jeg den an? -
SRP'ens omfang
ForumindlægHej. Jeg ved, den skal være mellem 15 og 20 sider af 2500 anslag. I word står det angivet som ord, tegn uden mellemrum og tegn med mellemrum, her skal man gå ud fra 2500 tegn med mellemrum ikke? Jeg vil bare være sikker, så jeg også får min konklusion bedømt ;) (: -
SSO - Svært at få høj karakter?
ForumindlægHej...Jeg har skrevet SSO i komplekse tal og går i denne tid og afventer at få min karakter. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal forvente og hvor meget jeg skal sætte næsen op efter. Jeg synes selv at det var en meget gedigen opgave jeg fik skrevet, men er kravene høje? Nu tænker jeg naturligvis hove... -
hvad er det man egentlig gør her? (integralregning)
ForumindlægFølgende opgave. en funktion f er givet ved f(x)=5/x +6x2 , x>0 bestem den stamfunktion til f hvis graf går gennem punktet p (2,3) JEG SØGER IKKE HJÆLP TIL HVORDAN MAN LAVER DEN: Jeg har fundet stamfunktionen, og så har jeg løst den ved at bruge punktet (2,3) til at solve: fsolve(F(... -
heeeeeeeeeeeeeeelp
Forumindlæghej alle, jeg stiinker virkelig til matatiik, skal til i 7. og det bliver svært for mig, fordi jeg ikk kan finde ud af det.. nogen der har et godt råd, så hjælp mig.. knuz & kram, josefine ;i -
Programmering
ForumindlægJeg vil gerne lære at programmere. Hvordan kan man lære det bedst? -
Hvor mange fag..?
ForumindlægHej alle sammen..! Hvor mange fag er det man skal op til i de 3 år man går på gymnasiet..? -
Pi, The Movie (1998)
ForumindlægNogen der har set filmen Pi fra 1998? Den er da vildt syret ! Er filmen realistisk? Den fremstiller Kaosteorien på den mest kyniske måde -
HVORDAN FOREGÅR MAT A EKSAMEN
ForumindlægNu har vi ikke fået klar besked fra vores lærer angående mat eksamenen. Nu hvor vi kender spørgsmålene tænkte jeg på om vi overhovedet får noget forberedelsestid? -
Udtryk det komplekse tal (e^(1+5+i*2π))/(1-3i)
ForumindlægHej Alle :D Jeg skal beregne det komplekse tal e^(1+5+i•2π) / (1-3i) i hånden på rektangulær form og polær form. Jeg starter med at beregne nævneren (1-3i) Modulus | 1-3i | = √(1^2+(-3)^2) = √(1+9) = √(10) Argument arg(1-3i) = arctan((-... -
Problem med renter og banken
ForumindlægNogle bedsteforældre vil gerne give deres barnebarn en god mængde penge i 18års gave. De planlægger at hvis de sætter nogle penge ind på en konto den dag deres barnebarn bliver født, så vil renterne sørge for at de penge er vokset voldsomt til 18 år efter. Du er en bankregner, og i din bank er ...
