Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16341 til 16360 af 20689
-
hjælp til analyse af a(t),v(t), x(t) graf :(
Forumindlæghej alle er der en venlig sjæl der har lyst til at hjælpe fysik-forvirrede mig med at analysere 3 grafer over acc. hastigheden og position i forbindelse med SRP :/ det er blot en lille kommentar til hvad man kan sige om graferne, som jeg søger. Jeg er virkelig i nød og har brug for noget hjæ... -
analyse af "niels Bohr, open latter to The united Nations"
ForumindlægJeg sidder og skal til at læse op til AT i 2g. jeg har fagene fysik og engelsk. jeg skal analyser brevet Niels Bohr skrev til UN, men da jeg har utrolig svært ved at læse engelsk, vil jeg høre om der er nogen der har en analyse af den, der vil kunne hjælpe mig på vej. tak på forhånd -
Termisk virkningsgrad
ForumindlægHej Jeg er igang med en SRP-opgave i Fysik B og Matematik A om dieselmotoren. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål: "Sammenlign udtrykket for den maksimale termiske virkningsgrad af dieselmotoren med det tilsvarende udtryk for benzinmotoren." Jeg kan ikke helt komme videre med de... -
Forskellen på tryk i væskesøjler og i væsker?
ForumindlægHej, jeg er stødt på to formler i fysik omkring tryk, hvor den ene siger p = p0 + h * ρ * g og den anden lyder: pvæske = h * ρ * g. Hvad er forskellen på disse to? Gælder den første for trykket i væsker generelt og den anden er kun for væskesøjler? På forhånd tak! -
Hvorsan forklare jeg en reaktion
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en fysik/Kemi rapport omkring hvordan man laver mørtel. Hvordan forklare man hvad der sker i den her reaktion? Jeg kan virkelig ikke forklare hvad der sker med protoner og elektroner. CaO + H2O → Ca(OH)2 OG CaCo3 + 2HCL → H2O + CO2 CaCl2 På forhå... -
Synonym
ForumindlægJeg kan ikke finde synonymer for 'at stifte familie', jeg har søgt ordbøger, men jeg kan ikke finde det. Jeg har prøvet at omformulere det, men jeg kan ikke komme på noget. Er der en der kan hjælpe mig? Mange tak på forhånd! EDIT: Jeg ved ikke, hvordan denne tråd er havnet under fysik, ... -
Energiudstråling pr. time
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er igang med en fysik-aflevering hvorpå en opgave lyder således: - Hvor meget energi udstråler stjernen 55 Cancri A på én time? Vi får at vide, at stjernen udstråler energi med effekten 2,4*1026 W og at massen er 0,95 gange Solens masse. Håber I kan hjælpe! -
Neutralisation
Forumindlæghej, jeg er i gang med en Fysik/kemi rapport om Neutralisation og jeg ved ikke helt præcis hvad jeg skal skrive der. Jeg skal gøre det samme om syre men den har jeg lavet, men hvis der er en frisk en derude vil du så ikke lige skrive det til syre også? spørgsmålet er : Hvad består en base af, hva... -
kinematik
ForumindlægHej. Jeg sidder fast med en opgave i fysik længe nu. jeg har problemer med at bruge kinematik formlerne. Håber der er nogle der kan hjælpe: En kugle foretager et frit fald og rammer jorden med en fart på 72 m/s a. hvor lang tid har faldet taget? b. fra hvilken højde er det frie fald forgået? -
toner
ForumindlægHej vi har en fysik aflevering hvor vi har lidt problemer med en opgave: vi har lige fundet en frekvens på et blæse instrument som er 412.62 og det ved vi svarer til grund tonen, så opgaven hedder: c) Hvad er frekvensen for grundtonen nu? Og hvilken tone svarer det ca. til? Er der nogle der kan... -
Medicin i udlandet
ForumindlægHej allesammen. Vil lige høre om der er andre herinde der har overvejet at læse medicin i udlandet? I så fald kunne det være spændende, at høre hvilken land i har valgt og hvorfor :) Jeg går og leger med tanken om at tage til Polen og læse, da jeg ikke vil kunne komme ind her i DK (Mangler... -
Polonium-218 ..hvilken radioaktiv familie ??
ForumindlægHej Alle kloge fysik mennesker jeg har fået et spørgsmål der lyder: polonium-218 er datter af en kerne, hvilken? derudover tilhører isotopen en af de fire radioaktive familier: uran-familien, Actinium-familien, thorium-familien eller neptinium-familien. hvilken familie lyder spørgsmålet???... -
Find størrelse af vandrette og lodrette kræfter
ForumindlægHejsa folkens, sidder med en fysik opgave til i morgen, og ved ikke helt hvordan opgave 2 skal beregnes: 2) Find størrelsen af de vandrette og lodrette kræfter. Vi at summen af alle de vandrette kræfter er nul (positive til højre, negative til venstre). Vis at summen af alle de lodrette kræfter ... -
Metaller - Please hjælp
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave min fysik disposition til eksamerne. Jeg er i gang med at skrive lidt om metaller, og jeg mangler et forsøg, hvor man viser at metaller kan lede strøm, og ikke metaller ikke kan. Er det nogle der har et idé til et forsøg, jeg ville kunne lave? Mvh mig. -
Antal eksamener på HTX
ForumindlægHej alle sammen Jeg spekulerede på hvor mange fag jeg kan komme op i, samt om jeg skal op i et bestemt antal af A-, B- eller C-fag? Jeg har følgende fag: A-Fag Dansk Matematik Fysik Engelsk Teknikfag B-fag Kemi Idehistorie Teknologi C-fag Biologi Samfundsfag Kom/IT Programmering -
Fotoenergien
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i fysik som lyder på... Beregn fotonenergien (E) for elektromagnetisk stråling med følgende egenskaber: a) l = 2,58 nm b) l = 545 m c) l = 2,22 mm Formlen for fotoenergien er E= H * F Men hvordan finder jeg h og f? og... -
Liv i rummet
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive en litterær artikel i fysik og jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive en indledning med disse kriterier, så jeg håber I kan hjælpe Indledning med forklaring af problemfeltet. * Hvem er afsender af artiklen, hvem er modtager af artiklen. * Hvad er problemet, hvad l... -
Matematik programmer til macbook????
ForumindlægHej, jeg skal efter sommerferien begynde på gymnasiet og skal have købt en macbook pro. Men jeg har hørt mange sige, at man får problemer med programmer man skal bruge til fx matematik. Jeg skal have matematik (A) biotek (A) og fysik (B). Kan i anbefale nogle programmer der kan bruges? -
Hubbletiden og universets alder
ForumindlægHej Jeg skal snart op til fysik eksamen. Der skal jeg kunne forklare, hvordan man kan beregne at der er gået ca. 14 milliarder år siden big bang, hvis universet har udvidet sig med en konstant fart. Jeg er dog meget i tvivl om hvordan man gør. Er der nogen herinde, som kan hjælp? Tak på forhå... -
Stråling
ForumindlægHej! Jeg laver en fysik rapport om røntgenstråling! Jeg ville lige høre om dette er korrekt: "Røntgenstråling og gammastråling tilhører ligesom radiobølger og infrarød stråling, til de elektromagnetiske bølger." I så fald, er røngten- og gammastråling ioniserende stråler ligesom alfa...
