Søgning på: hitlers tale. Resultater: 16241 til 16260 af 59860
-
Mundtlig engelsk - folkeskolen
ForumindlægHvordan foregår en mundtlig eksamen i engelsk efter 9. kl. ? Jeg har forstået det således, at jeg skal gennemgå, den tekst jeg selv har valgt i ca. 5 minutter. Derefter søger vores lærer til et eller andet i det opgivne pensum. Er det korrekt ? Skal jeg ikke læse en fremmed tekst op ? -
engelsk mundtlig a, sproglig linje
ForumindlægHejsa Jeg skal til engelsk mundtlig om 1 uge, og jeg kunne godt tænke mig at få en god karakter :) Jeg har fået 10 i årskarakter, og har også fået det i 1. og 2.g til årsprøve, så det kunne være fedt at få det igen, eller få 11 :) - Det ville være lidt en drøm.. Er der nogen, der ved, hvad der k... -
Reducere en brøk
ForumindlægHej alle, jeg har tidligere spurgt om denne opgave, som jeg så kom frem til med hjælp fra folk herinde. Men så spurgte jeg min lærer og andre elever om det var rigtigt og fik fortalt at den var løst forkert, og eftersom det var mit bedste bud, ved jeg ikke hvad jeg ellers skal gøre.. opgaven ly... -
Hjælp med den her ligning!
ForumindlægHar virkelig problemer med de, her. 5x + 15 = 10 – 2x+ 30 Tusind tak!! -
Primfaktorer
ForumindlægHej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal regne primfaktorerne ud på 37, 1964, og 511 Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle bestemte måder som man kan bruge til at regne det ud, da jeg har siddet meget længe og ikke har løst det endnu. Tak på forhånd :D -
Enhver kontinuert funktion har en stamfunktion
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål. Hvordan ved man, at dette er rigtigt. Sætning 3. Enhver kontinuert funktion har en stamfunktion. De beviser nemlig ikke dette i min bog. -
en sætning tysk oversæt
Forumindlæger der virkelig ingen der kan hjælpe har virkelig brug for hjælp det er det der "for at" jeg har mest svært ved. Karine kom hver aften for at høre Line synge og for at give hende en blomst. -
Må/må ikke til danske eksamen i 9. klasse
ForumindlægJeg skal til eksamen i danske på fredag, og jeg vil bare lige vide om vi har lov til at tage bøger med ind til forberedelsen, der ikke har været brugt i undervisningen? -
dualisme?
Forumindlæghva pokker er dualisme.. -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal op i dansk eksamen på onsdag. Jeg er meget interesseret i at høre jeres erfaringer angående dansk eksamen! Hvordan skal eksamen gribes an. Hvad skal man helt præcist gøre, hvis der vel og mærket findes en metode til dansk.. På forhånd tak -
Tradition med 13-tal
ForumindlægHej alle, Nu er der ikke lang tid til en del af os bliver studenter og skal ud at køre i hestevogne. I den forbindelse, er der så nogle bestemte traditioner med de personer som har fået 13 til eksamen? Hvis der da overhoved findes nogle?! Skal de give øl? Gå efter hestevognen til rådhuset? Eller... -
Andengradsligning
ForumindlægJeg har forsøgt at løse denne ligning: x^2-6x+9=0, hvor jeg har fundet diskriminanten: d=6^2-4*0*9 d=36-0 d=36 er det rigtigt, at der findes to løsninger ved denne andengradsligning? Jeg har så prøvet at gå videre, men jeg får begge løsninger til at blive 0, og det kan jo ikke v... -
Påvirkning, F
ForumindlægHvis jeg har et legeme, der befinder sig x meter fra jorden, hvordan finder jeg så ud af, hvor meget kraften F fra legemet "forskyder" jorden i modsat retning? Den indbyrdes kraft finder jeg som F = (G*M*m)/r^2, men hvad er næste trin herfra? -
molekyle(r)
ForumindlægGoddag folkens (: tjooh, jeg tænkte faktisk på, hvad er molekyler egentlig? Jeg kan nemlig ikke få det helt til at hænge sammen eftersom, jeg læste en bog, hvor der stod, at H2O (vand) var en molekyle, jeg ville da sige, at det var en kemisk forbindelse? :S.. -
Hjælp, jeg skal bruge hjælp til min projekt opgave om KKK
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af ret meget om hvordan man kan stoppe KKK -
Parallelle linier i R^3
ForumindlægHvis jeg har to linier (parameterfremstillinger), som er paralllelle, og jeg skal beregne afstanden mellem disse, skal jeg finde det udfra afstanden mellem et punkt på den ene parameterfremstilling og den anden parameterfremstilling, som omskrives til et plan - men hvordan er det, jeg gør det sid... -
cash-flow opstilling
ForumindlægHej. Jeg vil gerne have hjælp til denne opgave, hvis der er nogen som vil hjælpe.. Opgaveteksten lyder således: Vier-und-Zwanzig GmbH er en virksomhed der har specialindretning af biler som deres kernekompetence. Virksomheden indretter blandt andet biler med specielle funktioner så handicappede k... -
redegør for reaktionsmekanismen
ForumindlægHvis man blander 2-methyl-2-propanol med koncentreret saltsyre, dannes der 2-chlor-2-methylpropan. a) Skriv reaktionsskemaet for totalreaktionen. (CH3)3COH + HCl ? (CH3)3CCl + H2O b) Redegør for reaktionsmekanismen. er der nogen der kan hjælpe mig med denne redegørsel? Mange tak på for... -
Hjælp til sociologisk teori til SRP omkring social ulighed og våbenkultur i USA
ForumindlægHej Stuedieportalen.dk. jeg er i gang med at skrive mit 3.g Studieretningsprojekt med emnet "Social ulighed og våbenkultur i USA". Til det vil jeg først redegøre for den historiske baggrund for USAs våbenkultur, social arv, det senmoderne samfund og derefter sociologiske teorier omhandl... -
Empirisk formel?
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal bestemme den empiriske formel ud fra disse oplysninger: Ved analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6% C, 8,2% H og 43,2% O. a) hvad er stoffets empiriske formel? Har siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogle vegne. Håber...
