Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 16241 til 16260 af 153957
  • hjælp til engelsk :)

    Forumindlæg
    hej :D jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg virkelig gerne vil blive bedre til engelsk, men har virkelig svært ved det skriftlige. jeg tror mit problem er jeg kommer til at oversætte det for direkte, og håber derfor der er nogen der er søde at hjælpe mig. på forhånd tak. Violence in ...
  • Statskundskab vs. jura?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg håber, at der er en eller flere der kan hjælpe. Jeg står i den situation, at jeg i sommers kom ind på mit (drømme)studie, jura. MEN. Nu har jeg indset, at det jeg virkelig vil er journalistik. Da jeg interesserer mig for samfund og politik, tænker jeg, at jeg via SDU kan læse statsku...
  • Reducering

    Forumindlæg
    Jeg skal reducere en ligning som egentlig er ret enkel, men... jeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere så håber på lidt hjælp tak :) Denne skal reduceres: (a + b)^2 - a(a + 2b)
  • forskrift f

    Forumindlæg
    Hej jeg skal bestemme en forskrift for en graf (uden lommeregner). Jeg har fundet punkterne xi=2,5 x2=4, y1=2, y2=4. funktionen for grafen er y=b*x^a jeg har så prøvet: b*2,5^a=2 b*4^a=4 2/4=(b*2,5^a)/(b*4^a) 0,5=(2,5/4)^a for jeg skal jo finde a og b til forskriften. Men jeg tror ikke det er...
  • Diæt

    Forumindlæg
    Er der nogle herinde som har rigshospitalets stofskiftediæt? Da vi skal sammenligne forskelllige diæter i biologi..Mvh. Tanja
  • Fedtstoffer

    Forumindlæg
    Håber der er nogen der evt. har biologi der kan hjælpe mig lidt.Hvorfor er umættet fedt sundere end mættet fedt?
  • Celler - Endoplasmatisk retikulum

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til noget biologi om celler, håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Hvad er ER's funktion ? :)
  • Hjælp til eksamensopgave

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogle, der har løst opgave 5 fra august 1996 biologi højt niveau???Har brug for hjælp!På forhånd tak!HIlsen Sasha
  • Belønningssystemet

    Forumindlæg
    Er der nogen der er stærke i belønningssystemet? Alt viden ud over Rusmidlernes Biologi kan bruges. Hvis svaret specielt er rettet mod koffein ville det være lækkert. Stress!! (:
  • Bio-eksamen

    Forumindlæg
    hej Alle!Jeg skal op til eksamen i biologi, og ville høre om der er nogen som ved hvor man kan søge efter hjælp, altså tænker på, en "lektiehjælper" som kan øve op med en til eksamen?
  • nettoprimærproduktion

    Forumindlæg
    Hey ville lige høre om der var nogen der gad hjælpe mig en opgave i biologi...Spørgsmålet lyder:Hvordan kan man beregne nettoprimærproduktionen ud fra kendskabet til stoffernes molekylevægt?
  • rapport rettelse

    Forumindlæg
    Nogle der gerne vil rette min biologi rapport om genetik (mendels 2. lov osv.) den fylder 4 sider (der er ikke så meget at læse)
  • Hvad sker der med blodsukkeret, hvis en ubehandlet diabetes-patient indtager enten rugbrød eller glukosevand?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal til eksamenen i biologi d. 9/6 og jeg ville høre om en af jer kunne svaret på et af underspørgsmålene. Tusinde tak på forhånd!
  • Hvad er fordele og ulemper???

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Hvad er fordele og ulmper ved de forsøg (i biologi) man laver i laboratoriet og ude i naturen??? Tak på forhånd
  • teori eller viden

    Forumindlæg
    jeg skal i biologi skrive konsekvenserne af dehydrering, bakterieinfektion som konsekvens af nogle omstændigheder er det teori når jeg skriver om det eller er det biologisk viden?
  • Historie - hvilket område?

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver AT i bio og historie. Biologi er naturvidenskab men hvad er historie? jeg har brugt kildekritik? er det hum eller samf? På forhånd tak.
  • Hormoner og husdyrproduktion

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået en eksamensopgave for, og da Biologi ikke er min stærke side har jeg brug for jeres hjælp.. Jeg har vedhæftet dokumentet :) På forhånd tak!
  • 1 ensym = 1 protein kort spørgsmål!

    Forumindlæg
    Først, så at sige - har jeg ikke biologi. Dette er udelukket noget inden under et emne i kemi. Består eet enzym af eet protein?
  • aktionspotentiale

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med et biologi spørgsmål. Forklar med udgangsounkt i figur 1 tetrodotoxins virkning på det normale aktionspotentiale?
  • Kulstofkredsløb i en sø

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i biologi eksamen i morgen og har trukket kulstofkredsløb i en sø. Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan kulstofkredsløbet hænger sammen med søen?

Søgninger relateret til biologi a skriftlig