Søgning på: sso historie. Resultater: 16601 til 16620 af 17233
-
Kuulturmøder historisk: Hovedpunkter
ForumindlægTil min historie-eksamen kan jeg få til opgave at redegøre for hovedpunkterne i forholdet mellem vesten og den islamiske verden. Da jeg regner med at ens redegørelse højest skal være 5 minutter (måske mindre?) skal det jo være meget overordnet, så jeg vil selv lige komme med et bud. Så ville jeg ... -
Jesus i Nazarets synagoge
ForumindlægHej, jeg har fået flg. tekst opgivet, men ved ikke rigtig hvor jeg skal starte eller slutte?? Er der ikke nogen, der kan give et hint til hvad pointen i historien kunne være, så jeg selv kan finde ud af resten? Lukas, kap. 4,16-30: "Han kom også til Nazaret, hvor han var vokset op. På sabb... -
redigering af stil
ForumindlægMin computer er lige gået i stykker, og derfor skriver jeg denne frygtelige triste historie om internet og sociale medier på skolens computere, det er meget træls at min computer er gået i stykker, men jeg regner med at den snart kommer hjem fra reparation. Alt skolerelateret foregår over intern... -
Gymnasielt studium, ideer
ForumindlægHejsa Først lidt historie der beskriver mit problem. Jeg gik fra 2003 til 2006 på HTX i Århus (HTX Viby). Jeg droppede ud, eller rettere blev smidt ud pga. en depression som gjorde jeg havde ca. 4-5 måneders fravær. Dette var på 3.år, med Matematik og Engelsk på A niveau. Pga. depressionen har... -
Kildeundersøgelse
ForumindlægEt hverdagseksempel på en kildeundersøgelse med opgaver: Der er sket en færdselsulykke, hvor to biler er stødt sammen. I bil 1 sidder føreren (A), mens der i den anden er to personer (B og C). Ved vejsiden står 2 andre personer, som har set ulykken, D og E. C er kommet slemt til skade og bliver k... -
HA cand.merc vs Ingeniør med MBA vs Eksportingeniør
ForumindlægJeg er lige startet på Universitetet, og er allerede kommet i tvivl om at jeg har valgt det rigtige. Jeg er matematisk student og har både A niveau i matematik og fysik, men mine sproglige kundskaber fejler intet. Jeg vil våve at påstå at jeg både er dygtig matematisk og sprogligt (historie, eng... -
Elskovspilen
ForumindlægHej… Formålet med denne stil er, at den skal være humoristisk (kærlighed historie). Men synes ikke rigtigt jeg lever op til det… Så I meget gerne komme med forslag til hvordan jeg evt. ku’ gøre mere humoristisk. (Elskovspilen: Også kaldet Vitalis. Den indholder sukker, karamel og chokolade. Det... -
Oversættelse.. igen
ForumindlægTodos los animales tienen buenas y males cualidades y un nahual puede ser tanto bueno como malo. Todo los nahuales, tienen diferentes cualidades que se corresponden al animal al que representan. El puma es valiente y fureto, el buho es listo, el coyoten es astuto y la liebre es rápida. Para las ... -
Ideer til mat / bio
ForumindlægTaget fra et indlæg på eksperten: Biologi – matematik: Epidemiologi Mæslingeeidemier, model, der beskriver deres hyppigheder, effekten ved vaccinationsprogrammet indførelse, tidsrækkemodellering (andre store epidemier så som polio, kolera og andre kan naturligvis også bruges) Også faget his... -
Nazismens vej til magten...
ForumindlægJeg skal redegøre for nazistpartiets(NSDAP) vej til magten i Tyskland, mit problem er bare at jeg kun har én solid kilde Peter Frederiksen's bog Det Tredje Rige, jeg ville helst, hvis muligt bruge en digital kilde udover det, men det er bare så svært at finde mht. kildekritik, jeg har funde... -
mette 1
ForumindlægIsabelle Adjani est une de plus .... comédienne de France. Elle a débuté, quand elle avait 15 ans. Elle a été tout de suite remarquer, et l'instructeur Francois Truffaut lui a dit, que “la France est tout petite pour elle ». Elle était un grand talent et elle a / passsé composé vite du suc... -
Navngivning af 2 nyere begreber
ForumindlægI et stykke tid har jeg nu puslet med af finde på 2 betegnelser. Den ene er: Hvad kalder man de mennesker der totalt ignorerer at de bogstavelig talt, risikerer deres eget og andres liv. Når de smser eller læser tweets - mens de kører 110 km/t på motorvejen. De må have et navn, vi kan genkende de... -
HTX er ikke rigtigt noget for mig mere
ForumindlægHej alle. jeg er nu godt i gang med 2. år på HTX, hmm burde nok ikke sige godt i gang da jeg er faldet en del af på den. siden folkeskolen har jeg altid haft godt styr på matematik og har altid lagt bland de 3-4 bedste og noget ingeniør eller noget i den dur lød som noget for mig. Jeg start... -
Is truth stranger than fiction? - Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej, I behøver IKKE at have læst følgende tekst før: Lion Goodman – A shot in the light men det kræver dog, at I læser dette relativt korte uddrag, som ikke er skrevet af mig, før I kan besvare mit spørgsmål: " Goodman's narrative revolves around the 24 hours or so du... -
SRP emne - hvad synes i?
ForumindlægHej! Nu er det sådan at jeg inden så længe skal træffe mit endelige valg omkring emne til SRP, mine fag er Engelsk A og Historie A, men jeg er simpelthen kommet i tvivl om hvilket emne jeg skal skrive om. Derfor får i her mine to "forslag" - jeg ønsker ikke at i skal afgøre min beslu... -
350 ord
ForumindlægSøger hjælp til en aflevering, jeg har lavet på ca. 350 ord. Den indeholder en oversættelse samt svar på nogle spørgsmål. Den skal afleveres allerede imorgen, men jeg har rettet de fleste af mine fejl. Her kommer første del. De indfødtes religion er helt unik og meget anderledes end andre religio... -
Tysk - Løs sammensatte verber
ForumindlægHer er en lille opgave om løs sammensatte verber (oversætte sætninger fra dansk til tysk). Der var nogle bestemte ord vi skulle benytte, dem har jeg skrevet i parentes ved hver sætning. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen der lige ville se det igennem for fejl. Jeg foreslår (*vorsch... -
Danmark i den kolde krig
ForumindlægHej! Jeg har nogle historie spørdsmål til "Danmark under den kolde krig" tema 1) Hvilke forspring havde Danmark sammenlignet med andre lande i Europa i tiden efter 2. verdenskrig? Jeg tror det er: produktions apparatet der ikke var smadret af krigens bomber. Danmark var klar, Mar... -
Resume på tysk
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en kort resume af en historie, men ved ikke helt om den giver mening. "Die Geschichte handelt von einem Jungen namens Stefan. Stefan ist im Urlaub mit seinen Eltern und seiner Schwester in Spanien. Er mag es nicht, und langweilt sich sehr. Seine Eltern mögen es in Span... -
Rettelse hjælp..
ForumindlægJeg har lige skrevet et resume af en tysk historie. Der er nogle sætninger som jeg i tvivl om. Håber I kan hjælpe. 1.und aus ein Dorf im Deutchland bracht. Anna skrev et brev til hendes forældre. 2. Anna schreibte eine Brief zu ihr Eltern. Hun fortalte dem at hun boede hos en flink familie, o...
