Søgning på: dansk reportage. Resultater: 16241 til 16260 af 41162
-
Skriftlige eksamenskarakterer
ForumindlægNå, så er de skriftlige eksamenskarakterer blevet offentliggjort på mange skoler. Der var en diskussion om, hvordan det gik, lige da vi havde været oppe. Det kan vi så følge op på nu; hvordan gik de skriftlige eksaminer, og er du tilfreds? -
Hjælp ønskes til at forståelse af tekst.
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå den tekst jeg skal læse i historie. Det er fordi jeg skal skrive om afkoloniseringen, hvad den gik ud på og hvordan man kan forklarer den fandt sted, blandt andet udefra denne tekst. Jeg har skrevet det jeg ikke forstår med fed...jeg har allerede prøvet at slå no... -
Hjæææælp !! Det haster
ForumindlægHalløj :) Jeg skal til samfundsfags eksamen i morgen men imellem tiden skal jeg da lige have skrevet en synopsis . Jeg har trukket emnet interdependent økonomi og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an . emnematerialet handler mest og Danmarks økonomiske situation . Er der nogen der kan ... -
hey
ForumindlægHey Hvad er forskel på et colleg og universite? Hvad er et colleg? -
Krimi
ForumindlægHej... Jeg skal læse en krimi, som er skrevet efter år 2000, har I nogle gode og spændenede forslag? Eleven -
Testproblemer igen !
ForumindlægI testen om engelske præpositioner er der i test 2.1 og 2.2 angivet "in" og "at" som to forskellige svarmuligheder, hvilket betyder at den ene må være forkert. Det er vildledende idet både "at" og "in" kan udgøre et korrekt svar, afhængigt af hvad der vil... -
Animal farm
ForumindlægJeg er i gang med at læse animal farm i engelsk. Vi har så nu fået en opgave om at skrive Napoleons dagbog, fra den dag han jagtede Snowball væk.(det gør han i kapitel 5). Jeg kan slet ikke komme igang med denne opgave, nogle som kunne give mig lidt at starte på? -
HJælp - Det haster. TYSK!
ForumindlægHej, nogle der vil se dette igennem for fejl som forkert ordstilling, uforståelige sætninger og sådan? :) Ich denke, das Buch war sehr gut und interessant. Es war sehr lehrreich und interessant, weil Ralf und Steffi so jung waren, dass ich mich in den Roman leben könnte. Ich habe nicht das Buch b... -
2. Verdenskrig: Besættelsen
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe, Hvilken forskel er der på betydningen af ordene "forhandlingspolitik" og "samarbejdspolitik"? Hvorfor er sådan en lille forskel vigtig? Tak på forhånd -
sunday in the park - essay
Forumindlæghey, jeg skal lave et essay om teksten sunday in the park, mit pronlem er at jeg ikke aner hvordan man laver et essay, og være endnu - hvad er et essay? jeg skal aflevere det den 23. oktober er der mon nogen der kan hjælpe mig -
VSEPR og T-formede molekyler?
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående VSEPR modellen til at forudsige moelkylstrukturer, mere konkret i forbindelse med AX3E2 molekyler, fx ClF3. Hvorfor er molekylerne T-formede ? Så vidt jeg har forstået antager modellen at molekyler 'vælger' den form hvor lone-parrene af elektroner er i ... -
opstilling af model
ForumindlægDEt er meget muligt at der i år kommer nogle spørgsmål hvori vi skal opstille nogle modeller... Er der nogen der har et eksempel på hvordan en model kan se ud? Gerne flere? -
Ordklasser
ForumindlægJeg skal dkriv de understregede ord ind i skemaet, så de sorteres efter ordklasser. Bevar den form, ordene har i teksten Hun talte fransk (1) til dem. De havde fået undervisning (2) siden januar (3), og deres udtale (4) var da også perfekt. (5) Med den intensive træning burde de have et stor... -
plzz hjælp så er i søde
Forumindlægkom med dit bud på et ideel styreform for et samfund? -
Boudieu
ForumindlægHejsa Jeg har virkelig brug for hjælp med boudieu, ved ikke om jeg har forstået ham rigtigt. skriver en opgave om udviklingen af det traditionelle, moderne og senmoderne samfund har skrevet I det traditionelle samfund, kan vi ud fra det vi har læst om Boudieu´s teorier antage, at habitussen gjord... -
Odsprog - kan i forklare det?
ForumindlægHej alle - jeg har gået i meget langtid og tænkt på hvad ordsproget ''Kærlighed gør blind'' Betyder, kan i måske forklare det mig? :) På forhånd tak Måske kan i også komme med nogle andre ordsprog, i kunne forklare -
Fotosyntese
ForumindlægNår man snakker om fotosyntese, snakker man så om biologi eller kemi? -
Kan det vær rigtigt?
Forumindlægjeg skulle oversætte dettte til tysk : Da han ved,at hun er på vej til istandbul (v til sidst) als er weiß,dass sie auf Weg bis istanbul ist kan det vær rigtigt oversat -
engelsk mundt imorgen
Forumindlæghej folks. jeg skal op i engelsk mundt imorgen. jeg har trukket to tekster den ene hedder i see you never og den anden hedder Deportation at breakfast. jeg er virkelig dårlig til engelsk plz hvis der er nogen der har nogle noter om de to plz hjælå mig. jeg bliver student imorgen og håber ikke at ... -
Danamrk og NATO+D.k.k
ForumindlægHvad var hovedtrækkene i Truman Doktrinen og Marshall hjælpen? Og hvad ligger der bag udtrykket at ”Danmark var et forbeholdent NATO medlemsland”? - Er det de forbehold danmark havde mod NATO eller hvordan skal det forståes...
