Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16661 til 16680 af 52987
-
3 ord
ForumindlægHejsa.Nogen der man fortælle mig hvad følgende ords modsætninger er?Jeg skal skrive dem fra tysk, til tyske modsætninger. (Men først skal jeg lige vide hvad ordene på dansk betyder)1) Fair = retfærdig MODSÆTNINGEN?2) Früh = tidligt = sendt(Hvad hedder det på tysk?) - kan ikke finde det i ordbogen... -
Meiose
ForumindlægHej :) Efter meiosen er der dannet 4 celler med 23 kromosomer hvis jeg har forstået det ret. Men mennesket består af 23 kromosompar med 46 kromosomer. Hvordan hænger dette sammen? Håber nogen kan hjælpe. -
oversættelse
Forumindlæghej r den en der vil hjælpe med at rette mit engelsk?Sverige is the jewel in the crown, centrally located and the region´s undisputed capital.Sverige er juvelen i ?, centralt lokaliseret og egnens ? indbyggere.the expansion of the town reads like a fairytale.udfoldelsen af byen læses som et event... -
Statistikker - USA
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive min AT-opgave, som skal afleveres på fredag. Vi har om massakren på Utøya, og vi skal lave en hypotese af, hvad der måske vil ske med Norges samfund baseret på viden og statistikker om USAs samfunds ændringer efter 9/11. Derfor har vi brug for at vide li... -
Stamfunktion
ForumindlægHvad er stamfunktionen til 3^(2x)?mvh. Mania -
Haster !
Forumindlæghej. jeg er en pige der går i 9. klasse. jeg ville gerne have lidt hjælp med nogle forsøg til fysik, da jeg skal op i det, i næste uge. hvis nogle kender nogle gode hjemmesider eller har et godt og enkelt forsøg selv ville jeg gerne have svar. det skal være om jordens salte, noget om energi, og... -
Emner til teknologi
ForumindlægHej, mennesker fra studieportalen. Jeg går på mit andet år på HTX Christiansbjerg i Århus og skal til at starte på teknologi projektet. Vi har fået vores projektoplæg som omhandler arbejdsmiljø. Vi skal enten opfinde vores eget prdukt eller lave en viderudvikling af et andet. Underemnerne... -
Lineær funktion - eksamenspørgsmål
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig matematik eksamen på c-niveau på mandag. Og jeg har brug for lidt hjælp. Et af mine spørgsmål lyder således: <span style="font-size:12.0pt;font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-ansi-language:DA;mso-f... -
HJÆLP til Raketligningen for flertrinsraket
ForumindlægJeg er stødt ind i et problem da jeg skal lave udlede en formel for hastigheden af en flertrinsraket ved at bruge raketligningen som udgangspunkt. Raketligningen for 1.trin: v=u*ln(m_0/m) Hvordan får jeg lavet ligningen om til at den gælder for to trin? -
God forklaring på newton 2 lov på differentiel form?
ForumindlægHej! Jeg har skrevet herind før omkring newtons 2 lov på differentiel form og også fået sat den i anledning af raketligningen men at forklare grundformlen på en god fysisk metode når man ikke har helt styr på den, hvad er det så at den gør? -
Rettelse
Forumindlæghej..Kan i se efter, om man kan sige det jeg har skrevet her, og om det lyder godt?Har det en mening? Grammatiske fejl?(må godt laves om på sætninger)Last year i was surfing on the internet, about the worlds most wise/clever humain being.I thinked it will be cool to know, about the most intellige... -
HJÆLP: The Bluest Eye Summary
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og skal lave en ultrakort resumé af bogen The Bluest Eye og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig med det, da det skal afleveres meget snart. TAK! -
Effekt og fart
ForumindlægMens cyklen accelererer, yder hjælpemotoren den mekaniske effekt 250 W. Massen af cyklist og cykel er tilsammen 65,2 kg. c) Bestem den største effekt, cyklisten selv skal yde i løbet af de 6 sekunder? Hvad gør man. Hvordan skal jeg bruge, denne formel? ΔP=F*Δt -
Osmose
ForumindlægHvor benyttes osmose i kroppen?Hvad kan osmose bruges til rent kommercielt? (udover syltetøj)Håber i kan hjælpe mig, jeg er gået lidt død. Ved at osmosen bruges overalt i kroppen, men kan ikke komme på et konkret eksempel.På forhånd tak, Christina. -
Def. af aktiveringsenergi
ForumindlægJeg skal have defineret aktiveringsenergi, problemet er bare der ikke står noget om det i vores bøger :OUmiddelbart ville jeg sige: "Nogle reaktioner skal have tilført energi, for at kunne forløbe. Et eksempel på en energikilde kunne være lys eller varme."Er der ikke mere man kan tilføj... -
Kemiske Reaktioners Hastigheder
ForumindlægHej, Jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med:1) Hvorfor reagerer 2M H_2SO_4 meget hurtigere med magnesium end 0,2M H_2SO_4?Svar: Fordi der er 10 gange så meget mol/L i 2M H_2SO_4.2) Anvender man 18M 2M H_2SO_4 (konc. svovlsyre), som indeholder 96% svovlsyre og 4% vand, er... -
Sproglig analyse?
ForumindlægHej..Jeg skal lave en sproglig analyse af en novelle, men jeg er lidt i tvivlom, hvad jeg skal kigge efter. Evt. nogen der kan hjælpe mig på rette vej? :) -
Glødetråd
ForumindlægDer er afbildet en graf, der viser spændingsfaldet U over glødetråden i en lille pære som funktion af strømstyrken I gennem glødetråden.a) Beregn resistansen af glødetråden, når U=6,0 V.Jeg har lagt en tangent på ved U=6,0 , og fundet dennes hældning, som er ca. 20 ohm => R=20 ohm.Ved 0 grader... -
statistik
ForumindlægSkal op til årsprøve, og jeg skal have styr på helt præcis hvad disse udtryk står for: middelværdi, sumkurve, histogrammer, intervalmidtpunkt, intervalhøjde, varians, spredning, intervalfrekvenser, kumuleredefrekvenser, kvartilsæt. En forklaring på disse udtryk vil hjælpe mig meget til min årsprøve. -
PDF
ForumindlægSom pige ved man ikke altid lige så meget som drenge om software og sådan noget,men PDF, hvad er den nyeste verison af den. og hvor kan jeg donloade den GRATIS.Kan man ikke få sådan en PDF, så man kan redigere i den ligesom i Word etc.Line .
