Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16121 til 16140 af 152758
-
Det Gyldne snit - bevis
ForumindlægHey gutter. Jeg har indsat beviset for det gyldne snit i to billeder nedenunder, da det er for besværligt at skrive det her inde. Jeg kan ikke få beviset til at passe efter "Tallet (1+√5)/2 betegnes ofte med det græske bogstav store phi: Med denne betingelse fås direkte ud fra definit... -
isolering af c
Forumindlæghvis jeg isolere c i formlen y=(b/a)+c*(e^-ax) får jeg så C=(b/a)/(y-e^-ax) -
Isolering
ForumindlægJeg skal isolerer u i denne ligning: a=m*g*sin(A)-u*m*g*cos(A) a=sin(A)-u*cos(A) a/u=-cos(A)/sin(A) u= -(a-cos(A))/sin(A) u=cos(A)/sin(A) u=tan(A) Det skal nævnes at a=0 Er dette rigtigt? -
Reduceringsopgave - DRUKNER I DEM!!!
ForumindlægJeg har to reduceringsopgaver... Den ene har jeg lavet og vil I gerne tjekke om den er rigtig? Den anden vil jeg MEGET GERNE HAVE HJÆLP til... for jeg synes ikke jeg kan se en ende på den efter så mange forsøg... TAK TAK :D Den jeg skal have hjælp til er vedhæftet og den jeg har løst er ... -
Et kort reduceringsstykke
ForumindlægHej alle, Jeg kunne super godt bruge et hurtigt svar på et lille spørgsmål omkring reducering af et reduceringsstykke. Stykket er følgende: (a+b)b/a Skal jeg ophæve parentesen først og derefter gange alle tallene foran "a" med a? eller hvordan skal jeg gøre det? Rak på... -
Terminsprøve
ForumindlægHej derude, jeg skal snart op i terminsprøve i engelsk B, og derfor vil jeg gerne læse op til denne. Jeg havde i første omgang tænkt, at finde eksamenssæt på nettet og lave dem, så jeg kunne få mig noget øvelse inden min prøve. Desværre har jeg ikke haft held med at finde eksamensættene, har noge... -
Indsættelse af opgaver...?
ForumindlægHej alle sammen!Har lige et spørgamål angående indsættelse af andre opgaver eller links...I nogle af de indsatte forums er der også med taget et link...Altså fx hvis en person har et spørgsmål omkring et eksamenssæt i matematik, og i stedet for at skrive opgaverne, indsættes der et "link&quo... -
Hjælp! til aflevering
ForumindlægHej jeg sidder og skriver aflevering og kan ikke komme igang med delopgave b i eksamenssættet om Risikosamfund. Den er fra den 19 august 2011. så hvis nogle ligger inde med den, må jeg så godt låne den til at læse igennem sådan at jeg kan komme igang med at skrive. På for hånd tak. :) -
EU ret og formueret II eksamensopgaver
ForumindlægHej, Jeg søger tidligere eksamenssæt opgaver og rettevejledningerne dertil i EU ret og formueret II. Er der nogen, som ligger inde med sådan nogle? Tidligere vil jeg bare have søgt på Aarhus universitets hjemmeside, men de har fjernet alle deres formueret II opgaver. På forhånd mange tak... -
FSA problemregning december 2014
ForumindlægHej alle sammen Jeg ville gerne træne mig op til terminsprøverne (9. Klasse) og jeg kan simpelthen ikke finde nogen af de FSA problemregning eksamenssæt. Kan i hjælpe mig med at finde nogen og hvis i har i forvejen så bare smæk dem ned i kommentaren. Leder helt specifikt efter "Problemregn... -
DESPERAT HJÆLP :O!!
Forumindlæghej jeg skal aflevere en afl. lige om lidt og har desperat brug for hjælp Det er et eksamenssæt og jeg skal: Angiv aminosyresekvensen for peptidet, der dannes ud fra baserækkefølgen i den ukendte DNA-sekvens. Hvor DNA-sekvensen er: 5’CCGTTGACTTCGACAA 3’ Hvordan gør jeg - i hvi... -
HJÆLP :'(
Forumindlægjeg skal aflevere en afl. lige om lidt og har desperat brug for hjælp Det er et eksamenssæt og jeg skal: Angiv aminosyresekvensen for peptidet, der dannes ud fra baserækkefølgen i den ukendte DNA-sekvens. Hvor DNA-sekvensen er: 5’CCGTTGACTTCGACAA 3’ Hvordan gør jeg - i hvilken ret... -
redegørelse for cylinders rumfang
ForumindlægJeg tror min hjerne er gået godt og grundigt på weekend, så jeg kan ikke lige overskue, hvordan jeg skal løse det første spørgsmål i opg. 6 i dette eksamenssæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-8-2V-XMH.pdfJeg håber der er en som lige kan få sat mig i gang med opgaven =) -
Kommentarer til dansk stil omkring overvågning.
ForumindlægJeg har skrevet stilen "Bare fordi du er paranoid" fra HTX-eksamenssættet fra maj 1998. Det ville være rart, hvis jeg kunne få nogle kommentarer dertil :) Jeg vil foretrække, at sende den over e-mail, da jeg ved, at flere fra min klasse "låner" herinde fra, og jeg ønsker ikke,... -
Hjælp til opgave om transfusion
ForumindlægSidste år var jeg til skr. årsprøve (i gym) i bio. Vi har nu fået til opgave at afl. resten af sættet som uge aflevering. Men har mange problemer med en af de store opgaver. Den handler om ransfusion, og den var også med i eksamenssættet. Ville blive super glad hvis der er nogen der kan hjælpe, e... -
Vinkler - Eksamensæt maj 08
ForumindlægHej derude . Jeg har fået opgave 5 i dette eksamenssæt for : http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080514_opgave_stx_081_matA.ashx Lige som til eksamen så må jeg heller ikke bruge lommeregner til at løse den - hvilket heller ikke vil gøre den store forskel da jeg slet ikk ... -
isoterm kompressibilitet
Forumindlæghej. jeg har lige et spørgsmål. jeg sidder med et eksamenssæt i fysisk kem, og kan simpelthen ikke finde ud af det. kobbers isoterme kompressibilitet ved293 K er7,35 x 10 ^-7 atm ^-1. beregn det tryk, der skal til for at forøge kobbers massefylde med 0,08 procent.. det er en isoterm... -
afstem en reaktion
Forumindlægjeg er i gang med at løse opgave 1 fra eksamenssættet august 2005, men opgave 1, spm d kan jeg ikke få til at gå op.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-10-2.pdf kan i hjælpe mig med at afstemme reaktionen? -
opgave 3.007 sæt fra 2007 eksamen matematik stx
ForumindlægHej. Jeg sidder med en eksamensopgave i matematik. Jeg kunne virkelig godt bruge hjælp til den. Det drejer sig om opgave 3.007 fra eksamenssættet fra 2007 i matematik STX. Opgaven lyder følgende: En kasse med kvadratisk bund har rumfang 125. Angiv arealet af kassens samlede overflade... -
Rettelse af terminsprøve stil?
ForumindlægHej derude! Jeg har lige været til terminsprøve i skriftlig spansk i fredags, og jeg kan simpelthen næsten ikke vente med at få resultatet af opgaven tilbage. Så jeg tænkte om der måske var nogle spanskkyndige, som ville læse opgaven i gennem og give en vurdering af den? Det drejer sig om...
