Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16621 til 16640 af 24890
-
Skyggen perspektivering?
ForumindlægHej :) Jeg skal perspektivere "Skyggen" af H.C. Andersen til "Den standhaftige tinsoldat", "Den grimme ælling" eller "Historien om en moder". Jeg har tænkt længe over det, og jeg synes det er ufatteligt svært, da jeg synes Skyggen behandler mere dystre ... -
Analyse : "The Ballad of the Rose Bush" af George Mackay Brown
ForumindlægHej, jeg sidder og kæmper med at skrive en analyse af "The Ballad of the Rose Bush" af George Mackay Brown. Jeg har fået til opgave, at foretage en almindelig analyse. Jeg har skrevet om fortællerform, personerne i historien(Dog er jeg usikre på nogle småting) samt skrive stilen. Er d... -
Gymnasielærer uden sidefag ?
ForumindlægHejsa folkens :) Sagen er at jeg her i sommers fik min kandidatgrad i historie, men har endnu ikke fundet arbejde endnu. Jeg har efterhånden fundet ud af at jeg rigtig gerne kunne tænke mig at blive gymnasielærer(little to late i know) men problemet er så bare at jeg reelt kun kan undervise ... -
kildekritik/ kildeanalyse
ForumindlægHej! jeg jeg er igang med at skrive en opgave i historie, og mit emne er Sydafrikas historie. jeg har redegjordt kolonisering og hvad apartheid var. istedet for at give en referat af et tekst kan jeg så godt analysere en kilde, sådan at jeg både fortæller hvilken rolle Nelson mandela spillede... -
Vendepunkter: Oplevelser med døden, som har ændret dit liv.
ForumindlægHej vi har projektopgave, overemnet er vendepunkter og mit underemne er døden. Jeg søger nogle gode historier med hvordan døden på en eller anden måde har ændret dit liv. Det kan være f.eks en ven eller familiemedlem som er død og har ændret din hverdag eller en du måske har læst om, som døde af ... -
“Det svære demokrati”
ForumindlægHejsa. I historie skal vi have om “det svære demokrati”, dertil lyder et spørgsmål således: Hvad forstår du ved begrebet “demokrati”? Her kommer jeg en anelse i tvivl, da jeg i samfundsfag (c-niveau) også har om demokrati, hvor vi særligt snakker om politik samt de forskellige styreformer etc. ... -
Besættelse og efterkrigstiden
ForumindlægHey Så jeg har haft det svært med, at besvare disse spørgsmål til historie, da der ikke står så meget om det i i min historie tekster. Håber der er nogen af jer der kan hjælpe! Og på forhånd tak! - Hvad var årsagerne til Danmarks kapitulation uden modstand? - Hvordan var forholdet mellem da... -
Hjælp til analyse af Bøn Til Et Stykke Af Himlen af Naja Marie Aidt
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er ved at finde prøveoplæg til mundtlig dansk til sommer - jeg har trukket Temaet Kærlighed. Jeg har lige læst novellen Bøn Til Et Stykke Af Himlen af Naja Marie Aidt, og jeg synes at det er en super fin historie! Jeg kunne godt overveje at vælge den, så derfor vil jeg h... -
Fransk -- Dansk
ForumindlægC’est bien. Je suis rassuré. Que Dieu soit béni! Notre tradition a du bon, quoiqu’en disent les jeunes. Je sais bien, nous partons tous d’autres désirs en nous, mais justement, nous en portons trop. Moi, quand on m’a marié, j’aimais l’une des mes cousines ; mes parents ne voulaient pas de ce mari... -
sætninger
ForumindlægEr der nogen, der vil være så venlige at kigge disse sætninger igennem? Jeg er især usikker på 3’eren. Det ville være til stor stor hjælp. Jeg håber at høre fra jer. 1.Blandt alle, der er her i dag, er der ingen der før har set efter Matthew. Among everyone, who is here today, no one has seen Ma... -
Fransk oversættelse
ForumindlægVil nogen rette følgende oversættelse fra dansk til fransk?I 1931 tog en dansk familie til Argentina med deres små tvillingepiger. Uheldigvis mistede de alt. Et barnløst argentinsk ægtepar tilbød dem penge til hjemrejsen på én betingelse: de ville beholde en af pigerne. Familien havde ikke noget ... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej, jeg har afleveret en opgave hvor man skulle oversætte nogle danske sætninger til tysk. MEN JEG STINKER TIL TYSK... Så er der ikke lige nogle der gider at lade øjene glide ned over dem? Jetzt können er nicht warten länger. Er muss fahren. Sally nimmt, das er nicht dürfen zu spät kommen. Wen... -
Engelsk kvote 2 Århus Universitet
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne søge ind på Århus Universitet næste år, for at læse Engelsk (kvote 2), og har først lige nu fundet ud af at det faktisk ikke ser så godt ud for mig... Har taget en 2-årig hf, og her er hvordan situationen pt ser ud: Kvote 2 fagene siger Dan A, Eng B og His B - og så ska... -
naturvidenskabelig metode hjælp det haster
ForumindlægHej jeg skal op i AT og eg har fagene fysik og historie min problem formulering er: hvordan kom newton frem til tyngdeloven og hvordan blev den anvendt? under materialer, teori og metode har jeg skrevet: Fysik: I fysik var vi på Stenomuset, hvor vi fik en rundvisning og fik fortalt om de forske... -
2.g om igen?
ForumindlægJeg går pt. på STX andet år. Niveauet er ikke svært for mig, men har bare været enorm dårlig til at møde op og lave mine ting. På det første år scorede jeg nogle dårlige, men dog beståede karakterer i fag som Naturvidenskabeligt Grundforløb (4), Billedkunst (4) og Almen Sprogforståelse (02). He... -
Sidste FSA prøve
ForumindlægHej Så er det snart, at 9. klasserne bliver færdig med deres FSA :) I næste uge (- på mandag) skal min klasse og jeg op til den sidste 9 . kl. FSA, som er historie. Min lærer har opgivet 2 af 9. klasses bøger: Hit Med Historien 9 ( af Jens Aage Poulsen) og Serien, Historie 7-9 (Af Christian Hall;... -
Nogen der gider kigge dette igennem?
ForumindlægJeg ved godt dette ikke er særlig godt tysk, men mit tysk er også ret ringe..Men er det nogen der gider kigge dette igenne? Og evt. komme med nogle små rettler? :), det ville gøre mig meget glad. Im Szene 80, Gregor Einführung Lara zum ihren Appartement, und erklärst wer sie schlaft sollen. Lar... -
rette tysk
Forumindlæghej En der vil rette den til mig. tak på forhånd Ich habe emo thema gewählt, weil ich finde es interessant, weil sie sehr anders aussehen, und deshalb will ich gern weiteres über ihnen wissen. Was ist emo ? Emo oder Emocore ist ein Subgenre des Hardcore-Punk, die in den Anfang / Mitt... -
Vigtigt vigtigt
ForumindlægHej alle sammen Jeg har skrevet om emo og vil gerne have en der vil rette den til mig. Håber en der vil rette den til mig. Teksten er her under. Tak på forhånd Unser klassen thema ist Jungsein und mein thema ist emo. Ich habe emo thema gewählt, weil ich finde es interessant, w... -
Rettelse af tysk stil *haster*
ForumindlægDeine klassenfahrt klingt schön, und es ist sehr cool dass sie wurde in Berlin. Ich möchte auch nach Berlin komme mit meine Klasse, aber ich habe nie Gelegenheit hatte, zu Berlin zukommen. Du bist so glücklich dass du zu viele Orten war und hat es gesehen. Du Fährst zum Alexander Platz und Fe...
