Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16221 til 16240 af 24857
-
Hvilke bøger kan i anbefale til at ruste mig bedre til eksamen?
ForumindlægJeg skal til sommer til eksamen i Mat A både mundtlig og skriftlig. Men jeg er kommet lidt bagud og har ikke fået særlig meget ud af det første halvår af Mat A. Jeg leder derfor efter nogle anbefalinger af Matematik bøger som kan hjælpe mig med at indhente det jeg har misset. Mit alternativ er no... -
Hvor meget en tank rummer.
ForumindlægHej har virkelig brug for hjælp til denne opgave! Jeg ved resultatet er 24 liter. men ved ikke lige hvordan jeg skal få skrevet det ned på papir, til en skriftlig aflevering? En tank er 1/6 fyldt med benzin. Hvis man hælder yderligere 2 liter i tanken, er den 1/4 fuld. Hvor meget ru... -
Hjælp matematik - procent
ForumindlægHey SP Har den her opgave som jeg ikke rigtig ved hvordan den skal laves. Den lyder som følger: Log(H) = 0,227 + 0,922 * log(S) a) bestem husradonkoncentrationen som funktion af stueradonkoncentrationen, og bestem, hvor mange procent husradonkoncentrationen stiger med, når stueradonkoncen... -
Matematik B eksamenskarakterer på HF?
ForumindlægHej, jeg har fået 7 i skriftlig matematik på b-niveau på HF og skal til mundtlig eksamen i næste uge. Jeg er selvstuderende og satser bare på at bestå. Kan jeg i princippet bestå selvom jeg får -3?? Er det snittet af de to karakterer som afgør dette, for i så fald vil min samlede karakter vel bli... -
Har du brug for hjælp med engelsk?
ForumindlægJeg er HF-studerende, født og opvokset i USA og leder efter et job som tutor for at tjene lidt ekstra penge ved siden af SU. Jeg har 12-taller fra engelsk A niveau (skriftlig og mundtlig) og kan hjælpe med alt fra grammatik til udtale. Jeg bor på Østerbro i København og har fleksible timer. Bet... -
diff ligning med svært integral
ForumindlægHej alle, skal løse differentialligningen: dQ/dt = Q2+ ω2 Separation giver: ∫1/(Q2 + ω2) dQ = t + c Men jeg kan ikke rigtig komme videre med integralet på venstre side. Jeg synes ikke rigtig, jeg kender nogen standardmetoder til at løse det. edit: aner ikke hvorf... -
BEDRE TIL ENGELSK!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går på HF andet år, og synes selv at jeg er virkelig dårlig til engelsk. Det ikke kun mig som synes det, men kan se det på mine karakter. Nu er der kun halvt år tilbage til eksamer, og jeg bekymre mig om min skriftlig engelsk eksamen. Altså er ikke god til at... -
Integralregning
ForumindlægDet er opgave 16. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100816_opgave_mat_A_stx.ashx Forstår den slet ikke...... -
Optimering
Forumindlæghttp://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100816_opgave_mat_A_stx.ashx Det drejer sig om opgave 15. Kan ikke find... -
Boksplot..
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal aflæse og forklare dette boksplot? Det drejer sig om opgave 12: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skri... -
Sammenligne et boksplot
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at forklare dette boksplot? Det er opgave 12... http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matemati... -
Undervisning
ForumindlægJeg søger en underviser i dansk til Søværnets Officersskole. Undervisningen omfatter: • gennemgang af sætningsanalyse og ordklasser • kommateringsøvelser • læsning af forskellige tekstgenrer • skriftlige øvelser i tekstgenrer, der demonstrerer såvel genre- som sproglig/grammat... -
Tysk aflevering - al hjælp modtages med glæde! :D
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er lige blevet færdig med en AT aflevering der skal sendes i aften. Den første del skulle skrives på tysk og den næste på dansk.. Kort sagt, nogen der vil rette noget af mit tysk hurtigt igennem? Bare de mest iøjnefaldende fejl bliver rettet så er jeg meget glad.. De sætnin... -
Privatunderviser i Århus søges!!
ForumindlægJeg har brug for hjælp til matematik på B-niveau både mundtligt og skriftligt, da jeg skal have forbedret mine karakter for at komme ind på mit drømmestudie. Jeg bor i Århus C, så det vil være en fordel hvis du kom herfra. Skriv hvis du tror du er den rette. Lønnen kan vi snakke om. Mvh Maiken -
Studieretningsprojekt
ForumindlægDet kan godt være, at mange vil spørge om dette, men jeg ville værdsætte hvis en person gade læse min historiedel igennem i mit studieretningsprojekt i december, da jeg har problemer med at formulere mig skriftligt. Emnet er kryptologi og dettes brug i 2. verdenskrig! Hvis nogen ville det kan de... -
Fældnigsreaktion
ForumindlægJeg har brug for hjælp. Jeg har svært med ved at afstemme reaktionskemaer. Vi har fået et par opgaver og jeg har også forsøgt at regne dem ud. Måske i kan kigge dem igennem og rette der for der skal rettets? Jeg har uploadet word-dokumentet, for i kan se den hævede skrift :) copy/paste-w ww.med... -
Fair karakter?
ForumindlægHej Jeg sidder her med en bedømmelse på engelsk skriftlig opgave. ummidelbart er opgaven ikke noget der betyder noget vigtigt, men jeg ville dog gerne vide om folk syntes at karakteren til opgaven er fair eller om jeg burde klage. På forhånd tak til dem der tager sig tid til rent faktisk at læse... -
Vil du rette min tyskaflevering?
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg har netop skrevet min sidste tyskaflevering i 2.g, og jeg vil gerne sikre mig, at den er fuldstændig fejlfri, så jeg kan få den bedst mulige årskarakter i skriftlig tysk. Så har du tid og lyst til at læse en aflevering igennem på ca. 400 ord? Så skriv en kommentar herunde... -
Kemi A eksamenstræning?
ForumindlægHej, Jeg skal snart til eksamen i skriftlig Kemi A og vil gerne øve mig på tidligere eksamenssæt eller typeopgaver. Jeg kan dog ikke finde noget materiale med tidligere eksamensopgaver eller typeopgaver, som jeg ved findes med f.eks. mat A. Nogen der ved hvor man kan finde tidligere eksamenssæ... -
SSO
ForumindlægHej, jeg er i gang med min større skriftlig opgave i 2. HF, og er nået til vurderingsdelen. Jeg har vurderet, at Giddens' og Habermas' teorier fint kan bruges på de noveller, jeg har analyseret. MEN, hvad er virkningen af det? Hvad kan jeg konkluderer, efter at have vurderet, at samfunds...
