Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16281 til 16300 af 20009
-
Hjælp med at rette den!!
ForumindlægVil du være sød at rette den , så jeg kan se mine fejl !. Abhauen war mein Hilferuf Ich kann nicht damit umgehen mehr so entschied ich mich zu Véronique fliehen Ich hatte meine Sachen gepackt, bevor ich ging. Ich nahm einen Rucksack, Schlafsack auch Kosmetikartikel und einige Paare T-Shirts. Das... -
Hjælp til at forstå spørgsmål
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med spørgsmålet uden at de lige kender til mit baggrundstof....tak for hjælpen 2.Hvorledes kan de læste kildetekster belyse det måske lidt overraskende faktum at et attentat på Balkan kunne udvikle sig til en verdenskrig -
Ulrich Beck
ForumindlægHej :) er der nogle der vil hjælpe mig med at finde et link omkring hvad Ulrich Becks opfattelse af identitetsdannelse er og omkring ungdommen? Har nemlig lidt svært med at finde noget. -
Forklaring af Habermas' teorier.
ForumindlægHej Jeg skal lave et oplæg om Jürgen Habermas, og gennemgå hans forskellige teorier.. Problemet er bare at jeg ikke forstår hans teorier!! Jeg har en masse sider om ham, men har svært ved at udlede det konkrete omkring ham. Er der nogle der har lavet en kort opgave om de forskellige teorier, ell... -
underemner til nationalffølelse
Forumindlæghej, jeg er igang med en stor opgave om nationalfølelsen er svækket eller ej? Og min problemstilling er: hvorfor det er et problem at føle sig dansk? er der nogle gode underemner til det. skal jo skrive en lang rapport.. -
AT - Titanic
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med at skrive en AT-synopsis, hvor jeg havde tænkt mig at inddrage en bog. Jeg søger en bog om titanic, hvor der bl.a. kommes ind på klasseforskellene på skibet, og der må gerne være nogle af de overlevende fra skibet som indragges evt. Hvis der er nogle af jer som tidl... -
Bøjes ord som erste, dritte, neunzehnten osv.?
ForumindlægSom overskriften siger. Og hvilken bøjning følger de? Adjektivernes (bøjning) endelser eller en anden? Eksempel: den vierundzwanzig- (24.) (hvilken endelse og hvorfor?) Dezember. -
HA (psyk.), jura eller uddannelsesvidenskab?
ForumindlægHej. Da jeg bliver HF-student til sommer, er jeg begyndt at tænke på, hvad jeg skal søge ind på efter sommerferien. Jeg har lidt kig på HA (psyk.), jura og uddannelsesvidenskab. Jeg er interesseret i at høre, om det er vigtigt at være god til engelsk på hver af de 3 studier, da det ikke er mit ... -
2020 planen
Forumindlæghej jeg skal snart op til eksamen i samfundsfag, er der ikke nogen som kan forklare miig hvad 2020-planen går ud på. -
Ordbøger på gymnasiet?
ForumindlægHej ordbøger på gym. er det nogen specielle nogen eller er det bare sådan nogen almindelige, som man brugte i 9.klasse? Tak på forhånd ;) -
10 sætninger
Forumindlæg10 sætninger om hvad jeg har lavet i sommerferien. Ich habe viele dinge in meinen Sommerferien gemacht. Vor Beginn hatte ich meine Prüfung enden. Die Prüfung war ein bisschen schwierig und aufreibend. Nach Verlauf beginn die Sommerferien. Wenn ich Faul war trainiert ich. In meinen Sommerferie... -
Hjælp til forklaring af grammatikken
ForumindlægJeg har et møde i juni 2040 i Berlin. <---- 1) da i juni skal være dativ og juni er hankøn, skal det så ikke hedde im Junis(altså ender med s, da det står i gyldendals røde ordbøger)? Hvorfor? 2) I Berlin skal ligeledes være i dativ, men skal det så ikke hedde ins, da Berlin jo er neutrum? Hvo... -
Wie eller als
ForumindlægHar prøvet,google,forstår ikke helt. Hvad er forskellen på wie og als -
HTX Hjælp!
ForumindlægHejse SP! Jeg skal starte på HTX næste år, på baggrund af at jeg vil have en matematisk retning, mere end en sproglig. Først valgte jeg Vibenhus, men efter at høre der er umodne og højrystede mennesker som laver ballade, indså jeg at jeg ikke kunne starte på det gymnasium. Jeg bruger i cent... -
einfach so side. 52 øvelse 34.4
Forumindlægnogen der har besvarelserne til øvelse 34.4 side 52 ? haster.. på forhånd tak. -
Er det grammatisk korrekt?
ForumindlægJeg har skrevet: "Med hensyn til de tavse hentydes der nok til de fattige, kasteløse." Kan man godt sætte et komma dér, hvor jeg har sat den, og kan jeg godt afslutte mit sætning på den måde eller er det forkert? -
Hjælp 4 sætninger
ForumindlægHej, jeg håber virkelig, at der er nogen der vil rette min oversættelse igennem. Tak^^ Den danske Version: Efter faderens død er børnene meget bekymredefor deres mor. Den søn, der er blevet i byen, foreslår hende, at hun kan få et værelse hos ham og hans familie og tage sig af hans hus og... -
Ordvalg og grammatik
ForumindlægHej, jeg håber at i vil bruge lidt tid til at hjælpe mig med at forklare hvad fejlerne er, og forslag til hvordan jeg kan gøre det bedre. :) Danke 1) die(henførende stedord+pluralis) ihr eine grosse Leere hinterlassen werden,--> som vil efterlade hende et stort savn. 2) Er wird nach der BR... -
Omskrive fra præteritum til perfektum
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare, hvordan følgende sætning kan omskrives til perfektum? Eine fremde Stimme hat sich gemeldet, der Mann hat seinen Namen genannt, hat mir gesagt, er hat in Berlin gelebt, und hat gefragt, ob ich ihn kennen lernen wolle -
"Der gik langt tid" - Hjælp!
ForumindlægJeg skal oversætte: "Derfor gik der lang tid, før(...)" Jeg har prøvet mig med: "Dafür verging es viel Zeit, vor" Det er en direkte oversættelse, og jeg syntes, at den lyder meget 'fordansket'. Har nogen et bud på, hvad det kunne hedde? Tak på forhånd!
