Matematik
Bedste software Program til generel matematik til videnskabelig uddannelse?
Hej, Hvis nu jeg skal have et software program til diverse udregninger til inden for fx Biokemi, almen kemi. generelle udregninger til rapportskrivning, statistik osv. Hvilket program ville så være smartest at bruge tid på at lære?
Jeg har lidt kendskab til Maple men jeg har en ide om at Excel er meget mere anvendt og nyttingt når man kommer ud på jobmarkedet.
Svar #1
18. maj 2014 af Jerslev (Slettet)
#0: Det afhænger vel af, hvad dit program skal kunne.
At forvente ét program til at lave det hele er nok lidt overvurderet. De fleste naturvidenskabelige uddannelser benytter LaTeX til at skrive i men andre programmer til reel databehandling.
Svar #2
19. maj 2014 af christian0710 (Slettet)
#1, Jeg tror jeg bruger excel til databehandling og maple til advancerede udregninger - har spurgt rundt omkring og det lyder til at det er de mest anvendte programmer. Latex ser sjovt ud - lidt programmør agtigt - men kan det også løse diverse ligninger og funktioner?
Svar #3
19. maj 2014 af Jerslev (Slettet)
#2: Nej, Latex er kun til opsætning af tekst. Alt forarbejdet skal du selv lave andetsteds.
Skriv et svar til: Bedste software Program til generel matematik til videnskabelig uddannelse?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.