Søgning på: tysk disposition. Resultater: 16161 til 16180 af 18462
-
Førnutid
ForumindlægHej Jeg har fem tyske sætninger som jeg burde have skrevet i førnutid.. Men er de skrevet og formuleret rigtigt i førnutid? 1. Ich habt in Berlin zwei Kilometer gegangen 2. Du hast im Supermarkt Wein gekauft 3. Er hat vorige Woche 2000 Euro gewonnen 4. Wir haben in meinen Zimmer einen Fi... -
Betydning af "Unsere Winzlinge aber rappeln sich auf"
ForumindlægDette er et uddrag af en tekst om en gruppe helte der bliver skrumpet til en mikroskopisk størrelse, og som skal kæmpe mod deres store fjende. "Geschrumpft and verschleppt! Mario und seine Freunde sitzen tief im Schlamassel. Unsere Winzlinge aber rappeln sich auf und schauen sich mit gro... -
Kan ordet "man" være grundled
ForumindlægHej alle Jeg sidder med noget tysk oversættelse, og er igang med at analysere en sætning som lyder: Målmanden gav man 2000 DM. Så er mit spørgsmål om ordet "man" kan være grundled. Jeg har sat målmand... -
Er sætningen gramatisk korrekt?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at optage et lydklip på tysk. Jeg er dog i tvivl om denne sætning er grammatisk korrekt: "In diesem Jahr wurde in der Weihnachtszeit ein neues System eingeführt, bei dem man Zeit reservieren muss, um den Park zu besuchen. Dies ist eine der vielen Anforderungen, die der... -
Wannsee-konferencen?
ForumindlægHistorie/tysk opgave. Jeg har fået til opgave at analysere baggrunden for og resultatet af Wannsee-konferencen, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Hvordan får jeg det til at blive analyserende og ikke kun beskrivende? Jeg skal danne en rød tråd gennem hele opgaven, den sk... -
samfundsfag hjaelp
Forumindlæghej jeg er i gang med at skrive en opgave i tysk og samfundsfag om "Immigranter i Tyskland" I min problemfomulering skal jeg skrive om 1. generations maalene da de kom i 60erne. Derudover skal jeg analysere hvad Tyskland goer for at styre immigrationen og hvad for nogle integrationsstra... -
HASTER Propagandamaskine
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig!!!? jeg er ved at lave en opgave om "luftskibet - rejseform med fremtid i og/eller et politisk prestigeprojekt?" herunder skal jeg lave en undersøgelse af opbygningen af den tyske propagandamaskine og de principper, denne opbygning hvilede på, samt de... -
Permutation og kombinatorik
ForumindlægHejsa, :-) Jeg er igang med at skrive SRP om Enigma og den tyske ubådsflåde under atlanterhavskrigen - 2.verdenskrig, og skal til at inddrage noget matematik. Dertil vil jeg gerne inddrage beviser for permutation og kombinatorik, til at forklare ombytningen og udvalget af sammensætninger af bogs... -
bs og hs
ForumindlægHej alle i fantastiske mennesker derude! Jeg skal meget snart til tysk slriflig prøve, og det skal lige siges at det allerede er her efter efterårsferien. Jeg er blevet bedt om at finde ud af hvad hovedsætninger og bisætninger er. Er det nogen som kort og simpe... -
Mit indlæg skal venligst slettes - Ellers tror min lærer at min opgave er hentet fra nettet.
ForumindlægHey, jeg postede for et stykke tid siden at jeg gerne vil have noget hjælp med tysk stil. Der fik jeg en del konstruktiv kritik osv. MEN problemet er at jeg har afleveret min stil til min lærer, som jeg lagde op her på studieportalen. DVS hvis min lærer tjekker nettet for at jeg har copy+pastet ... -
Beskrive et billede
ForumindlægHar beskrevet et billede på tysk: Auf das Bild gibt es eine Frau. Die Frau hat Schwartz haar. Vielleicht haben sie auch Schwartz Auge. Aber das Bild ist sehr altmodisch, dass ist weil das Bild schwierig sehen ist. Die Frau haben ein zornig Gesicht. -
Endnu en oversættese
ForumindlægHej! En lille dansk sætning, jeg har forsøgt mig med: Da hun endelig ankom til den rigtige Grunewaldstrasse, var Manni væk. Dette er begyndelsen på en vild historie, der bliver fortalt i et rasende Tempo. På tysk: Als sie endlich kam zu der richtigen Grundwaldstrasse an, Manni war fort. Diese i... -
Valgfag - Psykologi, Astronomi eller Filosofi?
ForumindlægJeg skal på gymnasiet næste år, og derfor vil jeg gerne have et tip eller to omkring valgfag. Jeg er lidt i vildrede, angående hvilket valgfag jeg skal vælge. Jeg har besluttet mig for at tage en musikalsk studieretning (mus A, eng A, mat B) sammen med tysk fortsættersprog på B-niveau og fysik B... -
hhx eller stx ??
Forumindlæghej alle :) jeg er lidt forvirret. Jeg ved ikke om jeg skal vælge hhx eller stx efter 9. ? :) mine veninder siger det ikke er en særlig god ide at vælge hhx, når jeg ikke er særlig god til mat.. får kun 4. Hvilke muligheder er der efter hhx og stx ? :) jeg elsker samfundsfag, dansk, biologi og ge... -
Gammel Hellerup Gymnasium?
ForumindlægÅh, jeg er i tvivl. Eller faktisk ikke. Jeg vil så gerne på Gammel Hellerup Gymnasium af flere grunde, men nu hører jeg pludselig fra mange folk, at elever tit ikke er så seriøse, sidder på facebook osv i timen og ikke lytter efter og deltager. Jeg vil på den bioteknologiske linje. Jeg kommer fra... -
AT emne (samf + ?)
ForumindlægJeg er så uheldig at have en naturvidenskabelig linje (mat a, bio a, id b) og jeg kan SLET ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om. Jeg har valgt at sige at jeg vil skrive i samfundsfag, for jeg tror at jeg vil kunne bruge det uanset hvilket emne jeg vælger, men mit problem er fag nummer to. Eft... -
Oversætte sætninger?
ForumindlægHvordan siger man f.lg. sætninger på tysk: Hans venner hedder bo og klaus. Når han er færdig går han i skole. Kl. 14.00 slutter skolen. Hans forældre... Det er hans yndlings sport. Om middagen spiller Ib fodbold, med sine venner. De skal have lasagne til aftensmad. Kurt har lavet aftensmaden. Om... -
:'(
ForumindlægHvordan siger man f.lg. sætninger på tysk: Hans venner hedder bo og klaus. Når han er færdig går han i skole. Kl. 14.00 slutter skolen. Hans forældre... Det er hans yndlings sport. Om middagen spiller Ib fodbold, med sine venner. De skal have lasagne til aftensmad. Kurt har lavet aftensmaden. Om... -
hjælp med problemstillinger
ForumindlægHej Jeg arbejder med tysk og psykologi i AT. Min problemformulering er: Hvorfor iscenesætter sig selv og hvilke konsekvenser har det? Jeg har svært ved at skrive nogle problemstillinger, og har derfor brug for hjælp Jeg fokuserer på skønhedsidealet - det at være slank. Jeg har en novelle og en bl... -
At
ForumindlægHej Jeg arbejder med tysk og psykologi i AT. Min problemformulering er: Hvorfor iscenesætter sig selv og hvilke konsekvenser har det? Jeg har svært ved at skrive nogle problemstillinger, og har derfor brug for hjælp Jeg fokuserer på skønhedsidealet - det at være slank. Jeg har en novelle og en bl...
