Søgning på: matematik 1g. Resultater: 16141 til 16160 af 32350
-
funktioner
ForumindlægJeg forstår ikke nogle af disse opgaver og det er aflevering til i dag. hvis nogen kunne hjælpe, vil jeg sætte verdens største pris på det. -
Reaktionshastighed - opgave
ForumindlægVed en første ordens proces(v = K·[A]) er koncentrationen af en reaktant A til start [A]0 =200 mM, og halveringstiden er 10 sekunder. a) Beregn [A] til tiderne 10, 20, 30, 40, 50 og 60 s, og tegn [A] som funktion af tiden. -
At kigge efter...
Forumindlæg...noget der irriterer mig gevaldigt!! Hvorfor kan folk ikke lave deres egne lektier? I folkeskolen var der så stort et gruppepres på mig, at jeg gav folk lov til at kigge efter mig, indtil jeg kom i 9. og fik en ny klasselærer. Og det var helt væk, da jeg startede på gym. Lige indtil idag!!... -
SRP farvestoffeer i sodavand
ForumindlægNogen som har en SRP liggende, som jeg må kigge på, der omhandler farvestoffer ? Hilsen Jeres ven -
Tyngdeaccelerationen (formel)
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe mig med at omskrive denne formel g= (G*m) / (r2) så der er en hvor G, m og r er isoleret? På forhånd tak. Mvh. Christina. -
blodtype i den danske befolkning :)
Forumindlæghar skrevet en rapport om blodtypebestemmelse og har skulle sammenligning fordelingen af blodtyper i klassen med den danske befolknings. Disse tal stemmer ikke helt overens og jeg skal beskrive hvorfor afvigelser her er mulige? Jeg kan ikke umidelbart se nogen grund til at der skulle være en sær... -
matmatik
Forumindlæghar løst den opgave men ved ikke om de er retige grafen for den linær finkitin f(x)=3x+b går gennem punktet p(1,-4) bestem tallet b. mit svar er b=y-a xopløftet i 1 b=-4-3*1 b=7 er de retiget lavet -
mig igen .. bestem ligning
ForumindlægBestem ligning for linjen gennem punkterne P(-2,7) og Q(3,2) er der nogen som vil forklare mig hvordan jeg skal beregne dette? på forhånd tak. -
Billede af Jesus. Analyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en billede analyse af dette billede, men ved virkelig ikke hvordan jeg skal begynde. Håber at nogen af jer gider hjælpe:-) det ville være så dejligt!!! :-) -
integral
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med de 3 opgaver? vi er lig begynd på integral ved ikke helt hvad det handler om.. a. A force of 1200 N compresses a spring from its natural length of 18 cm to a length of 16cm. how much work is done in comressing? b. an electron has a 1.6 * 10^-19 C negative cha... -
SINUS COSINUS KUN FOR KLOGE
Forumindlæghey gutter jeg har en opgave som er vildt svær hjælp i en trekant er ABC er siden BC dobbelt så lang som siden AB,. og siden AC 1,5 gange så lang som siden AB bestem trekantens vinkler -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
Diff.
ForumindlægHej alle Kan i hjælpe med fætteren her? Den er uden hjælpemidler, hvordan løser man sådan en fisk? -
To ligninger
Forumindlæg4x+6=3x+6 2(x-3)=3(x+1) Hvordan løser man dem? -
Differentalregning
ForumindlægHej Kan nogen være så søde at hjælpe mig med følgende spørgsmål 8. Differentialregning Du skal redegøre for differentialkvotient, herunder sekant og sekanthældning. Differentialkvotienten af en funktion skal udledes. Derudover skal du udlede formlen for en tangentligning. 9. Differentialreg... -
Ekstra undervisning?
ForumindlægHey! Ved ikke om det er dumt at stille mit spg. under kategoriet "generalt" men ja.. Vil lige høre om, der er nogen som ved om man kan få eksta undervisning i sommerferien.. Altså i nogle specifikke fag, så man kan forbedre sig.. Tænker mere på om der ikke er en lærer eller studerende d... -
eksamforberedelse
Forumindlæghej er det godt at læse til min pensum inden eksamen, og hvad skal man generelt vide inden eksamen? og skal man samligne den ukendte tekst med de andre tesker vi har haft i pensum -
rational- og irationale tal???
Forumindlæger der nogle som kan forklare mig hvad rationale og irationale tal er??? tak på forhånd:) -
humaniora, elle samfundsvidenskab?
ForumindlægHejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..? -
Uddannelsesorientering
ForumindlægHvad kan man gøre i Danmark for at få folk til at tage en universitetsuddannelse? Der er fx meget mangel på datalogi og statistik - områderne og det vil blive meget værre de næste år. Hvis man har så meget mangel på de folk, så undrer det mig, at man ikke gør mere for at uddanne dem. Der var næst...
