Søgning på: dansk reportage. Resultater: 16221 til 16240 af 41162
-
Ad/af
Forumindlæghedder det op af/ad trappen? hvornår bruger man ad og af? nogle specielle regler? -
oversættelse
Forumindlæghej er der en der kan kigge det igennem om det oversat korrekt. Synes nemlig det var ret svært. Takket være de mellemstatlige landeveje og væksten i det solrige Syden, bor der et meget stort antal amerikanere inden for en dags kørsel af Great Mountains Nationalpark. Faktisk var der i 1993... -
Essay
ForumindlægHvad er et essay? Hvad er essays karakteristika? Har i nogle essays som jeg måske kunne læse? vil gerne have inspiration?? -
Hjælp! :)
ForumindlægHej derude! Jeg sidder nu med en kronik, hvor jeg skal diskuter synspunkterne, men det ved jeg ikke hvordan man gør. Nogle der kunne hjælpe? Tusind tak på forhånd Jeg ved det er min anden tråd med samme emne, men siden ingen svarer på den gamle, har jeg lavet en ny. -
Kan jeg komme ind på jura??
ForumindlægHej alle Jeg har lige fået min årskarakter og den ligger desværre på 6,8, jeg har regnet ud hvad jeg regner at få til eksamen osv. og kommer op op et slutgennemsnit på de ca 7,5- 7,7. Problemet er bare at jeg vildt gerne(ekstremt) vil studere jura på KU. Jeg ved godt at adgangskvotienten er på... -
''litterær artikel, punkt for punkt?''
ForumindlægHej .. Jeg er lidt forvirret omkring litterær artikel .. Når man skal analysere, perspektivere & konkludere, skal det så være punkt for punkt? eller skal det bare skrives kronisk, så man bare starter et nyt afsnit uden at skrive punkterne op ? - Og må man også være objektiv ? Jeg er i tvivl :) -
Magt/Afmagt....
ForumindlægHej, jeg er lidt ude på dybt vand.. Er der en/flere der kunne give mig en forklaring på hvad magt/afmagt er for noget? Hvad betyder det? Hvad skal man kigge efter i tekster ? Hurtigst muligt, tak -
terminsprøve - grammatiiK?
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvordan en engelsk terminsprøve foregår, og hvad er vigtig at kunne grammatisk? -
Kan man godt skrive det ...?
ForumindlægHan argumenter for at pigerne i denne sammenhæng er blevet gjort uret. Kan man godt sige det? - tænker på det med at gøre uret. På forhånd tak. -
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s -
sproget
Forumindlæghej! er der nogen der kan hjælpe mig at finde ud af, hvad betyder "Maren i kæret"? Tak -
LITTERÆR ARTIKEL
ForumindlægHejsa Jeg har en vigtig spørgsmål, som i meget gerne må hjælpe med at besvare: Når man skriver en litterær artikel, skal man så lave et afsnit først som er analysen, og så efterfølgende fortolkning eller skal man inkludere fortolkningen løbende i selve tekstanalysen? -
"I smell badly" og "I smell bad"
ForumindlægHvorfor er sætnigerne "I smell bad" og "I smell badly" begge grammatiske korrekte? -
Hjælp til oversættelse af einfach so side 51 øvelse 3
ForumindlægEr der nogen der har lavet den øvelse og som kan "provide" en smule hjælp? På forhånd tak. Byc -
Lidt hjælp til excel
ForumindlægHej SP, Jeg har sådan en fin formel her: y = 0.0344x + 0.72 R² = 0.9972 Se også billedet... Er der en kunne have lyst til at skære ud i pap for mig hvordan det fungerer ? altså hvad det betyder ? -
Min problemformulering
ForumindlægHej folkens:) Jeg har skrevet min problemformulering sådan: Med udgangspunkt i tiden omkring det moderne gennembrud, vil jeg beskrive kvinders rettigheder omkring 1860-1900, og hvilken betydning det har haft for kvindernes lighed i dag. Kommer ligestillingsproblematikken til udtryk nogen steder i... -
Hf Mat c eksamen 08
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med, opg 3 , opg 5, opg 9. Håber der er nogle som vil hjælpe. Mvh Kevi -
filosofi Tekster på Nettet?
Forumindlæg"En indføring i principperne for moral og lovgivning" af Bentham og "Grundlæggelse af moralens metafysik" af Kant =>Hvor kan jeg finde disse to tekster på nettet? Kan nemlig ikke finde min filosofi bog. -
Danmark i 1800tallet
ForumindlægJeg har trukket emnet "Danmark i 1800tallet", og jeg ville lige hører om der måske er en der vil læse mit talepapir igennem, når jeg bliver færdig med den senere på dagen, og se om der evt. skal tilføjes noget? Jeg har tænkt mig at dele det op i tre dele: Den politiske udvikling, udvik... -
Samfundsfag C (stx, 1g)
ForumindlægJeg skal op samfundsfag på C-niveau her om et par dage, og jeg håber nogen vil tage sig den frihed at hjælpe mig. Jeg er informeret om, at der afholdes en mundlig prøve på grundlag af et kendt tema med ukendt bilagsmateriale af et omfang på mindre end 2 normalsider. Der gives så 50 min forberede...
