Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 16561 til 16580 af 32900
  • Mat på E-learning

    Forumindlæg
    Hej..Er der nogen som har haft held med at læse Mat på B niveau på egen hånd.. altså som fjernkursist ? eller kan det bedre betale sig at være der til undervisningstimerne?
  • eksamen 9.klasse

    Forumindlæg
    hvis jeg er nu får 02 i eksamen og det skal jeg have få at komme ind på min uddannelse eller er det bedre at få 7 eller 10 i eksamen eller er det lige meget hvad jeg får i eksamen bare det er over 00
  • SOS - SOS - Opstil en tabel over karakterernes hyppighed og frekvens

    Forumindlæg
    SOS - SOS - SOS - SOS - SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS - hvordan skal jeg opstille en tabel over tallenes hyppighed? jeg ved godt hvordan jeg finder hyppigheden MEN hvordan opstiller jeg en tabel over det? skal jeg bare beskrive hvordan eller?
  • Beskrive punktmængde

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at beskrive punktmængden som har ligningen:x^2 + 10*x + y^2 - 8*y + 40 = 0Hvordan beskriver jeg den bedst? Jeg ved at man kan bryde ligningen op og få et samlet punkt ud af det, men mit bud på (-10,5) er jeg ikke helt sikker på.På forhånd tak
  • Fysikrapport ?

    Forumindlæg
    Hej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ...
  • potensfunktioner

    Forumindlæg
    den første opgave har jeg lavet, men opgave b) kan det passe, at den falder med 20 %?
  • Produkt ideer?

    Forumindlæg
    Heej Jeg har projekt uge og skal fremlægge om Kompetenceudvikling, altså hvilke uddannelser som folk vælger og hvilke uddannelser som Danmark har brug for at unge får. Så mit spørgsmål er om I har nogle ideer til et produkt jeg kunne lave, som passer til? På forhånd tak. Knusss
  • SRO - Væksthastighed

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive min SRO, men er gået i stå ved en af opgaverne. Opgaven lyder således: "Redegør for begrebet "Væksthastighed" ved hjælp af differentialregning. Begreber som differenskvotient og grænseværdi skal indgå." Jeg er rigtig meget i tvivl om hva...
  • J/mg til J/g?

    Forumindlæg
    Kort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g?
  • x0

    Forumindlæg
    Jeg skal finde tagentens ligning, men kan ik' huske hvordan man finder x0
  • SSO + sidehoved/fod

    Forumindlæg
    Godaften, Jeg kom lige i tvivl omkring hvad, min sidehoved og fod skal indholde i min SSO opgave. Jeg benytter mig også af fodnoter. Normalt plejer jeg at gøre således. Hoved: Navn - opgave - dato Fod: Skole - side x af y Ville det også være passende for en SSO? Eller skal hver enkel side und...
  • Er der nogen som kan hjælpe?

    Forumindlæg
    Hvor mange medarbejdere er beskæftiget inden for handling. Resultat i hele hundrede. Der er 20000 medarbejdere ialt. Omkring 2/3 er beskæftiget inden for handling. Skal jeg så ikke finde ud af hvad 2/3 er af 20000? Og hvordan skal det gøres?
  • Eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    En eksponentielt voksende funktion f(x) går gennem punkterne (1,2) og (3,8). Bestem en forskrift for funktionen f(x). Nogen der kan hjælpe?
  • sso om pi

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er stort set færdig med min opg, og tænkte om her var en som ville kigge/rette osv den? Hvis ja, så smid en mail herind så kan jeg sende den... På forhånd tak:)
  • hjælp til opgave om niveaukurver!!!

    Forumindlæg
    Hej jeg har siddet og bøvlet med denne opgave.. Jeg skal vise at, x^2-4x+y^2+6y-13 = er en niveau kurve til funktionen: F(x,y) = 3sqr(x^2-4x+y^2+6y+14-3x^2+12x-3y^2-18y+40) Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, håber nogle kan hjælpe På forhånd tak
  • Er det fair?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg trak dette spørgsål (vedhæftet) - Mat mundtlig. Jeg skulle gøre rede differentiabilitet, og det gik godt, uden hjælp - eller at kigge. Så skulle jeg lave det bevis med tretrinsreglen.. men det havde jeg ikke forberedt mig på.. Så jeg besluttede mig for at udlede x^2, hvor man også b...
  • Eksponentialfunktion

    Forumindlæg
    Hejsa Har fået en opgave, der lyder: Bestem regneforskriften for eksponentialfunktionen f, hvis graf går igennem punktet (-4,6). Jeg har virkelig ingen ide om hvordan jeg starter :)
  • Halverings tid.

    Forumindlæg
    vi forstiller at vi kaster med 100 terninger, hvor mange seksere forventer vi at få? der omkring 50 terninger. ikke? hvad er grunden til det ?
  • Drejeskive...

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg finder opg. b meget svært og ville gerne have lidt inspiration til hvordan den skulle løses.. http://peecee.dk/?id=34997 På forhånd tak..
  • Linære sammenhænge

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke, hvordan jeg skal formulere det. En, som kan hjælpe? Forklar hovedtrækkene i de forskellige medtoder der er til at bestemme skæringen mellem to rette linjer. Inddrag betydningen af linjers hældningskoefficient for løsningen. Her er jeg fuldstændig blank med, hvad der menes. Gør r...