Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16521 til 16540 af 102572
-
uden hjælpemidler??
ForumindlægHej alle :D jeg skal afslutte matematik i år og skal derfor til eksamen i skriftlig matematik i morgen. Jeg er i gang med at kigge mine gamle opgaver igennem, og der er 1 opgave med 5 punkter jeg ikke kan løse, så håber der er nogle der vil hjælpe; a)bestem en ligning for tangenten til grafen ... -
Karakterer? forkert opfattelse eller?
ForumindlægJeg er ret sikker på nedenstående spørgsmål er besvaret op til flere gange. jeg har bare haft lidt problemer med at finde det helt korrekte udmeldning omkring afsluttende årskarakterer & eksamenskarakter.. Jeg skal f.eks. op i Mundtlig Fransk her i Juni. Jeg har fået 10 i mundtlig og skriftli... -
engelsk grammatik - øv!
Forumindlægnogle der vil kigge det igennem og komme med tilføjelser - især til 3 :) 1. Giv en kort beskrivelse af stillejet i teksten So, I go,”WHAT about Lindsay?" and he’s like, "What" and I go, "Dude, you are like totally lying," and he’s like, "I didn&... -
Cosinus og Sinus
ForumindlægKan nogen være så artige og forklare, hvordan man regner med cosinus og sinus (På en let og forståelig måde) På forhånd, tak! -
Cosinus og sinus?
ForumindlægEr der nogle, der vil være søde og forklare mig, hvad cosinus og sinus er? I må meget gerne sæt nogle billeder ind, hvis det er. -
lidt erfaringer om fravær
ForumindlægHvis fravær er spredt ud over en længere perioder, er der mere grund til at frygte for advarsler, end hvis fraværet er samlet i hele "blokke".. ved sådanne situationer kan der argumenteres for at man har været syg, hvilket man jo har lov til at være... Dog, hvis fraværet er spredt, vil ... -
ligninger
Forumindlægnogle der vil hjælpe mig med opgave C??? -
Skal man op i mundtlig historie i 3.g?
ForumindlægHej alle! Historie på A er obligatorisk på STX, og siden man ikke får en skriftlig karakter tænkte jeg på, om det allerede er bestemt at man skal op i mundtlig historie i 3.g? Mvh. SPRB -
Afskaf årskaraktererne
ForumindlægI gymnasiet betyder årskaraktererne meget. De er ligeså væsentlige som eksamenskaraktererne, og de vil ofte være afgørende for, om man kommer ind på en uddannelse.Dog vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved nødvendigheden af disse årskarakterer. Jeg mener ikke, at man burde have årskarakterer (i d... -
Eksamensforberedelse 9. klasse
ForumindlægHej allesammen! :-) Kunne jeg få nogle tips til hvordan man på bedste vis kan forberede sig til sine mundtlige og skriftlige eksamener (9.klasse) ? - Hvad har virket bedst for jer? - Hvordan plejer i at gøre? - Har i nogle ips og tricks i plejer at bruge osv.. Jeg har 3 uger og 4 ... -
tysk hjælp
Forumindlægjeg har denne opgave og oversdætte dette til tysk og skal snakke 5 minutter og kan bare ikke finde ud af det Racial description of the Rottweiler The Rottweiler dog is a very big race in Denmark. This race is easy to recognise because of its black body with orange marking at the chest, legs, an... -
Hastighed og bølger
ForumindlægOpgaven lyder således: Elektromagnetiske bølger med en bølgelængde på 2,4 cm sendes mod et klods. Indfaldsvinklen er 27* og brydningsvinklen er 16*. Bestem hastigheden for bølgen i klodsen. Jeg har lidt problemer med at løse den, eftersom jeg har lagt mine fysikbøger og -noter oppe i skabet på ... -
HJÆLP med andengradspolynomier
ForumindlægRedegør for fortegnene for a, b og c på det ovenfor viste andengradspolynomium. b) Aflæs definitionsmængden for funktionen c) Aflæs x-koordinaten til andengradspolynomiets rødder d) Aflæs andengradpolynomiets toppunkt. Husk at et punkt både har en x- og en y-koordinat. e) Aflæs andengradspol... -
Mundtlig Mat Eks.
ForumindlægGodaften.I morgen skal jeg til mundtlig årsprøve i matematik. Jeg er meget ny til eksame, og vil derfor gerne have lidt hjælp.Vi har fået eksamens spørgsmålene offentliggjort. Det er 14 beviser vi kan trække. Altså 14 spørgsmål. Og de hedder fx: Bevis sinusrelationerne.Hvordan skal jeg bruge forb... -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Hjælp til lille afl.
ForumindlægHej. Er der nogen der gider se efter om jeg har lavet rigtigt? Tak..Oversættelse:Peter skulle flytte til Århus for at studere matematik på universitetet. Heldigvis havde han ikke ret mange møbler, så det var let klaret. Hans mor gav ham mange gode råd om at spise fornuftigt og ikke bruge for mang... -
Hjælp!!
ForumindlægHej alle sammen,, er der nogen der vil hjælpe mig med nogle matematik opgaver jeg har matematik på A og det handler om vektorer og cirkler?? -
Frustrationer!!!!! STX, HHX, HTX, EUX, EUD.....AAAAARGH
ForumindlægHej! Måske en voldsom overskrift, men åh, hvor kan valget af ungdomsuddannelse dog være frustrerende! Kort sagt: jeg ANER ikke hvad jeg vil efter 9. klasse. Eller jo, der er da nogle ting jeg kan udelukke (bl.a. EUX, EUD og HHX samt 10. klasse) Til gengæld ved jeg, at jeg, efter min ungdomsudd... -
Lys&Bølger.
ForumindlægSpg. 1. Beregn fotonenergien af lys med bølgelængden 449 nm. C=Lystetshastighed. L(Lambda)= 449 C/L= 6,682 Efot=h*f= 6,63*6,682= 44,30 -> 4,43 MEN hvad er det så i eV?! Spg.2. En emitteret foton fra et hydrogenatom har bølgelængden 5.907 nm. Hvilken bane befinder elektronen sig her... -
Virksomhedsøkonomi hjælp!!!!
ForumindlægHej har lige været op i virksomhedsøkonomi skriftlig. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som ved hvor mange procent % det kræver for at dumpe med 00?
