Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16601 til 16620 af 28854
-
Hvad er en Matematisk model?
ForumindlægHvad er en matematisk model?? -
Hvad menes der med det
ForumindlægOtholitic organer (sacculus og utriculus) fornemmer lineære accelerationer. det med lineære acceelerationer? -
Nervesystemet
ForumindlægHej, har lidt problemer med at finde ud af hvad nogle ord betyder, eller egentligt bare hvordan jeg skal få det formuleret og skrevet ned. Håber på noget hjæp :)) Tak på forhånd! Her er ordene: Centralnervesystemet, tyndtarm, tyktarm, dendrit, bronkier, det motoriske system og blodplader :) -
HTX vs STX niveau
ForumindlægHej Alle sammen. Nu er jeg blevet færdig med 1.g på htx og kan ikke lade være med at tvivle efter at jeg har talt med mine venner fra folkeskolen som har valgt STX omkring det niveau de har. For da vi talte sammen var der mange ting jeg havde lært i mat A som de ikke har lært f.eks. Og jeg fik d... -
Nationaltest i Fysik og Kemi
ForumindlægEr der nogen der har taget nationaltesten i fysik og kemi for 8.klasse? Jeg skal snart tage den, så jeg ville høre om i ville skrive om den er svær og hvad man skal læse om/forberede sig på? :)))) Har desperat brug for det!!! :' -( -
Victimes of war (sang analyse)
ForumindlægHej Jeg har lige forsøgt at hjælpe min lillebror med at analysere sangen "Victims of war". Vi har meget svært ved at gennemskue den, så nu må vi have hjælp fra nogle kloge hoveder. Her er sangen: In Europe and America, there's a growing feeling of hysteria Conditioned to respond ... -
Biologitest
ForumindlægIdag tog min klasse disse test: http://demo.evaluering.uvm.dk/eksempeltest/ Det er sidste års FSA, og jeg kan lige så godt indrømme, at jeg fik 7 i dem begge. Jeg synes selv, at den er svær, da vi slet ikke har haft om meget af det. Er der mon nogle af jer kloge sp-medlemmer der kan få 12?? S... -
sprogopgave hurtig hjælp til et spørgsmål
ForumindlægHej, jeg skal bare have hjælp til noget hurtig hurtig tak, forstår et virkelig ikke I hver af nedenstående sætninger er en grammatisk fejl understreget. Skriv den korrekte sætning, og forklar dine rettelser med udgangspunkt i sætningerne. Brug grammatisk/faglig terminologi. Skriv din forklaring ... -
snit på 7 .
ForumindlægEr det godt? svar det til 9. ? -
Succeshistorier med kvote 2 :)
ForumindlægHej Hej Studieportalen! Jeg vil egentlig bare spørge om nogle herinde på SP havde lyst til at dele deres succeshistorier med deres kvote 2 ansøgninger. Jeg tænker primært på Odontologi, Medicin og andre uddannelser(CBS) med høje adgangskvotienter. Grunden til min efterspørgsel er at jeg oplev... -
Metode - Dansk & Idræt
ForumindlægHej.. Jeg skriver om "den perfekte krop" i fagene dansk og idræt.. Men jeg er, som mange andre, ikke helt med på metoder hertil.. Er der nogen andre som skriver om samme emne eller kan hjælpe med metoder hertil? -
Har VILJEN, men IKKE snittet til at studie Medicin :(
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil virkelig gerne læse medicin, men problemmet er mit snit. Jeg går i 2.g, og har et snit på 5,6. Jeg kan umuligt komme i nærheden af et snit på 10 :(. Jeg ved man kan komme ind gennem Kvote 2, men hvad lægger de vægt på..? Jeg har en del erfaringer bl.a. hospital (ren... -
Please Please hjælp mig
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp Jeg skal op i NF på fredag. Jeg er meget bange for at dumper. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forbrede mig. Skal jeg skrive noget ned eller skal jeg kun læser. Håber I kan hjælpe mig!!!!!!!! -
Typer af hormoner??
ForumindlægJeg skal op i bio A om en uges tid, og et af spørgsmålene lyder: "Gør rede for de forskellige typer af hormoner der findes" Findes der flere end nedestående? Steriodhormoner ( --> overordnede kønshormoner,kvindelige kønshormoner, mandlige kønshormoner), non-steriode hormoner ( --&g... -
Viden om hormoner til behandling af diabetes?
ForumindlægEr der nogen der har nogle ideer til, hvordan man kan anvende viden om hormoner til fremtidig behandling af diabetes? -
Studieretning STX
ForumindlægHej, jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men jeg ved ikke helt hvilken linje, jeg gerne vil have. Jeg vil gerne have en studieretningen indenfor naturvidenskab, og har overvejet studieretningen med bioteknologi. Men jeg har hørt at bioteknologi-linjen lukker mange veje efter gymnasiet. ... -
Potensfunktioner
ForumindlægHar en mundtlig årsprøve hvor følgende spørgsmål kommer.. - Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold - Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen - Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Vi har ikke lært noget om dobbel... -
Inspiration til eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har jo fået mine spørgsmål på forhånd, og jeg har forberedt noget til dem alle. Problemet er bare, at der er nogle få af dem, som jeg ikke har så meget til. Det er følgende: Eksponentiel udvikling - Har gjort rede for fordoblings- og halveringskonstant, samt bevist en af dem. - Renteforml... -
Gravide kvinder
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål, vidste ikke rigtig om jeg skulle oprette den her i dette forum men... når man nu siger at kvinder kun kan føde til de er 40 er det så fordi det etisk er forkert, at lade en kvinde på 50 år føde eller er det fordi det biologisk set kan medføre handikappet børn?! Jeg undr... -
Fjollebilled/kaosbilled
ForumindlægJeg skal op i 3.g efter sommerferien, og min klasse kommer så til at hedde 3.M. Er der nogen, som har nogle forslag til hvordan min klasses fjollebilled/kaosbilled kan se ud? Hilsen Pernille
