Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16701 til 16720 af 52987
-
SSO
ForumindlægEr der nogle af jer der har skrevet SSO om "syntese af Acetylsalicylsyre" ? Hvis ja, hvad fik I? Og hvilke emner kunne man inddrage i "Acetylsalicylsyre". Har nemlig tænkt mig at skrive om "Acetylsalicylsyre" men ved ikke hvad jeg kan have med, der er "guf"... -
Rigtig?
ForumindlægEr dette rigtig? http://peecee.dk/?id=9109 -
Sommerkulør
ForumindlægJeg vidste ikke helt under hvilken kategori, jeg skulle stille mit spørgsmål, så nu bliver det bare her: Hvis man ikke er vant til at blive særlig brun om sommeren og man (uønsket) bliver det en lille smule, fx på hænder og ansigt (eller hele kroppen, for den sags skyld), vil det så forsvinde... -
Texas Instruments lommeregner
ForumindlægVed nogen her om en butik hvor jeg kan købe en Texas Instruments lommeregner i københavn ? Mvh Kim -
arkimedes lov
Forumindlæghej Jeg sidder og kigger på arkimedes lov. Jeg skal udleder den, men der er lige noget, som jeg ikke forstår i udledningen: Se bilaget. hvorfor er delta-p det samme som rho*g*h_2 - rho*g*h_1? tak på forhånd til dem, der vil hjælpe -
rettelse
ForumindlægKunne I se om det er korrekt?? Atrofi er et lægeligt udtryk fra græsk som betegner svind af væv, legeme eller organ. Årsagen til denne tilstand kan være mangelfuld ernæringstilstand, nedsat brug eller alderdom. Alt efter arten af ovenstående sygdom kan de danske udtryk (vægt-)svind, svindsot e... -
Find en formel for summen af serien
Forumindlægn1 = 1x2 n2 = 2x3 n3 = 3x4 n4 = 4x5 n5 = 5x6 osv.. Find en formel for summen (Sn) af serien. Synes godt nok det er lidt af en hjernevrider. Nogen der kan hjælpe? -
Computerprogram, 2 variable
ForumindlægEr der nogen, der kender et computerprogram hvor man kan tegne pæne grafer for funktioner med to variable? Tak -
Konstruktive pladerander
ForumindlægNår to plader trækker sig væk fra hinanden --> OCEANRYG. Disse plader, er det to oceanbundsplader, eller en kontinent og en ocean? Helst ingen hjemmeside, da der er nok forvirring i forevejen. -
reformtilhængere af Islam
ForumindlægHey! Jeg er lidt tvivl om denne sætning: "reformtilhængere stemples som Vestens lakajer". Sætningen handler altså om at folk, hvis religion er Islam, mener at reformstilhængere er vestens lakajer. Men er disse reformstilhængere terrorister? hvis ikke hvem er de så? -
ligninger
ForumindlægHvordan lærer jeg det der med ligninger, det skal være en nem måde, fordi jeg er en spade til det!! på forhånd tak :) -
pH - værdien
ForumindlægHej, Jeg har fået følgende opgave: Kaffesyre er en monoprot syre med pKs lig med 4,62 ved 25 °C. a) Beregn pH for en 2,5*10^-3 M opløsning af kaffesyre i vand ved 25 °C. For at beregne pH-værdien gør jeg følgende: pH = -log(2,5*10^-3) pH = 2,60 Passer det? Malfoy -
Varmeenergi
ForumindlægJeg har trukket emnet varmeenergi og kraftværker i fysik, som jeg skal op i, i morgen. Jeg vil først meget kort redegøre for hvad energi er, og derefter komme ind på varmeenergi ved at sige at vi skaffer størstedelen af vores energiforbrug fra den kemiske energi i kul, træ og naturgas som forbræn... -
Cubakrise hvem vandt?
ForumindlægNogen som kender nogle internet sider hvor der diskuteres om hvem der vandt CUBA-KRISEN. Eller er der nogen som måske har noter til det? Har brugt google, synes bare ikke jeg kan finde noget om hvem der vandt. -
differentialligning
ForumindlægHej.. Jeg skal finde en forskriften h(t) og jeg ved at h(0) =225 og jeg har h'(t) = -0,168* kvadratroden af h men jeg ved ikke hvilken differentialligning formel jeg skal bruge? er det -k*y <=> y=c*e^k*x???? men der er kvadratroden ikke med i.. -
Renteformel?
ForumindlægEn bil vokser fra 1012kr til 2400kr på 7 år. Beregn renten. Hvilken formel skal jeg bruge? Formlen kn=k0*(1+r)n eller? -
u lande
Forumindlæghar Danmark været et u-land? -
haster
Forumindlægskal op i fysik imorgen og har seriøst brug for hjælp.. eksperimenter med observation af spektre fra forskellige lyskilder,, og hvad er gitterformlen:S det periodiske system af elementer;S hvis i ville hjælpe mig med de 3 spørgsmål ville det være en stor hjælp!!!! hjælp hjælp -
Forhæng i brusebad
ForumindlægJeg har undret mig over, hvorfor forhænget på brusebadet suges indad (dvs. mod personen i badet), når der tændes for vandet. Det er ret irriterende. Men hvad skyldes det, og er der noget man kan gøre ved det? -
tag noter i med hånden eller pc?
Forumindlægjeg er lige begyndt på fysik b på et 3 måneders forløb. Jeg ville hører ad, hvad i synes om hvad der er mest effektivt at tage noter med når man sidder inde i timen og derhjemme. Jeg har svært ved og slev tage beslutningen da jeg ikke ved, hvad der er bedst for mig. Jeg er altid mixed det op og d...
