Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 16461 til 16480 af 119027
-
Forskel på carbonylgruppe og funktionelgruppe
ForumindlægHej alle derude :) Jeg sidder og læser til kemi mundtlig på b-niveau... Jeg støder på ordet carbonylgruppe og bliver i tvivl om hvad det er? Nettet siger funktionel gruppe, men er det 100 % det samme som det? På forhånd mange tak! :-) -
Proteinsyntese til medicinske formål
ForumindlægHej :) Jeg har biologi på B niveau og skal til eksamen i morgen. Jeg er blevet spurgt om, hvad mulighederne for at benytte sin viden om proteinsyntesen til medicinske formål er. Er der nogle der kan hjælpe? -
Oxidationstal og redoxreaktioner
ForumindlægHejsa hvordan finder man OT af denne reaktion Zn + NO_3 ^- -> Zn^2+ + NO_2 forstår det virkelig ikke det er på B-niveau og ikke A. Min fejl -
differentialligninger?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig, hvad differentialligninger er, og hvad den simpleste måde at forstå det på. Og hvorfor sætter man 2 funktioner lig med hinanden og gøre prøve? B-niveau -
Drejebog
ForumindlægHej alle klogehoveder :-) Jeg skal op i idræt, B-niveau til eksamen. Er der nogen som ligger inde med drejebøger til volleyball og dans? Har virkelig brug for lidt inspiration, især da jeg skal op alene. Tak på forhånd :-) -
Hvordan finder jeg ud af hvilken graf der er f'(x)
ForumindlægJeg har en emneopgave for i matematik på b-niveau omkring differentielregning. Opgave Redegør for hvilken graf der svarer til f(x) og hvilken graf der svarer til f'(x). -
EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen, vil lige høre jer om man må bruge Geogebra til udregning af ALLE opgave til matematik eksamen på B-niveau. Altså i den del af eksamen hvor man må bruge hjælpe midler. På forhånd tusind tak. -
Endnu et år uden mundtlig matematik-eksamen i matematik til 3g'erne ?
ForumindlægHar lige set listen over de generelle eksamensfag for gymnasielever og for femte år i træk, så skal hverken de som afslutter matematik B eller Matematik A op i mundtlig matematik. Det er utrolig så lavt at ministeriet vægter matematik. Det synes jeg er ret bekymrende. Især som matematiklærer i g... -
Fedme
ForumindlægHej allesammen, mit AT-emne er Fedme, og fagene er biologi B og samfundsfag C. Jeg ved, at man bruger samfundsfagsbegreber til den samfundsvidenskablige metoder, men hvilke er her tale om? Desuden er jeg ikke helt indforstået med den biologiske metode, nogen der har nogle kloge ord at sige om d... -
Rentesregning
ForumindlægHej jeg har en opgave her jeg ikke kan finde ud af jeg håber at der er nogle der kan og vil hjælpe mig :) Hvor meget har man indsat på en konto i 1988, hvis der i 2009 blev udbetalt 35.000 kr. hvis renten var 10 % p.a. indtil 1997, og derefter 5 % p.a. med helårlig rentetilskrivning? ... -
Fransk stil . rettelse :)
Forumindlægvil gerne have rettelse til det her :) Victor aime les sports, et il joue au football, deux fois par semaine les lundis et samedis. Petite amie, Yvonne, amie le surf. Elle est heureux quand il souffle ! Elle aussi joue de la guitare, et avec ses amis, Gérard et Paul, elle joue dans un petite gro... -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Lysets hastighed og differentialregning
ForumindlægHej alle! Jeg skal til AT redegører for lysets hastighed og til det har jeg valgt matematik og fysik. Jeg har såmænd meget fysik med ind over det, men mangler noget matematik. Min lærer sage at jeg kunne bruge differentialregning, men har indtil videre ikke lige fundet ud af hvordan jeg skal g... -
Simpelt..
ForumindlægHvad kan man sige om b i en lineær funktion? a betegnes jo som hældningskoefficienten, men hvad med b? -
Hjælp!! Stoffers termiske egenskaber
ForumindlægHvad er stoffers termiske egenskaber?? Er det fysik eller kemi?? På forhånd tak!!! -
Hvordan forklar man
ForumindlægHvordan forklar man kroppens fysik? med ord og give eksempler. :D -
Hvad er dublet-reglen?
ForumindlægSkal have en fysik prøve i morgen, men ved ikke helt hvad dublet-reglen er? -
Fald på 0,6%/år
ForumindlægJeg er igang med en mat.opg., hvor jeg skal opstille en matematisk model med bl.a. et fald på 0,6&/år. Problemer er bare, at jeg ikke kan huske, hvordan man skal skrive et fald på 0,6& ind i en model. Er det bare 0,6& direkte? Eller -0,6%? Eller noget andet...? Har lige fået et blackout. Har ki... -
Hjælp til matematik A opgave 5.D1.18
ForumindlægHej Jeg har en opgave som driller mig en hel del Jeg har lavet opgave a, men er i tvivl ligningen hedder: 5y-y^2 og jeg skal bestemme væksthastigheden når y=2 det jeg så har gjort er at sætte 2 ind på y's plads i ligningen: 5*2-2^2=6 her får jeg væksthastigheden til at være 6 det er rigtig ... -
Vektor regning
ForumindlægNogle der kan hjælpe med af få løst denne her? (Vi må ikke bruge sinus og cosinus osv) Parasailing - En speedbåd sejler 72 km/t og trækker en person i faldskærm efter sig. Speedbåden har retning mod nord, og der er en sidevind fra vest på 10 m/s. Linen, som personen sidder fast i, er 50 meter l...
