Søgning på: sso historie. Resultater: 16301 til 16320 af 17233
-
Dansk mundtlig eksamen... Hjælp
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk her på torsdag. Min klasse er oppe i B-prøven, som vil sige, at du har trukket på forhånd og har de 3 uger op til at forberede dig. A-prøven, hvor du trækker, når du kommer op og har 40 minutter forberedelse. Jeg har trukket ''Kærlighed og den svære kærli... -
Gode fif. Dansk eksamen :-)
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk her på torsdag. Min klasse er oppe i B-prøven, som vil sige, at du har trukket på forhånd og har de 3 uger op til at forberede dig. A-prøven, hvor du trækker, når du kommer op og har 40 minutter forberedelse. Jeg har trukket ''Kærlighed og den svære kærli... -
AT årsprøve
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave talepapir til min AT årsprøve men jeg har lidt problemer med hvilke begrænsninger der er ved de metoder jeg bruger. i min synopsis har jeg skrevet følgende"Jeg vil i historiefaget bruge humaniora. Jeg vil bruge kildekritikken til at sikre mig, at det empiri je... -
Synopsiseksamen - danmarkshistorie indtil 1901!!
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen og har trukket Danmarkshistorie indtil 1901. Jeg skal opstille nogle faglige problemstillinger (altså en overordnet problemformulering med underordnede problemstillinger som følger de taksonomiske niveauer). Mine kilder er: A: Claus Friisberg (1999) Det danske d... -
EKSAMEN I MORGEN - INDUSTRIALISERINGEN: HJÆLP ØNSKES
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til historie eksamen i morgen, og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til 3 ting :-) 1. Mine problemstillinger (er de fyldestgørende?) 2. Perspektiveringer (er de relevante, eller er der nogle som har et bedre forslag) 3. Kildekritik: hjælp/forklaring mht. tendens Mine p... -
Kingdom of Heaven DHO analyse?!
ForumindlægHej i kloge hoveder. jeg er ved at skrive DHO, og min problemformulering lyder således: Hvordan fremstilles muslimer og kristne og kampen imellem disse i Ridley Scotts film ”Kingdom of Heaven” fra 2005? Redegør kort for den historiske baggrund for konflikten mellem muslimer og kris... -
brug for spansk hjælp!
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering hvor jeg skal oversætte en tekst med fokus på datiderne (præteritum og imperfektum), men jeg kan simpelhent ikke finde ud af hvornår det skal være det ene eller det andet :-( Jeg har prøvet mig frem ved de 2 første linjer, så det ville være super dejligt hvis d... -
Kommunikationssituationen i en tekst
ForumindlægHejsa, jeg skal finde ud af hvad kommunikationssituationen er i denne tekst, og jeg er mere eller mindre blank, på forhånd tak ! Hej Chili! Jeg vil gerne kommentere danskundervisningen i skolen… Jeg synes, der er enormt latterligt, at vi skal sidde i timevis hver uge i skolen for at ... -
HJÆLP kosmologiiii
ForumindlægHejjj, står med en øvelse, hvor jeg er helt blank. Nogen her, der kan hjælpe mig, hvad jeg skal gøre? Fra bogen: 6.1 I denne øvelse skal du regne på universts densitet før i tiden. vi ser på et stort område af Universet. Til et et tidspunkt er rumfanget af dette område v1, og den gennemsnitlige... -
AT - Socialdarwinisme
ForumindlægHi folks, Jeg sidder midt i et AT-forløb, hvor vi som gruppe har valgt at skrive om socialdarwinisme i biologi C og historie A. Biologisk set havde vi tænkt os at komme ind på Darwins evolutionsteori og evt. hans egne ytringer omkring racelære, samt Mendels genetik- og arvelære. Historisk h... -
Har jeg en god fremtid hvis jeg gennemføre stx?
ForumindlægHej. Jeg går i 1. g har valgt den kunstneriske linje. Min linje består af Dansk A, Historie A, Musik A, Engelsk A og Spansk A. Derudover vil jeg i 3. g have matematik op på B. Jeg regner med at hvis jeg består studentereksamen, s&a... -
En russer, der bor i Denmark
ForumindlægHej alle sammen. Mit navn er Valdimar Jenko, og jeg er fra Rusland. Jeg har boede i Denmark for omkring 4-5 år og jeg lærer sprorg normalt hurtigere end andre folk. Jeg kan snakke på Russisk, Islandsk, Engelsk, Dansk, og lidt Tysk. Jeg boede også i Island for 8 år før jeg kom her til Denmar... -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
2. fremmedsprog på klassikerlinjen. Spansk, russisk eller tysk? HJÆLP.
ForumindlægOkay, så, jeg havde tænkt mig at få "Tysk fortsætter" og opgradere det til A, men så rådede min storesøster mig stærkt til, ikke at gøre det. Hun siger, grammatikken bliver ekstremt besværlig, og ingen fra hendes klasse kan snakke bare nogenlunde flydende da deres analysering af kasus o... -
Kan jeg hæve snittet så meget?
ForumindlægHej Jeg har brugt hele ferien på at finde ud af hvad jeg vil efter gymnasiet, og er nu kommet til det punkt hvor jeg kan 100% afklare med mig selv at det er medicin jeg brænder for, jeg vil rigtig gerne være læge/speciallæge og ønsker absolut ikke andet. Hvis det skulle gå galt har jeg dog en lil... -
Den centrale konflikt i novellen 3. tv Hanne Richardt Beck
ForumindlægHej, jeg kunne rigtig godt bruge den centrale konflikt i novellen 3. tv af Hanne Richardt Beck, er gået lidt død i den, fordi jeg slet ikke kan gennemskue det. Har siddet i rigtig mange timer og prøvet at gennemskue det, men synes det er virkelig svært, fordi hele denne historie er et kæmpe rod a... -
Hjælp til problemformulering - i må meget gerne komme med nogle forslag?
ForumindlægJeg skal til at skrive synopsis til mit eksamensprojekt på HF enkeltfag, som nogenlunde svarer til AT i gymnasiet. Jeg har allerede fundet alle mine underspørgsmål, men har svært ved at finde en overordnet problemformulering til dem .. Jeg skal skrive om Holocaust i engelsk og historie A og har b... -
konkusion til historieopgave
ForumindlægHej Jeg mangler at lave en indledning og konlusion til min historie opgave. eller rettere sagt jeg har lavet indledningen, men den skal laves om og jeg har brug for hjælp til at lave den om. Min lærer sagde at vi ikke måtte skrive med "jeg" i hele opgaven, men jeg ved ikke hvordan jeg... -
Hjjæææælp en dag tilbage!!! Til eksame plz hjælp:-)
Forumindlæg#0 hej, jeg skal analysere og fortolke et eventyr som er skrevet af H.C Andersen, "Det Er Ganske Vist. jeg skal til eksamen imorgen:/ håber jeg får hjælP!:) de her punkter skal jeg fortælle om nedenunder dem har jeg lig skrevet hvad jeg har fundet ud af, så håber der nogle der vil rette hvi... -
IV(Kommunikation) bøger til salg!
ForumindlægBøger til IV(Kommunikation) studiet! Jeg sælger følgende bøger, som er som nye. I ingen er dem, er der streget over/skrevet i (undtagen navn på første side). 1. Organisations teori 5. udgave: Jørgen Frode Bakka og Egil Fivelsdal. (70 kr.) 2. Sæt ord på 1. udgave: Thomas Hestbæk Andersen (70 kr....
