Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16621 til 16640 af 52987
-
Perspektivering
ForumindlægHar ledt efter noget jeg kan perspektivere til, hvis jeg kommer op i Iliaden, men synes ikke jeg kan finde så meget..Jeg kan snakke om ære, stolthed og forholdet mellem guder og mennesker.. men hvilke andre værker kan jeg perspektivere til?Vi har opgivet:ØdipusHulebilledetSymposionStatenOg selvfø... -
Væksthastighed
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med et spørgsmål hvor jeg skal omtale differentialkvotienten som væksthastighed. Hvad skal jeg komme ind på og har du/i nogle konkrete eks. Tak for hjælpen! -
Kendt eller ukendt tekst
ForumindlægEr der nogen der er klar over om eksaminationen i OLD foregår i kendt eller ukendt tekst? -
Partikelmodel
ForumindlægHejsa. Jeg skal ved partikelmodellen bevise: c_1*sin(A)=c_2*sin(B) men for mig at se bliver sammenhængen altså: c_1*cos(A)=c_2*cos(B) (se evt. vedhæftede fil). -
Gletsche
ForumindlægHejJeg er ved at læse til geo eksamen... Udfra min bog kan jeg bare ikke fatte hvorn en tempereret glesche bevæger sig... Nogen der kan hjælpe?? Evt. henvise til et eller andet sted hvor det er illustreret??Louise -
Nogen der dropper ud inden start på gym??
ForumindlægNogen der dropper ud inden start på gym?? -
AT - Darwin, religion og biologi
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen næste tirsdag, og mit emne er Darwin. Jeg har skrevet i fagene biologi og religion, og jeg er lidt i tvivl mht religions metode. Kan nogle hjælpe? Mvh Simone -
Lærer = censor?
ForumindlægOk, det ermåske et meget mærkeligt spørgsmål, men...Hvis man er lærer, er man så også automatisk censor? -
Er sætningen rigtig?
ForumindlægEr det rigtigt:Jeg har glemt, hvad jeg vil sige:ich habe vergessen, was ich gern sagen will. -
Hvad betyder infantil?
ForumindlægHej.. Jeg håber at der er nogen derude der kan hjælpe. Vi har lige nu om psykoanalysen og Freud. Da jeg var inde for at læse nærmere om Freud stødte jeg på ordet infantil seksualitet. Jeg er ofte stødt ind i ordet infantil i forbindelse med psykologi men er ikke helt sikker på, hvad ordet... -
hypotese
ForumindlægEr der nogle, der ved hvad nulhypotesen til denne opgave kunne være? -
2/3?
Forumindlæghvordan er det nu man regner 2/3 dele? foreksempel: der er 20.000 medarbejdere. 2/3 er beskæftiget med lastning.. kan ikke huske hvordan man regner det ud!? -
variabler
ForumindlægHej:DJeg forstår ganske enkelt ikke rigtig hvad en variabel (uafhængig og afhængig) er? Hvad betyder de helt præcist. Har læst en del ordforklaringer, men jeg forstår dem ikke. Nogle som kan hjælpe? -
fortæller kommentar
ForumindlægEr dette en fortællerkommentar? "Han tænkte: hvad jeg gør nu, lige nu får betydning for hele resten af mit liv. (Han skulle få ret i denne højtidelige og desperate betragtning, som ikke var spor højtidelig eller desperat: hvad han gjorde fik faktisk betydning for hele resten af hans liv&quo... -
Mdt. Dansk
ForumindlægHej venner, jeg skal op i dansk i morgen. Min lærer har sagt at man skal huske at lave en disposition.. hvad vil det sige???og en ting mere er det vigtigt at fortælle om pensumet..????? Det er vel ikke det vigtigste, det vigtigste er jo, det man kommer op i , eller det man trækker.. rigtigt???på ... -
Ny grundlov eller grundlovsændring
ForumindlægHej :D Jeg har fået til opgave, at skulle finde på en ny grundlov eller en grundlovsændring, der vil gøre gavn for Danmark. Har I nogle ideer? For er helt lost... Tak på forhånd. -
aktier
ForumindlægHvad er forskellen på en A, B og C aktie? -
Lord of the flies?
ForumindlægEr der nogen som har læst Lord of the flies og som ved hvad man lige kan sige om afsnittet hvor Simon snakker med Lord of the flies?? -
:( kilde kritisk?? Eksamen..
ForumindlægHej alle, skal op i historie på tirsdag :(Hvad betyder at holde sig kritisk til en kilde i historie?altså så vidt jeg har forstået det, kan man godt kritisere en kilde fra vikingetiden. Men hvad så med en kilde fra kinashistorie, f.eks. "Åben erklæring om sultestreke" eller "Spurve... -
hvad er...
Forumindlæghej er der ikke nogen der med nogle få ord kan forklare hvad disse ord står for:klassicismenrationalismenpessimistiskaristokratdualismesolipsismevil desuden gerne vide om pietisme og panteisme er det samme (Gud er i alt)tak:)
