Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16501 til 16520 af 22746
-
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
En krafts arbejde
ForumindlægJeg sidder med en opgave hvor en klods trækkes henad et vandret underlag med en kraft på 200N, der virker i en vinkel på 20 grader til vandret. Klossens masse er 25 kg og friktionskoefficienten er 0,25. Jeg skal bl.a. beregne kraftens arbejde når klodsen trækkes over en længde på 1,0 m. Umiddel... -
Nogle der læser matematik?
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte om der er nogle herinde der på nuværende læser matematik på ku? for jeg ville gerne snakke lidt med en, omkring hvilke bøger der bruges og hvordan studiet er og alt det der, jeg håber der er et par stykker der skriver. Hilsen Rasmus ps. Det skyldes jo at jeg selv vil in... -
Årskarakterens betydning?
ForumindlægHejsa Hvor stor en betydning har årskarakteren i 9. klasse egentligt? -
Ørsteds forsøg?
ForumindlægHej! Er der nogen, der lige hurtigt kan fortælle mig om Ørsteds forsøg? Hvad det var, hvad det gik ud på, og hvad han ville påvise med dette? :-) -
ligning for asymptote
ForumindlægHvorledes bestemmes ligning for asymptoterne til grafen g(x)=1/f(x) ? -
Beregning af R-indre og Elektro-MK
ForumindlægJeg har en graf m. Rindre og elektromotorisiskkraft, med strømmen (A) på x aksen og spændning (V) på Y-aksen Ligning er: y = -0,658x + 1,3317 Hvordan beregner jeg R-indre og Elektro-MK? Jeg ved jeg skal bruge formlen for den rette linje, ik? y= b + a × x Hjælp -
Hvornår for 3g elever på stx svar på deres skriftlige eksaminer?
ForumindlægHvornår for 3g elever på stx svar på deres skriftlige eksaminer? Mvh Ulrik -
Mekanik! DET HASTER!!
ForumindlægHej SP Sidder og skal til eksamen om 2 dage. Jeg skal til min eksamen om kinematik, komme ind på stedfunktioner. Jeg kender kun til den ene, hvor vi har en konstant hastighed, og dermed får en ret linje. Jeg ved, at der er flere grafer (3, tror jeg), som kan beskrive en partikels placering. Er d... -
Hvordan bliver man klar til 9. klasse?
ForumindlægHej. Er der nogen af jer derude, som kan hjælpe mig med at blive klar til 9. Klasse? Jeg sigter ambitiøst og tænker: "Hvordan kan jeg få mest muligt ud af dette år?" Nogle tips såsom, hvordan I holder styr på jeres noter og holder jer fokuserede i timerne? Alt hjælp er værdsat og p... -
Lektiehjælp
ForumindlægHjælp... Jeg søger en kvinde som er god til at lære fra sig i matematik, hvad angår teknik og regneregler. En der simpelthen kan forklare matematik som hvis det var et barn der skulle forstå det... Niveauet starter fra FSA udvidet og skulle helst tilsidst kunne tage en eksam på B-niveau. ... -
indre energi.
Forumindlægjeg har brug for hjælp på denne her. opgaven lyder: Kan den indre energi af et stof blive o? forklar hvor eller hvorfor ikke. -
Ohm's 2. lov
ForumindlægHvad er det præcist at den går ud på, og hvad skal man bruge den til ? -
hvorfor er mine opgaver ikke godkendt!
Forumindlæghej jeg har tilført to opgaver her på siden.. Men der sker ik så meget?:S det er nu 3 dage siden:S er der noget galt med opgaverne?:S -
haster tid
Forumindlæghej hvad bruges halveringstid altså er det til at se hvor lang radioaktiv det tager eller er det forkert håber for svar det haster tak på forhånd -
reducer n
ForumindlægHvordan finder man n i (1-(1-(1/1000)^n) -
Partikel-bølge dualiteten
ForumindlægIndenfor kvantefysikken er der et begreb, der hedder partikel-bølge dualiteten. Man kan beskrive lys som et bølgefænomen (Huygens’ princip) og man kan beskrive det som en strøm af masseløse partikler (fotoner). Det sidste er Einsteins forslag. Leder man efter en bølge finder man den, og leder man... -
Os der IKKE kom ind
ForumindlægSå var der os som desværre ikke kom ind på drømmestudiet i år. Jeg sidder i syv sind over hvad jeg skal bruge det næste år på, og ville lige høre hvad I har af planer? Jeg havde nemlig, dum som jeg er, ikke tænkt over en plan B:( Jeg vil også meget gerne høre, hvad de som allerede HAR holdt sabba... -
Cirkelbevægelse, hastighed, kredsløb
ForumindlægJeg har en opgave som nu har irriteret mig hele min sommerferie.. Det der generer mig mest er, at jeg er på næsten bar bund. Spørgsmålet er: Hvis en person står på overfladen af Mars's måne Phobos, hvor hårdt skal han så kaste en genstand for at den går i kredsløb omkring Phobos? Jeg h... -
Kvantisering??
ForumindlægHej! Er der nogen der ved hvad ordet Kvantisering betyder?
