Søgning på: fysik noter c. Resultater: 16341 til 16360 af 84813
-
Retvinkel trekant. Plz
ForumindlægHej. Jeg er ikke særlig god til matematik. Men jeg skulle spørger om der er nogle søde sjæle der kunne hjælpe mig. Eller kunne fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge til hvilken opgave. Jeg har prøvet, men er gået helt i stå.:)???? a). Du skal bestemme vinklerne B og C samt siden b. A= 9... -
Hvordan er undervisningen på STX
ForumindlægHej! Hvordan forgår undervisningen på STX? Altså, i folkeskolen så kan en lærer en vælge en og sige "Ja, Jonas, hvad er 27x4" ? Er det også sådan på gymnasiet? Er det mere: "Følg med, og notere, hvad læreen siger" ? Tak -
er der en formel for x?
Forumindlæger vildt forvirret over c) og d)? -
Sandsynlighed
Forumindlægen som vil hjælpe med c? Den er uden hjælpemidler -
Tennisserv
Forumindlæg*fysik* har en tennisbane hvor en bold bliver skudt afsted 2,40 m over jorden og 12 m fra nettet. Bolden har en nedadrettet hældning på 3°. Kanten på nettet befinder sig 0,92 m. over jorden. Jeg skal finde ud af om bolden kommer over nettet. En der har et hint ?PS: I a'eren fandt jeg ud af at... -
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Elektromagnetisme-hjælp!
ForumindlægHey!!!!!!jeg sidder lige og laver en fysik rapport om ELEKTROMAGNETISME og er stødt på tusind-kroners spørgsmålet HVAD ER ELEKTROMAGNETISME!TJA....jeg har fundet ud af at elektromagnetisme er en magnet der består af en jernkerne og en spole! men hvad er en jernkerne?og hvad er en spole!mine svar:... -
Halveringstid
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og ser på en fysik hjemmeside på engelsk. Skal finde ud af både den fysiske og biologiske halveringstid for et stof. Inde på hjemmesiden står der følgende: Distribution half life: 12 minutes Elimination half life: 100 minutes Jeg er ikke sikker på hvilken der e... -
Keplers 3. lov
ForumindlægHejsa, er ved skrive SSO i fysik, hvor jeg bl.a. skal redegøre og forklare keplers 3 love. NU er jeg kommet til den 3. lov, og synes at den er lidt svær at forstå....\n\nNogen der kan hjælpe mig,\n\ntak -
Atomets bestanddele
ForumindlægHar lige nogle spørgsmål (fysik og kemi) 1) Hvor mange forskellige partikler kan der findes i et atom? 2) Hvor mange forskellige partikler kan der findes i atomkernen? 3) Hvilket navn har en positi kernepartikel? 4) Hvilket navn har en neutral kernepartikel? 5) Hvad kaldes de kræfter der hol... -
Lommeregner til gym; hvilken?
ForumindlægHej alle jer :) Jeg starter på gymnasiet nu her efter ferien, og er i gang med at købe ind til det m.m. Jeg skal have matematik på A-niveau, og skal også bruge det videre i min uddannelse, i forbindelse med fysik og kemi. Mit spørgsmål er så bare, om jeg skal købe en TI-89 eller en Texas TI-Nspir... -
Vores solsystem
ForumindlægHej! Jeg skal skrive raport/stil i fysik om vores solsystem hvor min opgave i gruppen er at skrive om 3 planeter, jeg har styr på planeterne men mælkevejen er lidt svær. Jeg ved ikke hvilket emne inden for mælkevejen er mest interessant, jeg vil muligvis skrive om supernovaer eller ormehuller, ha... -
Transformater og vekselstrøm!
ForumindlægHey, ville bare lige høre om der er nogle af jer der har nogle forsøg man kan lave til emnet "transformater og vekselstrøm"...Kan ikke komme på andet end at bygge en op, og så foklare om den, skal op i fysik på tirsdag, og skal lave en disposition til hvert emne jeg KAN komme op i, så... -
Privat lektiehjælper søges !!!!
ForumindlægHej .. Jeg søger en privat lektiehjælper der kunne hjælpe mig i Fysik og matematik, (kun til rapport). jeg går på Gym. Hvis der er nogen der er interesseret eller kender nogen som kan hjælpe, så må i Meget gerne skrive til min e-mail adresse: Kar-delen2@hotmail.com yderligere info. kan vi aftale,... -
Min lærer bortdømmer mig!!!!
ForumindlægHej.. Jeg har netop fået en fysik-rapport tilbage - jeg var denne gang sikker på, at jeg havde lavet en kanon-rapport, og til min store overraskelse stod der i bunden 02!! :O Derfor er mit spørgsmål. Er der nogen, der ved hvor man kan ingive en officiel klage?? Jeg er helt sikker på, at en ande... -
rumfang af 50 g aluminium
Forumindlæghej (: nu har jeg lille problem her, for er ikke ret god til fysik. har fået opgaven her: Hvad er rumfanget af 50 g aluminium. Densiteten af aluminium er 2.7 g/cm3. Angiv svaret i SI-enhed. og SI-enhederne må jo så være kg og m3 hvis nogen kunne hjælpe mig med den opgave her vil jeg blive mege... -
Det er måske det vigtigste hjælp i mit liv... :(:(:( Help har brug for råd
ForumindlægHeeej , ALLE SØDE HJÆLPSOMME MENNESKER !!! Jeg skal vælge en studieretning inden i morgen faktisk.. OG ER VIRKELIG VIRKELIG I TVIVL..... :( Mine faglige kompentancer ligger nok mest til de sproglige fag. Men jeg brænder virkelig for medecin, men jeg er bare mindre god til fysik og mat. har i haf... -
Redegør for begreb + bevis
ForumindlægHej Jeg har nu læst i alle mine 3 fysik bøger og både undersøgt på nettet og kan simphelthen ikke med egne ord redegør for begreberne massedefekt og bindings energi samt eksempler. Ydermere så har jeg også lidt svært med at bevise henfaldsloven (den fysiske måde - som min lærer siger) På ... -
kostume :)
ForumindlægHej alle :) til sdste skoledag vil jeg gerne være en fysiker. Jeg skal have en hvid kittel på, og sådan nogle nørde briller. Men jeg syns nu, det er lidt for kedeligt.. Jeg vil sætte håret op i en stor knold og rødt læbestift... Men kune man ikke have sådan nogle blå gummi handsker på, og måske ... -
Lektiehjælp i Mat, Fys, Kemi tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred jeg har arbejdet som Gymnasielærer i fagene Matematik, Fysik og Kemi i nu 3 år. Jeg vil gerne tilbyde privatundervisning i ovenstående fag til studernede på Universitetet og elever på almen. Gymnasium(STX) på alle niveauer. SU-venlige priser. Venlig hilsen Alfred ...
