Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16681 til 16700 af 24857
-
AT mundtlig årsprøve
ForumindlægJeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!! -
Hej allesammen - hvad ligger jeres snit på?
ForumindlægHej hvad ligger jeres snit på? Synes det kunne være interessandt, at vide :D -
store tal vs små tal
ForumindlægOkay min bog siger følgende: Der findes små tal som 1,10 og 100. Der findes store tal som 10^23. Lægger man et lille tal til et stort tal får man bare det store tal igen. Der findes gigantiske tal som 10^(10^23). Ganger man et gigantisk tal får man bare et stort tal igen idet: 10^(10^2... -
AT - inspiration ?:)
ForumindlægHej SP Jeg skal meget snart finde ud af hvad jeg vil skrive om i AT. Hovedemnet er katastrofer, men jeg har virkelig ingen idé, .. Har i nogle idéer,? -
Hvordan finder man brændværdi?
ForumindlægHej, hvordan finder man brændværdi? -
Kulbrinter og Alkohol
ForumindlægHvordan afledes alkoholer af kulbrinter? -
Hjælp til AT eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har skrive i min AT opgaver om pigrimsrejsen til Mekka, i religion og historie. Men jeg vil ikke om jeg har brugt fagene på lige vægt. Er der nogen af jer der vil være søde og læse min synopsisen og mit tale papir igennem om er der overhovedet lige vægt mellem de to fage. Jeg skal... -
Er der nogen der ved?
ForumindlægEn roterende skive belyses med strobskoblslampen. Både når lampen blinker med en frekvens på 20 Hz og 40 Hz ser det ud som om plettern er i ro. Hvad er skivens frekvens og hvorfor kan pletten være i ro ved begge de to frekvenser? Er der nogen der ved det?? -
Gode gymnasier i KBH?
ForumindlægJeg er kommet lidt i klemme, da mine forældre 1½ måned før at jeg egentlig skal beslutte mig for hvilket gymnasium jeg skal starte på, vælger at købe et hus i København.\nJeg selv havde regnet med at jeg skulle søge Nærum gymnasium, og da jeg ikke aner hvilke gymnasier i KBH der er gode vil jeg l... -
Newtons tredje lov - forståelse
ForumindlægJa, jeg har nu sat mig for, at jeg gerne vil forstå newtons tredje lov. ,, Til enhver aktion er der altid en modsat og lige så stor reaktion." Men, hvordan kan fx en luftballon så lette .. Altså hvis opdriften er lig med tyngdekraften? Håber på lidt forklaring - det ville hjælpe rigtig meget... -
studieretning
Forumindlæghej jeg har valgt naturvidenskabelig studieretning, men jeg har hørt af så mange at det er SYGT svært. Nogen der har / haft naturvidenskablige studieretning der kan hjælpe mig lidt : / -
S / C - kredsløb ??
ForumindlægVille høre om der er nogle der godt kunne tænke sif at forklare mig hvad S og C kredsløb, er for noget? -
Acceleration i det skrå kast?
ForumindlægHej med jer, Jeg har bemærket at min lærer tegner accelerationsvektoren lodret op og skriver den som <equation>a_y=-g</equation> Men burde den ikke i virkeligheden pege nedaf mod jorden, for nå man fx kaster en bold i et skrå kast, så vil den accelererer ned mod jorden lige fra det øj... -
AT - Rejsen til rummet
ForumindlægHey Alle Sammen! Skal snart op til AT-eksamen, men er ikke helt sikker på min synopsis og mit talepapir, så ville høre om der var andre der havde valgt samme emne som mig, og om jeg muligvis kunne få lov til at se deres synopsis. Emne: Rejsen til rummet. Fag: Bio A & His A Rumkapløbet ml. U... -
Substitutionsreaktion, lys?
ForumindlægEksempel:C4H10 + Cl2 (+lys) -> C4H9Cl + HCl Alle tal er sænkedeVed substitutionsreaktioner og additionsreaktioner, skal der tilføres lys før der sket noget.Hvorfor? -
Er det mugligt ?
ForumindlægDansk AHistorie ATysk fortsætter AEngelsk ASpansk AMusik AJeg tænkte på, om det er mugligt at have alle disse fag på a-niveau i gym. Er det mugligt? -
Kernekraftreaktor forsøg?!
ForumindlægJeg skal op til fysikeksamen, og har fået at vide at jeg skal have mindst et let forsøg parat til alle emner. Jeg mangler et forsøg der viser noget relavant om kernekraftreaktorer! Er der nogle der kan sådan et? Det haster vanvittig meget! På forhånd tak -
PH værdier
ForumindlægHej jeg kan simpelthen ikke huske hvilke farver man fik når det var base syre osv.. Nogen der kunne hjælåpe ? ;) -
Noter - overvurderet?
ForumindlægEr noter overvurderet?Har du brugt de noter, du har lavet gennem året til eksamen, elelr var det noget værre rod? -
reaktionshastighed
ForumindlægHvad fortæller en k-værdi på 0,058M^-2Er denne værdi stor eller lille? Hvilken vej er reaktionen forskudt?Mit Bud:eftersom K-værdier er mindre en 1 så er værdien lille og forskudt mod den endoterme retning.Kan det passe? Vil nogen forklare mig det..På forhånd tak!
