Søgning på: sso historie. Resultater: 16181 til 16200 af 17233
-
oversættelse
ForumindlægNogen som kan hjælpe med oversættelsen. Har allerede selv oversat den, men ville gerne have en anden oversættelse til at sammenligne med. Så håber der er en som vil oversætte den? Indtil for nylig var det almindeligt anerkendt, at polarforskningens store helt Robert James Peary nåede Nordpolen ... -
engelsk lille oversættelse.:)
ForumindlægNogen der vil kigge den igennem? :) Lion Goodman fra Californien fortæller en meget usædvanlig historie. På vej til los Angeles møder han en person, som han ikke kender. Han hedder ray, og fortælleren lader ham rejser sammen med sig. Han stoler endda på ham, selvom han ikke kender den nye rejseka... -
Hjælp til danskstil!
ForumindlægHej jeg kan ikke finde på hvad min dansk-stil skal handle om? Måske kunne i komme med nogle idéer? :). Jeg har fået et stykke papir med en indledning, hvor jeg derefter skal skrive videre på historien her kommer indledningen. ;) Det var sådan en rigtig dårlig dag. Jeg kunne mærke det med de... -
Dansk-Tysk
ForumindlægHer er en lille dansk-tysk oversættelse, som jeg har forsøgt at gøre så fejlfri som muligt. Jeg ville alligevel blive meget glad, hvis der var nogen, der gad at se det igennem, da jeg nogle steder har oversat "direkte", fordi jeg ikke rigtig havde nogen bud på hvordan det ellers skulle ... -
Adgangsgivende eksamen, Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg stoppede for få år siden på gymnasiet, lige før sidste eksamen i 3.g. Dvs jeg har afsluttet alle fag på nær ét(matematik mundtlig). Jeg vil så gerne have gerne have en adgangsgivende eksamen nu, således jeg kan tage en videregående uddannelse. Jeg gik på matematisk linie, med matemati... -
rettelser til spansk?
ForumindlægÅhh.. Mangler virkelig noget hjælp til det her spansk , og evt en der har tid til at sige lidt om, hvilke fejl jeg evt har.. :) På forhånd tak.. La hilja del puma es una película de la característica, allí desea informar sobre la historia sangrienta de Guatemalas.Es un Drama político, ese las e... -
Hjælp til hvilke fejl?
ForumindlægMangler noget hjælp til nogen der vil kigge oversættelsen igennem , og evt forklare hvilke fejl det er jeg har lavet, så jeg ikke laver dem igen... La hilja del puma es una película que desea informar sobre la historia sangrienta de Guatemala Es un drama político, construído por acontecimientos ... -
Ungdomsoprøret i 1960'ernes USA
ForumindlægJeg er igang med min SRP og jeg skriver om ungdomsoprøret i 1960'ernes USA i Musik(A) og Historie(A). Jeg har nogle problemer med et af spørgsmålene i min problemformulering. Spørgsmålet lyder: Vurdér hvilke politiske/kulturelle og økonomiske faktorer, du mener, danner baggrunden for ungdomso... -
Psykologi på Århus Universitet, kvote 2
Forumindlægjeg vil godt søge ind på psykologi på Århus universitet næste år så ville høre hvordan optagelsen i kvote 2 fungerer? Jeg kommer fra København og er ikke god nok til at komme ind på kvote 1/2 på KU med et snit på 8,8 (ganget op, reelt er det 8.4) eller i sverige på Lund universitet. Helt konkret ... -
Hjælp til Kulturmøde synopsis
ForumindlægHej alle! Sidder og har gang i en synopsis om kulturmødet, hvor følgende fag skal anvendes: samfundsfag, religion, historie. Jeg har indtil videre skrevet en rimelig simpel synopsis - men synes ikke, at jeg kan fortsætte.. kan ikke finde nogle gode problemstillinger, der kan sætte lys ove... -
11 små sætninger:D
ForumindlægHej, håbe nogen lige kan rette for fejl ;D 1.Jill er en køn pige 2.Det var en interessant historie 3.John maler meget smukt 4.Den onkel ser meget venlig ud 5.Anne svarede mig temmelig uforskammet 6.Tom taler utrolig langsomt 7.Det var de gode nyheder. Her kommer de dårlige nyheder 8.Vi var alle... -
kronik i dansk
ForumindlægJeg er ved at skrive en kronik af Peter Bichsels "Et bord er et bord". I teksten står der: "Engang var han bestemt et barn, men det var på en tid, da børn var klædt ligesom voksne. Sådan kan man se dem i bedstemors fotoalbum." Er lidt i tvivl om, hvornår denne tid er. For umid... -
Israel Palæstina konflikt efter 1973 - en redegørelse!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har store problemer med at redegøre for Israel /Palæstina konfliktens historie efter 1973. Jeg aner ikke hvordan jeg skal disponere redegørelsen og håber virkelig at der er nogle der vil komme med nogle idéer. Min problemformulering er følgende: "På baggrund af en redegør... -
Om sigøjnere
Forumindlæg1) Skriv i dine egne ord, hvad du ved om sigøjnernes historie og kultur: Hay mucho gipsy en el mundo, pero 12 millones de ellos vidas en Europa y en 1425 de las vidas del gipsy España, donde están extranjero muchos del ciudadano. Los consits de la cultura del gipsy mucho flamecomusic al igual qu... -
Forslag til indledning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skrive SRP er og er nået til at skrive min indledning, desværre er jeg gået lidt i stå og ville høre om der var nogen der havde nogle forslag :) ? Jeg skriver i samfundsfag og historie og har om terrorisme, min problemformulering lyder sådan : 1. redegør for ... -
SRP - Emner / Områder
ForumindlægHej derude, Jeg sidder og har en form for krise - Da jeg jo skal have valgt fag og område til SRP inden der er gået en uge. Jeg er tvunget til at vælge faget Engelsk på A-niveau, og kan herudover koble det med enten Dansk A, Samfundsfag B, Biologi B, Historie A, Matematik B. I første omgang... -
SRP .. Er jeg på den rette vej med den her spørgsmål?
ForumindlægHej allesammen .. Er jeg på den rette vej med min opgave Der ønskes en kort skildring af kurdernes historie og i forlængelsen heraf en redegørelse for PKK's tilblivelse og fort dets progam, metoder og mål. Her har jeg skrevet om kurdernes forhistorie, hvoraf jeg har skrevet om det osmannis... -
Små sætninger - VIGTIGT
ForumindlægNogen der vil rette disse sætninger? Dansk: 1. Den lille mand bærer en rød hue. 2. Min bedste ven elsker koldt øl. 3. En venlig dame fortalte mig den triste historie. 4. Den dygtige klasse blev dum og doven. 5. Små mænd kører hurtigt. 6. Hendes mærkelige søster rejser til de varme lande. 7. Dett... -
Abstract - Haster!!
ForumindlægHej. Har et Engelsk Abstract af min 2.års historie opgave. Har svært ved at formulere mig i præcis denne opgave, så der er nok nogle grammatiske fejl.. Håber der er nogen der lige vil rette den.. DET KUN 10 LINJER! ;) Operation Weserübung The study examines the German plans of occupying Scandin... -
sprogproblemer!!!!
ForumindlægHEY.. jeg går på gymnasium.. 2. g.. jeg har været meget flittig siden jeg starte på gym. har altid lavet lektier.. osv.. men jeg har det bare sådan.. jeg det jeg siger er forkert.., men jeg tænker rigtigt.. men kommer aldrig frem med min mening..jeg kan ikke sige, det jeg tænker.. altsååå.... je...
