Søgning på: matematik noter b niveau. Resultater: 16261 til 16280 af 124783
-
Muligt dansk, prøveform B, kortfilm - 100 meter fri. HJÆLP
ForumindlægHej jeg skal op til prøve her i juni, jeg ville høre om der var nogen der havde nogle gode tips til analyse om kortfilmen 100 meterfri? -
Sættet: STX matematik A NET maj 2011
ForumindlægHej alle. Jeg ville høre, om der var nogle som havde sættet: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110726_2frs111-MATnA-24052011_UVM_web.ashx liggende, eller om nogle havde mod på at... -
Reducer udtrykket matematik 1.g NEM opgave
ForumindlægHvordan reducerer jeg dette udtryk? - Jeg vil rigtig gerne have en forklaring på, hvordan man gør? 3xy (x+1) - 0.5 (6x+2) Hvordan laver jeg denne? -
Bedste software Program til generel matematik til videnskabelig uddannelse?
ForumindlægHej, Hvis nu jeg skal have et software program til diverse udregninger til inden for fx Biokemi, almen kemi. generelle udregninger til rapportskrivning, statistik osv. Hvilket program ville så være smartest at bruge tid på at lære? Jeg har lidt kendskab til Maple men jeg har en ide om at Excel... -
Studieretningslinjer
ForumindlægHej! Nu har jeg gået rundt og tænkt en del over hvilken studieretningslinje jeg vil vælge, lige nu er jeg på Samf A - Eng A - Mat B. Jeg elsker den her linje, men jeg hader matematik.. Så derfor leder jeg efter en linje som har samf, eng og mat på C. Har fundet en linje der hedder Samf B ... -
HASTER vigtigt link til Engelsk b skr eksame første del
Forumindlæghey er der en der kan finde en link til dette år som man var op til eksame i engelsk b 2008 jeg har brug for første del det haster det er til imorgen er der en venlig sjæl som vil hjælpe tak på forhånd:) -
Kan jeg vælge at have Historie B og Erhvervsøkonomi i SSO?
ForumindlægHej Jeg vil gerne være lidt forberedt til næste år til SSO. Kan jeg skrive min opgave i SSO i Historie B og Erhvervsøkonomi C? Mvh susanne -
VØ B - Løsninger til trojka ???? Bind 1 & 2
ForumindlægHej! Jeg søger nogle som ligger inde med nogle løsninger til trojka bøger i VØ B?? Det drejer som om bind 1 og bind 2.. Man kan næsten finde alt til VØ A, så man burde også kunne finde noget til VØ B !!!! Søger alt som kan gøre min skolegang en lille smule lettere, så hvis nogen bare... -
Redegør for grafen for funktionen f(x)=k+b*e^ax
ForumindlægJeg har fået følgende problemformulering i forbindelse med SRO: Redegør for grafen for funktionen f(x)=k+b*e^ax. Herunder skal du komme ind på hvilken betydning de tre parametre (a, b og k) har. Forklar hvordan denne type af funktion relaterer sig til den velkendte eksponentialfunktionsfremst... -
procent regning
ForumindlægER der nogen der kan hjælpe mig med pct. regning, helt fra bunden fra? Procent-regning er nok min svage side... -Skal afslutte mat på b-niveau, så ku være lækkert, hvis nogen kunne fortælle mig hvad jeg kan risikiere at komme op i og evt. komme med nogle opgaver som jeg så kan prøve at besvare. -
Afleveringsopgave 2 i grundlæggende matematik i plus c HF
ForumindlægEr der en som har lavet denne opgave, som måske kan hjælpe mig ?.. -
Matematik; Forhold mellem antal punkter og linier
ForumindlægHej, Jeg skal omsætte forholdet mellem hvor mange linier der kan tegnes mellem et givent antal punkter til en formel. Er der nogen der kan hjælpe med det? Mvh. Henrik -
Udregning
ForumindlægEfter reformen skal man udregne sit gennemsnit på en anden måde. Men hvad hvis man kommer op i et fag? Jeg har fransk B, og der får jeg to karakterer der hver gælder for 0,75 i gennemsnittet. Hvis jeg nu trækker fransk i år som mundtligt eksamen, gælder karaktererne så kun for 0,5, fordi der er 3... -
1. g - Mat emner
ForumindlægHej Jeg skal starte i 1. g efter ferien. Jeg skal bl.a. have mat på A niveau, så hvilke emner beskæftiger man sig typisk i mat i 1. g? Tak på forhånd. -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
Karakter i 10kl. - Gymnasiet
ForumindlægEr det i et acceptabelt niveau for at komme på STX? - Efter jeres mening :) Dansk skriftligt: 4 Dansk mundtligt: 7 Matematik skriftligt: 7 Matematik mundtligt: 7 Fysik: 7 Engelsk mundtligt: 7 Engelsk skriftligt: 4 - Gennemsnit: 6,14 -
FSA MATEMATIK 2002!!! MAJ-JUNI, PROBLEMLØSNING
ForumindlægHej alle! Jeg har ufatteligt meget brug for hjælp, eller en facitliste til Folkeskolens Afgangsprøve fra 2002!!!! Det haster helt vildt.. please hjælp med en facitliste -
Hvad betyder det "at vise" noget i matematik?
ForumindlægJeg skal lave en matematikaflevering, som har et spørgsmål, der siger: "Vis, at rumfanget af en kop er ca. 200 kubikcentimeter". Skal jeg f.eks. vise denne kop som en figur i Geogebra eller på papir, eller skal jeg bevise min formel for udregningen? -
STX Matematik A opgavesæt fra december 2015
ForumindlægHej allesammen:) Jeg er igang med at træne til terminsprøven, så jeg tænkte om der ikke var nogle af jer som kunne vedhæfte opgavesættet, for jeg kan nemlig ikke selv finde den fra decembermåned? På forhånd tak. -
FP9 matematik Har Magnus ret i sin påstand?
ForumindlægMagnus påstår, at man kan omskrive formlen i den gule boks til C=F/1,8 - 32 Formlen i den gule boks: F= 1,8*C+32 C er temperaturen målt i grader celsius. F er temperaturen målt i grader fahrenheit. C = (F - 32) / 1,8 (gange begge sider af lighedstegnet med 1,8) 1,8 * C = F - 32 (tilføj 32 ti...
