Søgning på: amish folket. Resultater: 16701 til 16720 af 19974
-
I morgen er alt muligt af Peter Sommer - fortolkning
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at fortolke Peter Sommers digt 'I morgen er alt muligt'. Da jeg er enormt dårlig til at finde meningen i digte, ville jeg spørge, om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej?(; Lidt lngere væk end et øje kan se er alt hvad vi drømte om så småt ved at ... -
Udledning af renteformel og opgave formel
ForumindlægHejsa folkens Jeg sidder og skal udlede en formel, som jeg har fået i en opgave. Formlen lyder således: vægt = gjordmål^2*kropslængde Jeg skal finde "gjordmål" og hvis jeg har gjort det rigtigt, så skulle formlen se således ud: vægt = gjordmål^2*kropslængde v... -
Kong Saul og Kong David
ForumindlægI profeten Samuels tid havde man ingen konger, men i stedet havde man skiftende dommere, som regeret. Men pga. folkets ønske om en konge gav Gud folket lov til at indsætte en konge. Samtidig advarede Gud folket om hvor stor en sorg det samtidig ville blive. Gud talte til Samuel og sagde at han sk... -
Second opinion, please? :-)
ForumindlægHej. Jeg har nu gået på gymnasiet i 3 år, og hver gang jeg får en dansk stil tilbage får jeg 4 for den. Nogle gange føler jeg selv, at jeg afleverer noget bras, mens jeg andre gange er godt tilfreds - men lige lidt betyder det, for jeg får altid den samme karakter, nemlig 4! Jeg und... -
Søges: råd fra RUC studerende
ForumindlægHej RUCer Jeg vil læse SAM bachelor. Men skal arbejde samtidig fordi jeg er selvfinansierende. Det ville hjælpe mig super meget hvis så mange som muligt kunne svare på mine spørgsmål: - hvor mange dage om ugen har i mødepligtig undervisning på SAM og hvor mange timer er det i alt - har i prø... -
Eksamensprojekt-street art
ForumindlægHej folkens! jeg skal til eksamen i billedkunst c og mit eksamensprojekt er om street art. I bund og grund skal jeg fremlægge om street arts historie fra oprindelsen til det moderne street art og de kendte navne i i datiden og nutiden, derfefter vil jeg analyserer nogle billeder og kryde min fr... -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g'erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
Statistik
ForumindlægJeg sidder med en opgave i statistiske modeller og vil høre om der er nogen der har et forslag til hvordan man sammenligner to perioder med forskellig periodelængde. Den korteste periode (4 måneder) skal vel vægtes højere end den lange periode (8 måneder)... Hvis det er en hjælp at se opgaven, ... -
Sandsynlighedsregning 7029
ForumindlægJeg er nødt til at skrive det igen da jeg tror når folk ser på antalet af svar så gider de ikke længere svare... "Et firma producerer en bestemte typer komponenter[...]. Komponeneterne produceres på maskinerne A, B og C der producerer hhv. 60%, 25% og 15% af den samlede produktion. Det viser... -
Immigration (DIO)
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive DIO opgave, og lige pt er jeg helt lost fordi jeg ikke kunne skrive om den ide jeg først havde. Overemnet er globalisering. Jeg skal nu gå ind og kigge på immigration, hvor jeg skal gå ind og kigge på Danmark og England og sammenligne dem. Hvordan folk bliver behandl... -
AT om treårskrigen
ForumindlægHej folkens :) jeg er godt i gang med at skrive min AT om treårskrigen i fagene dansk og historie, men jeg en del usikker på min problemstillinger og den metode jeg skal bruge. siden at AT7's overordnede emne er "grænser" føler jeg ikke rigtigt at jeg tager hånd om den. jeg har ... -
Komplekse Ligninger *SSO*
ForumindlægHej alle sammen, I går fik jeg min SSO Opgave Formulering og jeg er positivt overrasket! Den er meget nem at forstå og jeg føler mig forholdsvist tryg i alle de nævnte punkter. Jeg er i fuldgang, men kunne godt tænke mig om nogen her inde gad løse følgende ligning. Ikke at jeg ikke selv tror jeg... -
Hjælp til produkt-ide! Soldater - HURTIG HJÆLP!
ForumindlægHejsa. Vi sidder her i en gruppe og har om soldater og isolering. Altså forstå os ret. Det her med at når soldater bliver sendt væk fra Danmark af, og så kommer hjem efter lidt tid isolere de sig fra andre mennesker. De sidder i deres lejlighed med våben og holder vagt, så ingen kommer ind. Det ... -
Genre bestemmelse :)
ForumindlægHej folkens :) Jeg sidder her og grubler over en bestemt tekst som jeg skal bestemme genren på og begrunde hvorfor. Så tænkte jeg 'hov, jeg kan spørge herinde' :) Så her er det teksten: 6. Da jeg var barn, havde jeg ingen anelse om, at andre familier igennem flere generationer boede og ... -
Hvordan skriver jeg en god indledning til min DHO??
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder og fumler lidt med en indledning til min dansk-historie opgave. Jeg ved at problemstillingerne skal præsenteres samt de taksonomiske niveauer (plus en slags appetitvækker). Mit emne er USA i 60'erne og min problemformulering lyder: ''Hvorfor synes USA at vær... -
Dansk-Rejsen tilbag til rødderne
ForumindlægHey alle sammen .........................................: ) Jeg har fået en opgave der er todelt. Opgave 1. Forstil dig at du om 10 år eller sener skal fortælle om din barndomsegn og de oplevelser du havde der. Bliv i højderne og fornem naturen og dens stemninger, og tænk også på, hvad du ved om... -
Rejsen...Hjælp mig
ForumindlægHey alle sammen .........................................: ) Jeg har fået en opgave der er todelt. Opgave 1. Forstil dig at du om 10 år eller sener skal fortælle om din barndomsegn og de oplevelser du havde der. Bliv i højderne og fornem naturen og dens stemninger, og tænk også på, hvad du ved om... -
Forbrydelsen (Tv-serien)
ForumindlægFølger I med i krimiserien? Der er odds på gerningsmanden (-kvinden) hos bookmakerne, så hvis I kunne tænke jer at satse et par tusindlapper, så var disse her overvejelser måske værd at se nærmere på? Hvordan skal man kunne gætte sit frem til det? Mit bud er at læse alt tilgængeligt om den person... -
En lillebitte oversættelse af en takst :/
ForumindlægHej folkens .. Jeg har lidt svært ved denne tekst der skal oversættes til engelsk: 98,9 procent af alle amerikanske hjem har fjernsyn. Gennemsnitsamerikaneren ser fjernsyn 7 timer og 20 minutter om dagen. en voksen amerikaner bruger 45 procent af sin fritid på at se fjernsyn, men kun 0,4 procent ... -
Hjælp mig nogen
ForumindlægHej allesammen er der nogen der kan hjælpe mig med mit samfunds case opgave. sp. er 1, redgør for Hvem der aftaler lønforhold på det danske arbejdsmarked. kom her inde på hvem der har intresse i at mindstelønnen overholdes.? spørgsmål 2 er vurdere hvorledes brugen af udenlansk arbejdskraft ...
