Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16181 til 16200 af 119569
-
Matematik: Kommenter påstand ved at stille 3 kritiske spørgsmål
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven og vil meget gerne have hjælp/inspiration til Opgave 2. På forhånd tak. :D -
opg 5.075 "eksamensopgaver i matematik 3-årigt forløb til a-niveau"
Forumindlægjeg skal gøre rede for at F er stamfunktion til f F(x)=(x+1-(1/(x+1))-ln(x+1)) f(x)=((x/(x+1))^2) ved at integrere f får jeg: ((x^2-2)/(x+1))-2*ln(x+1) men jeg kan ikke få det til at passe med F nogen som har et par tips? -
FP9 Tal-ligevægt - Matematik 9 Klasse`s niveau
ForumindlægJeg skal beregne værdien af den ubekendte M, i en tal-ligevægt. Den er sådan her: Den første ligevægt er på 8 og 12 Den anden er på 3m og 1 Den sidste er på 7 og m -
Brug Matematik til at finde ud af hvor meget energi der skal til at få en raket i kredsløb.
ForumindlægTitlen er mit spørgsmål. Jeg har brug for en hjælpende hånd. -
Q: FSA 2005 Matematik, maj-juni opg 3.3
ForumindlægJeg har et skema, hvor jeg får oplyst alle de regionale tv-stationer (TV2/Nord, TV2/Midt-Vest etc) og ud fra en stikprøve får givet seertallene i tusinder. Ved siden af står der, hvor mange procent seertallet er ud af de mulige seere i regionen. Opg. 3 lyder: Vis i et diagram fordelingen af tv-se... -
Kan nogen hjælpe mig med denne matematik/fysik opgave om kraftvektorer og kileremstræk
ForumindlægHvem end der hjælper please lav en grundig beskrivelse på hvordan man udregner det, da jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal lave denne opgave. Jeg har vedhæftet et billede med både forklarende tekst, billede og opgave -
Årsprøve
ForumindlægHEJ Jeg skal snart til årsprøve i Mat B (1g). Så jeg vil bare spørge om der er så nogle herinde som før har været oppe i mat b i 1g? og om opgaverne var nem eller svær og hvilke opgaver der typisk vil være i en årsprøve i 1g? For da jeg kigger på gamle eksamensæt, så er der mange ting som jeg ik... -
En flyvemaskine flyver fra en lufthavn A mod en anden lufthavn B, der ligger som vist på figur 14.60 i en retning på 63° i forhold til nord
ForumindlægEn ?yvemaskine ?yver fra en lufthavn A mod en anden lufthavn B, der ligger som vist på ?gur 14.60 i en retning på 63° i forhold til nord. Flyvemaskinens hastighed vf er 310 km/timen, men der er samtidig en vind fra syd (10° i forhold til nord). Vindens hastighed vv er målt til 8 meter/se... -
Hvilken gymnasial uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvilken gymnasial uddannelse der passer bedst til det jeg vil, og lige nu tænker jeg på at være fysioterapeut, men alt kan ændre sig. Jeg har hørt at det er godt at have en plan. B. Jeg har ikke nogen ideer selv på hvad jeg ellers vil arbejde med, men jeg er meget glad for... -
Gamle skoleting
ForumindlægHej. Jeg er her for 1,5 uge siden starter i STX. Fedt, fedt. Jeg har lige et spørgsmål, det er nok forsent nu men alligevel. Gamle ''stuff'' fra mine folkeskoleår har jeg smidt ud.. dog har jeg beholdt nogle stile, rapporter og noter til de forskellige afgangsprøver.. Ell... -
Nogle der kan vurdere min SRP, hvor jeg bruger Mat A og Samf B
ForumindlægHej, jeg har fået en karakter tilbage som jeg er okay tilfreds med, men jeg forventede et højere karakter. Jeg vil have jer som har evne i Math og Samfundfag til at vurdere min SRP opgave og give mig en feedback Er der nogle som vil gerne hjælpe mig ? -
Angiv de korrekte navne for A,B,C,D,E,F DNA-replikation. Hjælpp?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opg 2 Jeg har brugt timevis og jeg kan ikke finde noget om det i min biologibog eller nettet. Nogen der kan hjælpe? Et link hvor jeg kan læse om det er også fint :) -
Undersøg, om vektor b kan skrives som k* vektor a hat , hvor k er en konstant.
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at regne denne opgave? kan ikke helt finde ud af den. Undersøg, om vektor b kan skrives som k* vektor a hat , hvor k er en konstant. opgaven er lagt ind under filer:) -
Medicin (HF-studerende)
ForumindlægHejsa :-) Jeg har et spørgsmål ift. studievalg. Hvordan er det lige det fungerer ift. studie på universitet, hvis man kommer fra en HF-udd. Jeg ved godt, at man ikke direkte kommer ind, men, at man først skal have nogle fag som suplering - men kan man så godt komme ind, hvis man udfylder adga... -
En flyvemaskine flyver fra en lufthavn A mod en anden lufthavn B, der ligger som vist på figur 14.60 i en retning på 63° i forhold til nord
ForumindlægJeg er støt på et lille problem med en opgave om vektorer. Er der nogen her der kan hjælpe? Opgaven: En flyvemaskine flyver fra en lufthavn A mod en lufthavn B der ligger i en retning af 63 grader fra punkt A (Ses på figuren) Flyvemaskinen har en hastighed på 310km/t (Vf) men der er samtidig en... -
Samf. A skriftlig eksamen
ForumindlægGode råd til samf. A stx skriftlig eksamen ?? -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Bestem graf A, B og C er f(x), g(x) eller f'(x)
ForumindlægHej, jeg har denne opgave hvor jeg skal bestemme om graf A, B og C er f(x), g(x) eller f'(x), men ved ikke hvordan jeg finder ud af det... -
Isoler b i formen a=-3(b-1)+2c og bestem halveringskonstanten for funktionen f(x)=50*e^-2x
ForumindlægHej alle jeg har nogle spørgsmål omkring at Isolere b i formen a=-3(b-1)+2c og bestem halveringskonstanten for funktionen f(x)=50*e^-2x Jeg er ikke speciel god til nogen af delene, men ved dog at formlen for halveringskonstanten er t=log(0.5)/Log(a) A må jo så være "e" i funktione... -
Hvilken studieretning (Egaa Gym) skal jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse på en idrætsefterskole, og tiden er kommet til at vælge gymnasier og studieretninger. Jeg vil rigtig gerne gå på Egaa Gymnasium. Men jeg ved simpelthen bare ikke, hvilken retning jeg skal vælge. Jeg har overvejet den naturvidenskabelige retning med biotek A og matematik...
