Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 16181 til 16200 af 32822
-
Kære HTX´er
ForumindlægHej. Som I også er klar over, så skal alle 1. g´er her til december op til portfolieeksamen. Jeg ved at man skal fortælle om hvad man har lært og om sin udvikling fra skole til gymnasiet osv. Inden man skal op til selve prøven skal man give resume over det man kan gerne vil fortælle om. Til ... -
SU.dk nede - hvornår kan jeg få SU
ForumindlægHej alle. Jeg er kommet i den dum situation, som jeg til dels kan blame postvæsnet, men hovedsagligt mig selv for. Sagen er den, at jeg fyldte 18 i oktober. Reglerne får SU er, at jeg først kan få SU i det kommende kvartal dvs. fra Januar af. For at logge ind på su.dk og bestille sin SU skal ma... -
Modeller i VØ og Afsætning, Pandora A/S
ForumindlægHey folkens Jeg er ved at forberede mig lidt på den SRP, jeg skal skrive til december, hvor i jeg vil skrive om Pandora. I den forbindelse kigger jeg på, hvilke modeller jeg kan anvende i opgaven. I min opgave vil jeg ikke kigge på konkurrencesituationen, da denne er meget svær at analysere fo... -
SRP om ''dette burde skrives i nutid'' hjælp!
ForumindlægHej derude! Jeg skal igang med SRP den 4 december og sidder nu og er ved at finde ud af hvad min opgave skal handle om(mine lærere skal lave min problemformulering i morgen!!). Jeg skriver om identitetsdannelse i det senmoderne samfund i fagene dansk og samfundsfag. Jeg havde umiddelbart tænkt m... -
Pensionsopsparing
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål til denne opgave: Der bliver indbetalt 100.000 Kr. hvert år i 5 år (præcis d. 31. december hvert år) Kalenderårets løbende forrentning før skat beskattes ved årets udgang med en særlig pensionsafkastbeskatning på 10%, som banken hæver direkte på pensionskontoen. V... -
SU og skat?
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til nogle meget dumme spørgsmål da jeg ikke er ordentlig inde i tingene endnu (uanset hvor meget jeg spørger venner og kigger på skat og SU) men altså jeg skal til at have udeboende SU, jeg har tjent en del penge på mit frikort i sommerferien og er nede på 19.000 ( t... -
smidt ud
ForumindlægJeg er blevet smidt ud af skolen pga. for højt fravær. Jeg har ligget på hospitalet i over en måned og min fraværsprocent er på 19,5 Det er fair nok, men min studievejleder var bare så modbydelig da hun fortalte mig det. "Du havde vel ikke regnet med at du kunne fortsætte?" Da jeg så s... -
SRP - Terrorisme (samf. + his.)
ForumindlægJeg står i den "fantastiske" situation hvor jeg skal skrive SRP i december måned xd Jeg havde tænkt mig at arbejde med hvilke primære forandringer terrorismen har undergået de sidste 30 år. Derudover vil jeg med fokus på 11/9 undersøge det betydelige kulturelle kløft imellem Vesten og i... -
Hjælp til projekt (spørgeskema)
ForumindlægHej... Vil du/i være søde og svare på dette spørgeskema?? På forhånd tak. Helst inden søndag den 6. december. I kan enten svarer her eller sende svaret på [email protected] 1. Har du tillid til medierne (TV, avis, radio)? Ja Nej Ved ikke 2. Synes du at den teknologiske udvikling er... -
DHO om Peter Lundins selvbiografi; hvad skal jeg skrive om?
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive DHO til december, og er derfor på jagt efter gode emner. Jeg har blandt andet overvejet at skrive om Peter Lundins selvbiografi. Jeg ved bare ikke hvor mit fokus skal ligge. Er der nogen der har nogle gode problemstillinger man kan tage op, mht. til genren selvbiogr... -
Forholdet mellem USA og Europa
ForumindlægJeg er netop gået igang med at skrive SRP, den nye 3 års opgave på STX, og i den sammenhæng leder jeg efter historie-, statskundskabs-, samt politikstuderende til gennemlæsning af denne opgave. Vi har supermeget tid til at skrive den, og derfor ville det jo være superfedt at få et par virkelig kv... -
Senmodernitet: Giddens, Beck, Weber, Durkheim
ForumindlægHej medstuderende. I december har jeg fået til opgave at skrive omkring senmodernitet i min studieretningsopgave. Jeg har valgt at koble samfundsfag og dansk, og har fået denne problemformulering udstukket: -Redegør for forskellige sociologiske opfattelser af individets placering og rolle i de... -
Hjælp til SRP - Legalisering af rusmidler og ungdomssociologi
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive SRP (opgaveformulering udleveres 6. december). En opgaveformulering består selvfølgelig af en redegørende del, en analyserende del og en diskuterende del. a. Redegør for det lovgivende system omkring rusmidler i både Danmark og i England og sammenli... -
SU
ForumindlægHej alle. (-: Jeg er begyndt på en videregående uddannelse, som jeg startede på d. 14 august 2012. Jeg blev så 20 år i september. Su'en ændrede sig ikke.. Jeg har i alt fået udbetalt ca. 1900 kr (da jeg er hjemmeboende) hver måned (august-december). Jeg har betalt omkring 900 kr i skat p... -
Bestemmelse
ForumindlægHejsa, en der driller :( Tabellen viser den årlige olieproduktion i perioden 1.januar 1992 til 31 december 1998. År efter 1992---0----1----2----3-----4-----5-----6 Olieproduktion-8256-9125-9724-10727-10788-12087-13367 Det oplyses, at den årlige danske olieproduktion(målt i mio.m^3) som funtion... -
Bestemmelse
ForumindlægHejsa, en der driller :( Tabellen viser den årlige olieproduktion i perioden 1.januar 1992 til 31 december 1998. År efter 1992-----0----1----2----3-----4-----5-----6 Olieproduktion-8256-9125-9724-10727-10788-12087-13367 Det oplyses, at den årlige danske olieproduktion(målt i mio.m^3) som funti... -
hhx fagpakke
ForumindlægBliver færdig med hf til december. Derefter har jeg lidt over et halvt år, hvor jeg ikke ved hvad jeg skal lave. Planen var egentlig bare at færdiggøre hf og så finde et arbejde i 8 måneder, for derefter at starte på ha almen (eller økonomi). Nu er jeg så kommet til at tænke på, at det kunne være... -
SU
ForumindlægHej, (Emnet er nok ikke placeret i den rette kategori, hvilket jeg håber i kan bære over med.) Jeg går på nuværende tidspunkt i 3.g med en maks SU på 2.625 kr, og eftersom mit bikort er placeret på SU, så får jeg udbetalt 1.680 kr. indtil juni 2018. Jeg har ved siden af gymnasiet et deltidsarb... -
Fysik eksamenssæt, hjælp? Brydning!
ForumindlægSidder med eksamenssættet i Fysik a-niveau stx fra 9. december, 2009. Er der nogle der ligger inde med noget godt til denne eller er der nogle der lige kan hjælpe med en opgave eller to? De lyder: I svømmebassinet på Ruths Hotel i Gl. Skagen er der lys indbygget i siderne. Lyset, der kan skift... -
Forstår ikke poissonfordeling.
ForumindlægHej. Sidder og skal til eksamen i statistik på universitetet og har stadig svært ved at forstå poissonfordelingen. Jeg har en opgave, hvor man ser på 4 måneder og et antal fødsler deri. Data: Januar:5530 Maj:5519 August: 5692 December:4836 Total: 21377 spørgsmålet lyder: Ang...
